Lekte lite i 3d

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
superbeedim.jpg

Har lajjat lite i 3d under dagen, vad tycks än sålänge? (av det man nu ser av bågen)

Lite coolt, men skaffa lite bättre dator om den inte kan göra bättre badringar än så där :)

för typ 10 år sen(lr nåt) när ja satt med studio max så kunde ja typ bara göra sånna dära för annars krasha hela datorn!

HanneZ skrev:
Lite coolt, men skaffa lite bättre dator om den inte kan göra bättre badringar än så där :)

för typ 10 år sen(lr nåt) när ja satt med studio max så kunde ja typ bara göra sånna dära för annars krasha hela datorn!

Badringar, eehh vaa?

Ja däcken asså, kommer inte ihåg de geometriska namnet för formen

Ben skrev:
Vilket 3d program? Maya? Ser bra ut iaf!
Har du testat zbrush? :)

Ben:

Tackar! Näe det är gjort i 3d studio max, har även maya 5 educational version men jag började med o lära mig ett program som heter gmax(3d studio wiz) o då blire så jobbigt o lära om sig ett nytt program :(
Jo jag har för mig att jag har provat en väldigt gammal variant av zbrush(kan ha föväxlat med något annat), har även provat ett prog som heter rionecerus men inget föll mig riktigt i smaken.

Du håller på lite med cad du med eller?

Hannez:

Jaha, jorå jag kan ställa in värden för tubesen men just i modelleringsfasen så vill jag ha så enkla geometrier som möjligt, just för att datan inte pallar med riktigt, men jag uppdaterar väl med lite bilder under tiden :)

Updaterar lite, har inte börjat finslipa det minsta än men det kommer...
Skivor,däckmönster,baksving,bakdämpar,ljuddämpare,reglage av alla möjliga slag, fintrimning av ALLT är väl de som är kvar + lite till...
Nu orkar jag fan int mer cad idag inte...

superbeeupd.jpg

Last edited:
cad är fräckt... keep up the good work...

"badringarna" kallas toroider eller munkar (donuts) på cad-språk...

själv lirade man en massa pro-e för några år sedan, fett med kul är det iallafall.

tack för fina kommentarer :tummenupp

Jo cad är jävligt roligt, nu när man äntligen börjar få lite häng på´t :yoparty

Jo ska se till o fixa vidare men står lite still nu,är så jävla sjuk...orkar inte göra mkt men men updaterar senare :)

viz och gmax är två helt skillda program. gMax är en gratis mycket förenklad version av 3Ds MAX 5.x. 3D studio Viz använder man gärna som arkitekt m.m.

Måste bara säga att den är grymt läcker :kär håller på och utbildar mig till cad konstruktör och det som du ritta är grymt snyggt.

Man längtar tills man skall göra examens arbetet, det lutar mest åt att göra en hoj alt en bil men jag ser en störe utmaning i att göra en hoj. Bra arbetat fortsätt med det. :tummenupp

Tackar igen för kommentarerna o uppdaterar litegrann :)

slänger in en wireframebild bara för att dom är fräna!

dimhejohasmall.jpg

Om ni tittar noga så ser ni att jag har gjort helt fel på bakhjulets ekrar och centrum, ska se till och fixa det! Måste fixa ett vettigt styrlager också...som sagt är fortfarande en hel del kvar är inte nöjd än...

en till bild som är renderad, med snikmaterial (lägger på bra grejjer när jag anser mig vara klar, som sagt ska tillkomma en massa mer grejjer samt finslipas hit och dit)

superbeefront.jpg

Angående WIZ och Gmax så körde vi WIZ i skolan, som sagt en educational version, däremot ganska bra för att göra hus och sådant iomed att man kunde ploppa ut väggar och fönster och dörrar ganska enkelt, Gmax är som sagt förenklad gratisversion som endå funkar bra och lära sig med tycker jag. Men har en bra bit kvar innan man blir cad mästare, vissa saker är lite kluriga :va

edit: om ni undrar varför ramen är brutalt überbiffig ¨så är det tänkt att det ska komma en integrerad kylare där... och ja avgasrören ska mynna ut så som dem gör men är inte riktigt helt nöjd än, och jo jag vet att cylindrarna har flänsar som lyftkylda cylindrar har, men de här e mest en rolig grej jag gör :)

Last edited:
Hej allihop!

Tyvärr så har projektet stannat av lite p.g.a. nytt jobb och oregelbundna o dåliga arbetstider :(
well thats life, här kommer lite nya bilder, bytte till guldaktig färg, blir mera PIMP så :D
Har snajdat till cutsen lite, samt fixat ett snyggare bromsok o några reglage, fixat lite med materialen också, främst ramen och fälgarna, bättre eller sämre än innan?!

tänkte göra en fet animation, samt gegga ihop alla synliga skarvar som jag skäms så redigt för :död

here we go! ser lite geggigt ut på ramen, men de är renderingen som fuckar lite...
supabigold.jpg

och så en till, funderar på att göra ett "halvrektagulärt" slipon istället vad tror ni?
supabiback.jpg

Tar mer än gärna lite konstruktiv kritik, Ramen känner jag mig inte riktigt nöjd med, känns för bred på något sätt, tanken var att en kylare ska integreras i ramen, även svingen vad tycker ni om den? nu är det lite grått o trist material, det får man ha i åtanke

Last edited:
har kommit fram till att jag ska göra om ramen HELT! Lutar nog lite åt fackverksram, eller mera buell stuk, så att motorn synns mer (V-TWIN :yoparty )

Snyggt jobbat :tummenupp

Tack vare dig fick jag också inspiration för motorcyklar och håller nu på med framgaffeln :lol

Hittils ser det iaf bra ut

/Polly "gillar att det finns folk på SH som modellerar" Smurf

PollySmurf skrev:
Snyggt jobbat :tummenupp

Tack vare dig fick jag också inspiration för motorcyklar och håller nu på med framgaffeln :lol

Hittils ser det iaf bra ut

/Polly "gillar att det finns folk på SH som modellerar" Smurf

Hehe tack, alltid kul o inspirera andra :tummenupp

vilket program använder du? skicka ett pm om du behöver hjälp eller du kanske rent utav kan hjälpa mig? :P

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti