Lekeryds Glassen

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Tänkte bara kolla hur många av er som hänger här känner till/brukar åka till/Någon gång har varit i lekeryd och inhandlat den gudomliga egentillverkade mjukglassen. Vad jag vet/har hört så är Lekeryd ett känt ställe för MC åkare från hela landet. (om man har vägarna förbi). så... har ni varit där eller kommer ni besöka i sommar.. eller har ni helt enkelt aldrig hört talas om det?

Klart man varit där , bra ställe å stanna på om man ska ta vägen mot tranås eller eksjö :-)
Glassen är speciell, riktigt god! Enda mjukglassen jag äter *S*
:yoparty

MestHemlig skrev:
Tänkte bara kolla hur många av er som hänger här känner till/brukar åka till/Någon gång har varit i lekeryd och inhandlat den gudomliga egentillverkade mjukglassen. Vad jag vet/har hört så är Lekeryd ett känt ställe för MC åkare från hela landet. (om man har vägarna förbi). så... har ni varit där eller kommer ni besöka i sommar.. eller har ni helt enkelt aldrig hört talas om det?

klart man käkat den.. bor ju här.. :yoparty

Klart man har ätit den, den är underbar...men egentillverkad vet ja inte, de är ju fortfarande en maskin och pulver som gör glassen:D

självklart har man smakat den... mmmm
blir ju rätt ofta att man stannar till där på sommaren.. =)
Rekomenderar den starkt.

Vägen Eksjö-Sund-Lekeryd kördes flitigt i somras så jag har varit där ett par gånger. Men jag tycker glassen smakar som all annan mjukglass. Det har varit tunnt med andra motorcyklister när jag har varit där, var en glidare där en gång.

Grabbs ... det var -12° imorse ..
Mjukglass var INTE det första jag tänkte på då ...

Kanske man provar nångång i sommar :o)

Mjukglass jatack! Iaf HÄR där jag är nu: kalifornien! :lol

Får ta den där Lekerydsglassen på väg ner till dig Elwe då jag blåser ner på Bladen.

Har jag inte testat. Men det får man ju göra till sommaren då.
På Öhrs lantcafé samlas det ju en del hojar. Var där med farsan & hans sambo i sommras.
Aboda klint drar ju också till sig en del.

elwe skrev:
Grabbs ... det var -12° imorse ..
Mjukglass var INTE det första jag tänkte på då ...

Kanske man provar nångång i sommar :o)
-18° :gnissla

MestHemlig skrev:
Säg att du skojar:tungan Klart att man varit där, bor i Jkpg, har stuga utanför Lekeryd. Stanna o tjacka glass är säkert som "amen" i kyrkan! Fint MC resmål inte för långt bort och fina alternativ att fortsätta till!

Rätta mej nu om jag har fel men är det samma ställe som den ökända lekerydskiosken??? Iså fall körde vi förbi där i somras när vi hade ninjaträff i Gränna, grymma vägar därute, tyvärr började det regna när vi skulle åka Sommen runt så vi vände neråt istället, glassen har jag inte smakat.

Givet mål om man har nån med fina :tuttar baktill på hojen och det är gott väder.. Bjud henne på den finaste glassen så hon kyler av sig lite efter att ha känt motor-vibbarna på vägen dit. Sen smörar man lite så smälter hon snabbare än glassen. :hihi

Men man får inte äta för mycket glass, för då försvinner rutorna och då får man håla sig i vassen, moooaaahhhaha.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul