Leta reda på hojtjyven! [Stulen svart]

Tråkigt på den fina hojen :gnissla

Bra gjort av oskrapt att vara tillräckligt vaken att ta bilder och ställa frågor :tummenupp . Killen som körde tillhör väl snart statistiken.... och hojen lär väl inte vara mycket kvar av vid det här laget heller....

Hoppas att allt löser sig smidigt så du snart kan köpa en ny hoj Snowwhite.

Jag tror att jag precis såg din hoj.. Han och en svart moppe (en såndär scooter med crossstyre) stog vid rödljuset (slakhusplatsen) under 45.an i riktning mot gamlestan.. Han har nog varit ikull på vänster sida då hela kåpan över motorn va borta.. Han hade samma hjälm som på bilderna, blå/vit-rutig hoodtröja och jeans, ingen reg.plåt och tittade oroligt bakåt där dom stod.

Glömde skriva att jag mötte dem i min lastbil på 18m.. Hade jag kört något mindre hade jag försökt hänga på..

Last edited:
Mitt och ditt

Helt otroligt att folk inte kan hålla sig till sitt eget.
Lider med dig snowhite.. ska verkligen hålla ögonen öppna.
Det finns alltid plats kvar på min hoj om du vill åka någon dag.

Jag tror att jag precis såg din hoj.. Han och en svart moppe (en såndär scooter med crossstyre) stog vid rödljuset (slakhusplatsen) under 45.an i riktning mot gamlestan.. Han har nog varit ikull på vänster sida då hela kåpan över motorn va borta.. Han hade samma hjälm som på bilderna, blå/vit-rutig hoodtröja och jeans, ingen reg.plåt och tittade oroligt bakåt där dom stod.

Glömde skriva att jag mötte dem i min lastbil på 18m.. Hade jag kört något mindre hade jag försökt hänga på..

tack tack tack, ringer polisen nu!

om ni ser honom igen, ring bara polisen och be dem koppla er till ledningscentralen för då kan dem skicka ut en bil snabbt..

ring gärna mig ocksa på 0762165545.

tack

Last edited:
JAG BLIR SÅ JÄVLA IRRITERAD SÅ DET ÄR INTE SANT!

polisen ville inte ens anteckna vart han hade påträffats nu, jag menar är det inte nyttigt o veta ungefär vart han kör o att hojen nu ser lite annorlunda ut då den är kraschad??

de ber mig ist ringa imorn mellan 08-16 för att ge tipset... :mad::huvet:huvet

Jävla skit alltså...

säg att han körde för fort så åker dom säkert dit med laserutrustningen i högsta hugg.. :rolleyes:

inte min hoj och jag känner inte ägaren men fy fan asså, får knutar i magen av hela tråden verkligen.. så grymt jobbigt. :gnissla

säg att han körde för fort så åker dom säkert dit med laserutrustningen i högsta hugg.. :rolleyes:

inte min hoj och jag känner inte ägaren men fy fan asså, får knutar i magen av hela tråden verkligen.. så grymt jobbigt. :gnissla

jag vet nog vem du är, bodde inte du i Borås innan?
Tack för att du bryr dig...jag e ju förkrossad... :(

Såg också denna körandes på en cykelbana i gamlestan tillsammans med en moped.

Var inte helt säker på att den var stulen! :(

Hoppas allt löser sig.

Såg också denna körandes på en cykelbana i gamlestan tillsammans med en moped.

Var inte helt säker på att den var stulen! :(

Hoppas allt löser sig.

Idag? Vilken tid? Exakt var i Gamlestan? Vad hade han på sig?

Ja måste nämligen informera polisen imorn om detta.

Jag känner mig helt handikappad, vet inte vad jag ska ta mig till...sitta o vänta? Läsa det ni skriver gör ju mig ännu mer arg.

Önskar någon kunde få tag i idioten!!!

Last edited:

Jag känner mig helt handikappad, vet inte vad jag ska ta mig till...sitta o vänta? Läsa det ni skriver gör ju mig ännu mer arg.

Ja jävlar vilken tid var det, kanske runt 4 tiden. Vet inte hur jag ska förklara, men om man åker från gamlestan till hisingen via tingstadstunneln. Den vägen innan man svänger in på motorvägen som leder till tingstadstunneln såg jag honom. Det är typ ett industriområde.

Ja jävlar vilken tid var det, kanske runt 4 tiden. Vet inte hur jag ska förklara, men om man åker från gamlestan till hisingen via tingstadstunneln. Den vägen innan man svänger in på motorvägen som leder till tingstadstunneln såg jag honom. Det är typ ett industriområde.

låter som mrieholms ind. område mot holmen/centralen innervägen.

Oerhört tråkigt detta, men att tro att tips till polisen hjälper är nog bara onödigt arbete.

Snuten kan ju inte åka och kolla i Gamlestan bara för att han kört där för 20 minuter sedan. För det första är det som att leta efter en nål i en höstack. För det andra är chansen rätt stor att han kör ifrån de om han skulle hittas. För det tredje så kanske de hittar han på sidan av hojen, men då kommer han skylla ifrån sig om att han inget vet om den...

Det enda sättet att få fast honom är på bar gärning körandes på den på ett ställe där han inte kan fly. Vad är oddsen för det?

Dessutom ställer jag mig frågan. Vill du verkligen ha tillbaka den hojen nu? Kanske bättre att den aldrig kommer tillbaka och den löses in av ditt fb.

Oerhört tråkigt detta, men att tro att tips till polisen hjälper är nog bara onödigt arbete.

Snuten kan ju inte åka och kolla i Gamlestan bara för att han kört där för 20 minuter sedan. För det första är det som att leta efter en nål i en höstack. För det andra är chansen rätt stor att han kör ifrån de om han skulle hittas. För det tredje så kanske de hittar han på sidan av hojen, men då kommer han skylla ifrån sig om att han inget vet om den...

Det enda sättet att få fast honom är på bar gärning körandes på den på ett ställe där han inte kan fly. Vad är oddsen för det?

Dessutom ställer jag mig frågan. Vill du verkligen ha tillbaka den hojen nu? Kanske bättre att den aldrig kommer tillbaka och den löses in av ditt fb.

Du har helt rätt, jag har nu kommit underfund med detta och vill nog inte ha tillbaka den ändå.

bara o ladda om och tänka sig annan hoj till nästa säsong...

bara o ladda om och tänka sig annan hoj till nästa säsong...

Det hade ju dock varit gött, för både dig, försäkringsbolaget och alla oss andra att veta att just detta mähä:et får någon form av straff innan man dukar upp ett nytt bord som han kan roffa åt sig ifrån ...

Ska hålla utkik jag med!

\m/

precis, nu handlar det mer om att få fast killen än att få tillbaks hojen ;)

Om nån vill följa med att hitta tjyven idag så kör vi en runda eller tre runt krokarna där hojen har synts till.

Läs med HÄR

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla