Letar ny cykel

Slänger in denhär ascoola promo videon för tl1000s med ;D måste man se om man ska diskutera den hojen :Bugar

[YOUTUBE-ID]RctQnyppOX0[/YOUTUBE-ID]

Dock ska väl nämnas att TL'en i det närmaste var en prototyp som suzuki snabbt satte i produktion när de hörde talas om hondas planer på VTR, och lanserade den före honda som stod där med hakan i golvet och inte fatta vad som hände :D

TL1000S först med:

insprutning (tror jag? iaf på en sporthoj)
Aluminium-rör-ram (funkade tyvärr sådär och ett fåtal ramar fick sprickbildning)
Slirkoppling, eller "back torque limiter" som sukka kallar det (tyvärr var kopplingen underdimensionerad och slirade även vid acceleration)
separerad bakfjädring från dämparen, (smart lösning för att få kortare hjulbas)
Rotationsdämpare (funkade bra på F1 bilar, tyvärr inte lika bra på en hoj)

+ fler saker jag glömt nu
 
Det lät ju inte som någon bra mc ;) utan mest framstressad.
Jag antar att en styrdämpare inte hjälpte tillräckligt när man pressade på :)
 
TLS e kul kör på en sån, billig försäkring som attans med! (samma klass som sv650)

men köp en billig så du har några tusingar över till ny bakdämpare om du skulle vara missnöjd med vägegenskaperna, missförstå mig inte, den duger alldeles utmärkt att köra gata med men de som klagar på den kan oftast härledas till bakdämparen, så lika bra att ha 3-7000 inräknat för en sån i budgeten (beroende på vilket märke man vill ha)

Japp har hört att bakdämparen ska vara rätt mjäkig på den. Lutar åt tilles/tiller som sagt, riktigt skön hoj.

En Aprilia rsv mille? mer åt sport hållet och med v-twin, och i ditt pris spann på ett ungefär..

Sett rätt få rsv mille ute, men hört mycket gott om den. En hoj som jag håller utkik efter! Har dock inte en aning om hur försäkringen ser ut, spontant tänker jag att den kostar en del.

trx 850 kan du få för den pengen

En hoj jag missat totalt i djungeln, ska kollas upp :)
 
Triumph Sprint rs eller st kan väl ligga i samma klass? 118 hästar och schysst försäkring via if. Det enda är att färgerna e lite skumma. :)
 
Triumph Sprint rs eller st kan väl ligga i samma klass? 118 hästar och schysst försäkring via if. Det enda är att färgerna e lite skumma. :)

ST vet jag inte, men RS har jag kollat upp och den är betydligt dyrare att försäkra än t.ex. rsv mille eller TLS/TLR. Så den har jag tyvärr avskrivit :P
 
Har ägt en TLS och äger nu en Falco. Tycker Falcon är bättre på allt + mycket snyggare. Har inte varit mer nöjd med en hoj. Försäkring på Bilsport MC: halv c:a 3500 helv c:a 6500 och det med en självrisk på vagnskada bara 3000:-
 
Tänk på att det brukar vara si o så med tillgång till reservdelar i Sverige till Aprilia...

Annars är Falco en Mille fast snällare typ ;)
En TRX är rätt trevlig faktiskt, åtminstone den jag kört.


Själv bokade jag precis upp mig på en ny ZX10a inte riktigt samma prisklass ;)
 

Gillar linjerna på den bågen :o Utan tvekan något jag ska titta närmare på!

Har ägt en TLS och äger nu en Falco. Tycker Falcon är bättre på allt + mycket snyggare. Har inte varit mer nöjd med en hoj. Försäkring på Bilsport MC: halv c:a 3500 helv c:a 6500 och det med en självrisk på vagnskada bara 3000:-

Ah inte illa! Det är något i den prisklassen som jag letar efter, tack!
Vad gäller millen blev jag ruskigt förvånad över att den är så billig att försäkra, ligger i ungefär samma prisklass som Falco.

Tänk på att det brukar vara si o så med tillgång till reservdelar i Sverige till Aprilia...

Annars är Falco en Mille fast snällare typ ;)
En TRX är rätt trevlig faktiskt, åtminstone den jag kört.


Själv bokade jag precis upp mig på en ny ZX10a inte riktigt samma prisklass ;)

Också hört det, men var det inte något de löst de senaste åren?

Haha ne, liiiiiite över min prisklass :p
 
Också hört det, men var det inte något de löst de senaste åren?

Haha ne, liiiiiite över min prisklass :p

Inte vad jag hört. Polaren åker Mille o tycker han svär hela tiden över att behöva beställa delar från England. Min lokala Ducce/Aprilia mek sade nått om det för nått år sedan oxo.

Kawan är väl inte billigast men grönast :D
 
Kniper du Falcon som står på Triumph Center i Landskrona innan jag hinner dit för du bjuda hem mig så jag iaf får se vad jag missade. :):)

Får nästan lite dåligt samvete nu haha :P Men tänkte faktiskt sticka och kolla på den för att se om det blir någon kärlek eller ej :D
 
Tänk på att det brukar vara si o så med tillgång till reservdelar i Sverige till Aprilia...

Annars är Falco en Mille fast snällare typ ;)
En TRX är rätt trevlig faktiskt, åtminstone den jag kört.


Själv bokade jag precis upp mig på en ny ZX10a inte riktigt samma prisklass ;)

Servar min o fixar delar genom Markussens MC som ligger vid Halmstad. Aldrig några problem.
 
Beroende på hur sportigt du letar efter så är väl en moderna 600 inte helt fel?

Mkt motor för pengen, och betydligt bättre chassien än de större hojar du får för samma peng.

Och vill du ha riktigt mkt pengar över så råkar jag snart ha en CBR600 F3 till salu för en billig peng. Kräver lite omvård för att bli den kurvmaskin den en gång var, men inget är direkt trasigt. Jag orkar bara inte lägga timmarna på att skruva så vi lägger en slant och byter upp istället :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top