Less

Gar inte kora hojj i Sverige forran April tidigast. SUCKERS!

Jaså? Jag är ute året runt. 240kg hoj är väldigt spännande att köra.
Men jag kanske inte har någon hojj med två J :tummenupp:D

120075.jpg


Bara slänga på dubbdäcken, fjollhandskarna, handtagsvärmarna samt lite varma kläder:)
 
Jahapp. Nu sålde jag precis mina. En timme sen.
Hur du får man bli......:huvet Skulle monterat på dom istället
Finns det färdigdubbade landsvägsdäck att tjöpa?
Jag har tidigare dubbat själv, men det blir dyrt.
Anser att man skall utgå från ganska grovmönstrade, nya däck.
Använder _"Best Grip" skruvdubbar.
Funkar bra, men kostar 6kr dubben!

Edit:
Racemässig Ural.
4017c6505f081cd6d76c8b70567fc98a.jpg
 
Last edited:
Ingen hoj = Ingen talan.

Tror du detta är någon demokrati eller?

hehe säger han med texten "Hoj: Har ingen!" på sin profil :arsele

Jag har kommit på mig själv med att sitta och glo på det här var och varannan dag:
Klicka här!

Måste erkänna att ni fick en 1-0 seger där.

Men till mitt försvar så måste jag säga att jag, som jobbar på mitt kort, är desperat om någon. Vill inte direkt ha kortet i handen först i början på höstterminen...
 
Var får jag tag i landsvägsdubbade däck i Stockholm? Jag klarar det inte längre!

Metzeler Karoo eller något liknande..

Är inte dubbdäck endast till för vägar med snö? Hur funkar de på asfalt, är det OK grepp eller finns risken att fram hjulet tappar fäste i sväng och viker sig när det är minusgrader?

Jag körde hojen för ett par veckor sen med vanliga däck och märkte ganska snabbt dilemmat med kalla däck = noll fäste! haha

När ja åkte hemifrån var ju däcken i rumstemp eftersom hojen stått inne i huset...men när den hade stått ute ett par timmar och blev hårda som sten, då var det halt kan ja säga...nu snackar ja om vägar utan snö och ca -6 grader ute.
 
Last edited:
Är inte dubbdäck endast till för vägar med snö? Hur funkar de på asfalt, är det OK grepp eller finns risken att fram hjulet tappar fäste i sväng och viker sig när det är minusgrader?

Jag körde hojen för ett par veckor sen med vanliga däck och märkte ganska snabbt dilemmat med kalla däck = noll fäste! haha

När ja åkte hemifrån var ju däcken i rumstemp eftersom hojen stått inne i huset...men när den hade stått ute ett par timmar och blev hårda som sten, då var det halt kan ja säga...nu snackar ja om vägar utan snö och ca -6 grader ute.

Till vardagsåkning tycker jag att det funkar bäst med bildubb i färska däck med lågt temperaturområde.
Långa dubbar är en plåga på barmark.
Färska däck har skarpa kanter i mönstret, vilket ger fäste i snö.
Problemet är att hitta däck med en gummiblandning som fungerar i kyla och tål belastningen från en landsvägshoj.
Man får ganska mycket hjälp med däcktemperaturen om man har grovt mönster och lågt lufttryck.
 
ä fasen ut o kör me dig de ska no gå bra om du är försiktigt :)

Jag va ute häromdagen när de snöa fick bakhjulsläp i 140, vart lite spänande :D

Men annars va de rätt hyfsat på vägen, jobbigaste va la snöfligorna på viciret men annars va de rätt trevligt o bara få komma ut p åen runda :)

Hoppas de kommer sol o tora vägar snart för de e för trist dena tiden :(
 
Det är nästan roligt att läsa denna tråd.
För en gångs skull får hela Sverige känna på hur dom norrländska mc-åkarna har det varje år.

Det är ju klart, vi plockar fram snöskotern istället. :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top