LellesMc / Mcimport.se

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Hej.. (ber om ursäkt direkt om denna tråd har placerats fel.)

Behövde nya glödlampor till mina miniblinkers, och såg att LellesMc/Mcimport.se hade sådana i sin webshop, suveränt tänkte jag, en etablerad och känd firma, dvs förhoppningsvis inga problem med beställning/order/leverans..

Beställde som sagt 4 stycken blinkersglödlampor, och betalade direkt med mitt visa-kort, den 13/4, förra måndagen. Tänkte lite för mig själv att förhoppningsvis packar de min order och skickar iväg den på tisdag/onsdag och så kanske jag har den hemma till helgen för montering.. (kör runt med mina original-blinkers just nu).

Inget hände.. ingen hörde av sig. Jag drog iväg ett mail lite snabbt igår (20/4, ca 1 vecka efter ordern las) och undrade över orderstatusen och vad som händer, om artiklarna är rest-noterade eller så.. Fick svar några timmar senare att min order hade blivit skickad: "hej .. skickat som brev!!" stod det i mailet.
Precis som om de behövde en påminnelse om att de ska skicka min order också ;) Men i alla fall, vad skönt att det är påväg! :D

Får mail någon minut senare med denna text:
"hej skickat ditt paket med kolinummer
AF01XXXXXXXSE (censurerat)
tack"

Blev lite fundersam och sökte på "koll-id"numret och fick fram att det hade blivit skickat, skönt =)
Idag tänkte jag kolla om statusen via posten's hemsida hade blivit uppdaterad, och visst hade den det, nu befinner sig mitt paket på "mottagarens" utlämningsställe på GOTLAND.. :O (jag bor i göteborgs-regionen).

Jag slår då en signal till Lelles och hamnar till slut i växeln där hon beklagar men det finns ingen jag kan prata med just nu, lämnar mitt nummer och väntar på att någon ska ringa upp, nu ca 2 timmar senare har ingen hört av sig och jag ringer igen, hamnar i växeln igen och samma sak inträffar på nytt (deja vu?).
Skickar ett nytt mail till Lelles och väntar på svar från dem om vad som gäller, har de verkligen skickat mitt "brev" igår och sedan råkat uppdatera fel order, dvs min order, med fel information om ett paket som ska skickas någon annanstans osv...

Väntar som sagt ännu på svar, men jag tycker att det verkar lite rörigt det här.. tänkte höra med er här om ni har några erfarenheter om just mcimport.se/lelles om leveranser på beställningar gjorda via webshoppen.

Enligt hemsidan så är den under uppbyggnad men jag antar att de ska klara av att skicka ett brev/paket om de klarar av att ta emot ordrar och ta betalt för dem?

Blev lite långt det här, lätt hänt.

Finns ett sätt att handla på Lelles. Över disk. Du är långt ifrån den första och troligen inte den sista som har haft problem med deras "postorder".

Alla dessa felleveranser måste kosta en himla massa pengar varje år, bara den tid personalen får lägga ner en leverans går fel på ett eller annat sätt.

Har även hört stories om folk som lagt handpenning på en hoj där leveranstider "magiskt" förlängts flertalet månader. 5 siffriga belopp som tickar ränta på banken gånger ett gäng kunder e ju inte helt fel...

Alla dessa felleveranser måste kosta en himla massa pengar varje år, bara den tid personalen får lägga ner en leverans går fel på ett eller annat sätt.

Ja man undrar hur stort Lelles SKULLE kunna varit om man gjort rätt nån gång.
Det är som om man undrar hur lång Carola kunde gått om hon gett fan i Livets Ord. :D

De är ju mest personal med kepsen på sne som har full koll:confused: :confused: :va

Du kommer garanterat att få betala sk Gotlandstillägg när du väl fått dina grejor. Klart att firman ska ha betalt för sina utlägg :näsblod

Blev ganska förvånad nu.. flickvännen ringde och sa att jag hade fått brev..

Jag: Öppna det och kolla vad det är för något!?!
Flickan: Jajaja lugn.. det är 4 små lampor.
Jag: ojdå, lelles gjorde rätt efter att jag påminde dem! :D

Nu blir det till att montera tillbaka mini-blinkers på lördag. :gnissla

Du hade nog fått en annans kollinummer.. de som börjar på AF är postförskott, dvs skall hämtas och betalas på uthämtningsställe :rolleyes:

Du hade nog fått en annans kollinummer.. de som börjar på AF är postförskott, dvs skall hämtas och betalas på uthämtningsställe :rolleyes:

Jo, men efter jag har läst den tråden om lelles här på sh, så vet man ju aldrig hur det går med beställningar från dem :P man kanske blir :tutlurad

Lelles borde inte få ha postorder/webhandel. Jag la en stororder där för två år sen på ca 10.000kr. För att göra en lång historia kort så sitter jag nu med en jacka jag inte vill ha och jag väntar fortfarande på mina handskar...

Och så beställde jag ett par bobbiner en gång men fick styrändar, men då fick jag iaf tillbaks pengarna efter 1½månad BRA JOBBAT LELLES!

Det arbetar ett gäng trevliga, kunniga och servicevänliga personer på Lelles. Men dem försvinner i mängden av 15åringar som är där på prao eller något...

Det arbetar ett gäng trevliga, kunniga och servicevänliga personer på Lelles. Men dem försvinner i mängden av 15åringar som är där på prao eller något...

Om du har rätt och det funkar så att trevlig, kunniga ooch servicevänliga personer på lelles försvinner i mängden av 15åriga praos.

Då måste jag säga att Lelles verkligen har problem. Vilken puckad företagsledare låter 15åriga prao elever sitta och ta hand om kunder???? Eller är det så att personalen är så lata, att dom istället för att jobba själv, låter 15 åringar styra verksamheten???

Rock on Lelles :yoparty

Jag var på Lelles i förra veckan och kikade på byxor. "Kan du göra något på priset?" frågade jag. "Du kan få 10%." Bara sådär. Det lönar sig att fråga med andra ord.

Deras postorderverksamhet har jag dock dålig erfarenhet av. Efter 5 månader tröttnade jag på att vänta på ett lås jag beställt.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla