Letar info om Rysk trehjuling Fermer 2takt 200cc

Haha, dela gärna vad du vet/får veta om den, det är ju typiskt sånt som är kul att veta

Hittade detta, vet inte om det är till någon större hjälp?
Tillverkaren verkar heta ZiD och modellen фЕРМЕР (vilket Google översätter till Farmer)

Coolt! Jag har hela verkstadsmanualen till denna:

IMG_7860-scaled.jpg

Får tacka för all hjälp hittills. Har kört lite med den å låter som en stridsvagn från 30-talet. Men allt verkar funka skapligt.

Tanken är väl att bara fräscha upp den. Är jävligt ball att köra, men skulle ha nån typ 350-500cc motor som har kedja på höger sida å smälla dit så det blir lite fart i den😅

Får tacka för all hjälp hittills. Har kört lite med den å låter som en stridsvagn från 30-talet. Men allt verkar funka skapligt.

Tanken är väl att bara fräscha upp den. Är jävligt ball att köra, men skulle ha nån typ 350-500cc motor som har kedja på höger sida å smälla dit så det blir lite fart i den😅
Kul att den funkar.
Men med tanke på köregenskaperna hos dylika fordon så är det nog bra om det är måttlig effekt i motorn.

Inget kul varar mer än 5 minuter😅

Tips mottages gärna på ersättnings motor. Lär väl inte gå att få tag i ett drev antar jag.

Bifogat

• PXL_20251109_185540494.MP.jpg
    PXL_20251109_185540494.MP.jpg
    1.3 MB · Visningar: 35
  • PXL_20251109_185540494.MP.jpg
    PXL_20251109_185540494.MP.jpg
    1.3 MB · Visningar: 35
Inget kul varar mer än 5 minuter😅

Tips mottages gärna på ersättnings motor. Lär väl inte gå att få tag i ett drev antar jag.

Det går säkert alldelens utmärkt att få tag på ett nytt drev, ryssarna är kända för sina extremt långa serier av sedan länge omoderna saker.

Jag googlade lite på ZiD фЕРМЕР parts, och med hjälp av lite AI translators borde det gå att få fram var man kan köpa det, även om det är skitsvårt att handla direkt med ryssland nu.

Dom exporterade säkert den där till en massa -stan länder också, och i Ukraina finns det garanterat, och dom går det ju att handla med.

Men forumet har ju en ryssfordonsexpert, var han nu gömmer sig

Är det bara dom 3 kuggarna så kan du nog svetsa upp dom och antingen fräsa nya eller fila
Om det inte går få tag på reservdel

Hät har du bruksanvisningen. Lycka till...

Mer information inklusive tekniskt specifikation på ryska https://skuterov.ru/motocikl/zid-fermer

Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back