Lelles MC - Världens sämsta service?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Inte ofta jag klagar på företag som inte sköter sig men detta måste vara en utav dom sämsta upplevelserna jag någonsin haft utav ett företag så jag tänkte dela med mig utav mina upplevelser.

Den 27 Mars beställde jag lite delar till min KTM SuperDuke:
-Kraschpuckar
-Kraschpuckar för hjulaxel fram
-Kraschpuckar för hjulaxel bak
-Servicekitt oljefilter
-Ombyggning till Raceväxlat
-Kraschpuckar för skjutspinnar
-Extranyckel (blank)

På deras hemsida kan man läsa följande:
-Mail besvaras inom 48 timmar
-Leveranstid 1 dag på lagervaror och 3-5 dagar på icke lagerförda varor
-Längsta leveranstid är alltid 5 dagar (Wow! fantastiskt!)
-Om din vara är slut meddelar vi dig detta och erbjuder dig i vissa fall en ersättningsvara

Grymt tänkte jag och beställde som den stackars återfallsknutte jag är.. tyvärr skulle jag lyssnat till min magkänsla och beställt via Ebay, men jag tyckte faktiskt att dom hade ett bra sortiment och dessutom en firma i Sverige med korta leveranstider så jag tänkte "hur fel kan det blir?" men jag hade fel...

Den 30 Mars hade jag inte hört något och skickade följande:
"Hejsan!

Jag har inte fått någon bekräftelse på att delarna är skickade. Hur ser det ut? Hade behövt ha delarna senast fredag.
"

Och efter 48 timmar svarar dom (1 April, fredag):
"Hej, den har inte skickats ännu då vi saknar ett antal artiklar. Rampuckarna verkar dessutom ha utgått från vår leverantör."

Svaret kände jag gav egentligen inte så mycket så nästa mail 3 April såg ut såhär:
"Hej

Och när förväntas jag få mina delar? om rampuckarna har utgått, kan ni få tag i likvärdiga?

Tycker det är dåligt att ni inte hört av er utan att jag ska behöva ta kontakt med er och få detta svaret."

Redan nu så kände jag att dom verkar inte kunna leverera överhuvudtaget och jag ångrar att jag inte vände mig till Ebay..

Men hoppet är ännu inte borta utan jag får den 6 April ett svar, 72 timmar men whatever, vem räknar längre liksom?
"Hej, jag ber om ursäkt att vi inte hört av oss men då vi haft "Lelleveckan" från tis-sön så har det varit minst sagt hysteriskt.

Jag kan självklart kolla vad vi kan få tag på för rampuckar istället för de som utgått, vad är det för modell och även årsmodell som de ska vara till?"

Sure, alla kan ha haft en stressig vecka på jobbet så jag ger dom chansen trots att jag börjar tröttna.. Jag svarar lite kort men ändå förstående som den snälla svensken man är och hoppas att nu vänder den fenomenalt dåliga kundservicen till något bra kanske?

Samma dag (6 April) skickar jag:
"Hejsan!

Jag förstår, inga problem.

Det är en KTM Superduke 990 2010 års modell."

Efter detta mail får jag inga svar... känner väl att hoppet är helt ute för mina delar till hojjen...
efter att nästan en vecka har gått utan svar om alternativa puckar skickar jag igen ett mail den 11 April:
Hej

Hur går det? Hittat några andra rampuckar?
Dom övriga delarna, vad finns hemma hos er och vad hade ni problem med att få fram?

Börjar minst sagt tröttna på att behöva jaga och inte få några besked. Det har nu gått två veckor sen jag beställde.

Jag börjar tro att min order är helt väck i cyberspacen :gråta men hör och häpna! Idag får jag en faktura via klarna på hälften utav prylarna. Ja hälften, typ. 4 utav 7 delar är med på fakturan och det verkar alltså som att dom skickat detta idag? :3freak

Paketet verkar innehålla:
-Kraschpuckar fram
-Servicekitt
-Kraschpuckar skjutspinnar
-Extranyckel

Lite förbryllad som jag är så funderar jag vad dom andra tre delarna tog vägen? :confused:

Drog ju givetvis iväg ett mail idag, 19 April alltså 24 dagar efter att jag beställde delarna, och då lovar dom på din hemsida att inga leveranser dröjer mer än 5 dagar...
Hej.

Mailade för en vecka sen utan något svar och nu får jag en faktura från klarna där hälften utav sakerna är med.. vad håller ni på med? Betyder detta att ni skickat hälften? Varför kan ni inte svara på eran mail och meddela vad som händer? Inga svar på alternativa delar och inga leveransbesked. Vad får er att tro att jag är intresserad utav t.ex. front bobbiner och inte dom där bak? Självklart vill jag ha matchande och kan ni bara leverera dom främre så är det inte intressant.

Otroligt dålig service från er sida. Hör av er snarast med en lösning.

Jag har inte fått något svar än, vi får väl se vad dom säger (om dom nu svarar överhuvudtaget)... lovar att uppdatera så fort jag får ett svar... :gnissla
 
Last edited:

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Ja du. Vad kan man säga?
Jag beställde scala rider g9x 2 pack från webben.
Och det drog ut på tiden.

Mailade, fick svar, maila igen sen vart det tyst.
Slutade med att jag ringde upp dem och han jag pratade med "garantera" att mitt paket skulle komma på måndagen. Det kom iof samma vecka.

Men i det stora hela har jag inte haft nått med verkstaden eller mc - försäljningen, jag har däremot haft en del att göra med klädesavdelningen och det finns bara en som är kunnig resten är så klappkass så klockorna stannar.

Alla upplever dem säkert olika men jag har mer negativa upplevelser där ifrån än positiva.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ringer alltid Lelles, där är dom snabba på att svara iaf. Men jag har lite bristande förtroende för dom efter min senaste beställning som drog ut på tiden, närmare 3 månader. :huvet
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Inte konstigt att folk beställer på ebay, efter en så'n upplevelse hade jag använt ångerrätten och skickat tillbaka skiten. De kan väl inte bara välja och vraka i en beställning vilka artiklar de har lust att leverera och se'n utan att fråga kunden skicka ut en faktura på just de sakerna?
 

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R6 2002
Man har bara något med lille att göra om det är sista utvägen. Har allt för många gånger blivit besviken på deras service. Senast var det när jag köpte ett par packboxar till en relativt okänd modell, då allt brukar ligga i deras system så tänkte jag att jag inte behövde mäta dem utan de fixar detta. Det slutade med att jag stod med två rivna gaffelben och packboxar med fel mått, var att åka de tre milen in till lillen och byta men denna gång tog jag med en gammal packbox. Tog ändå cirka en timme att få ut rätt då det inte verkade finnas någon som helst koppling mellan deras lagerstatus och deras egentliga lager.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Det funkar inte att maila med dem, har provat det förr.

Kan berätta min senaste historia då. Beställde ett par boots och ett visir på rean den 30 mars. Fick ingen bekräftelse på beställningen men det vet jag om sedan innan att man inte får utan fakturan kommer när de skickar grejerna (lite mer informationsutbyte hade varit trevligt menmen..). Ringde dem för 2 dagar sen och då visade det sig att ordern har fastnat, dvs ingenting har hänt sedan jag beställde. De har beställt in visir sa hon, men hade inte den blekaste om när de kommer. Bootsen var slut så de erbjöd mig ett par sämre boots till högre pris (efter att ha sänkt priset lite). Tack men nej tack.

Det känns lite som att deras mentalitet är "Vi är störst och kan därför hålla ner priserna. Folk handlar av oss oavsett hur pissigt vi bär oss åt". Personligen stödjer jag nog hellre ali123 på ebay än Lelles har jag kommit fram till.

Var handlar man Triumph reservdelar om man inte vill beställa från Lelles igen?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
De har alltid krånglat för mig. En av gångerna jag var tvungen att handla där ( tio år sedan ) ringde jag och kollade om de hade ett drivpaket på hyllan, åkte dit ( från Stockholm ) och då fanns plötsligt inget framdrev.

Nästa gång, kort därefter, ringde jag om ett annat drivpaket, det fanns hemma och jag sa -Håll grejerna i famnen, släpp inte taget, jag är där om en timme! Killen skrattade och sa att han höll i mitt drivpaket, så det finns till 100%.

Men när jag kom dit så fanns det plötsligt inte....bara....längre.

Då såg jag samma LIDL crosshjälm som LIDL tog en trehundring för, fast den kostade tredubbelt.

Sen åkte jag aldrig dit mer. Och nu finns 24mx, så det finns verkligen noll anledning att åka till Uppsala för att bli förnedrad..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
För mig har lelles alltid funkat klockrent! när jag beställde ny crosskläder till grabben visade det sig att byxorna jag ville ha var slutsålda,mdom ringde upp mig dagen efter för att berätta detta och undrade om jag kunde tänka mig en annan färgsättning av samma märke och det var inga problem. Efter en liten stund ringer dom upp mig igen för att berätta att handskarna jag beställt inte finns i den storleken och ursäktade att lagersaldot inte var uppdaterat men erbjöd mig dyrare handskar i den färgen jag vill ha för samma pris som jag hade beställt. Har beställt hjälmar och reservdelar till pojkens cross och det har aldrig strulat, nu senast beställde jag en hjälm till dottern som kom efter två dagar.

För mig har det som synes funkat klockrent med lelles och de gånger jag har blivit uppringd eller de gånger jag har ringt till dem, dem har dom varit trevliga och tillmötesgående.

Jippo, ring lelles och prata med dem är mitt råd.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har beställt bromshandtag SV650S och "kopplingswire kit" SV650S från Lelles 2011 och det kom efter 14 dagar vilket jag tycker är helt OK. När jag beställde en hjälm på rea hösten 2014 hade jag den efter 3 dagar.
Det kan jämföras med beställt snakeskins till GSX1300R hösten 2014 hos en lokal firma i Gbg. Hör inte av dom och våren 2015, april-maj(?) köper jag Stompgrips till GSX1300R hos Nilssons, Väla, Helsingborg. Ser en uppringning i mobilen från okänt nummer månadskiftet maj juni 2015 när jag är på Isle of Man. Kollar upp numret när jag kommer hem, jo det var ju dom som skulle ta hem Snakeskins....hösten 2014.
Ringer upp och får svaret. "Vi tar inte telefonsamtal när det är kunder i butiken."
Samma här när jag har nått viktigt för mig.
Företag som inte kan kommunicera med SMS 2015 är handikappade.
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Världens sämsta service låter jag va osagt. Men absolut, även jag har haft problem med dom. När allt finns hemma brukar det funka bra dock, då får man grejerna snabbt för det mesta.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Jättenöjd jag med Lelles, beställde visor till hjälmen, snabb leverans och glad i hågen öppnade jag förpackningen, upptäckte att jag beställt till fel, mitt misstag alltså, ringde och sa som det var -"inga problem" fick jag till svar, "skicka ner den öppnade så skickar vi en ny" ...tummen upp för sånt.
 

Geban

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Sthlm.
Hoj
2000 Triumph Daytona 955i & Solex Knallert
Beställde prylar från Lelles till min Daytona 955i utan problem, men jag ringde in beställningen.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ja jag väntar då fortfarande på mitt framdrev till min RG 125. Beställde för 24 år sedan!
 

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Bästkusten
Hoj
Suzuki GSR 600
Samma här. Beställde på deras hemsida 2 st visir
Väntade i 11 dagar utan att höra något, sedan ringde jag och frågade vart grejerna va, och då hade dom inte skickat något för det ena visiret var slut. :huvet
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Jag har alltså skickat 5 st mail och fått svar på 2 st mail. Sista mailet skickade jag till flera adresser men inte hört något än... får väl ta och ringa dom kanske? :musik
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Enligt erfarenhet utav andra liknade ärenden känner jag att det alltid är lättast att ringa. Man får oftast bättre information och så kan man ta namnet med den man pratat med, så kan man hänvisa till personen om något skulle gå på tok.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Spenderat säkert över 20 000kr på reservdelar och tillbehör spritt över ett trettiotal artiklar det senaste året. Min erfarenhet är att det är MYCKET billigare, går MYCKET snabbare och är MYCKET smidigare vart som helst på jorden man väljer att beställa från än att beställa från svensk butik. "nää vi har inte det inne.. kanske kan ta hem det.. ska kolla på saken.." brukar det låta. Samma fråga till försäljare i USA så ligger prylarna på postkontoret och väntar efter en vecka.
 

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Dom är ökända häromkring och jag har hört så mycket konstigheter first-hand förutom mina egna erfarenheter. De är en direkt orsak till varför jag aldrig skulle köpa en ny Honda eller Triumph.

:huvet
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top