Lek inte med pistoler

Never mind that in 2004 some misguided Florida children's group invited Lee Paige, a 45-year-old Drug Enforcement Agency officer, into an auditorium with a loaded gun to demonstrate weapons handling. That's bad enough, but the bigger embarrassment is actually Paige's, which came just after he told the young kids, "I'm the only one in the room that I know of that's professional enough to carry a Glock .40."

Paige promptly shot himself in the foot, and then actually tried to continue his speech, hobbling around and asking for an assault rifle until a terrified room of kids begged him to stop. Caught on film, Paige was (rightly) ridiculed to the point where he has sued the government for "illegally" making the tape in the first place.

KGK skrev:
2617800 Never mind that in 2004 some misguided Florida children's group invited Lee Paige, a 45-year-old Drug Enforcement Agency officer, into an auditorium with a loaded gun to demonstrate weapons handling. That's bad enough, but the bigger embarrassment is actually Paige's, which came just after he told the young kids, "I'm the only one in the room that I know of that's professional enough to carry a Glock .40."

Paige promptly shot himself in the foot, and then actually tried to continue his speech, hobbling around and asking for an assault rifle until a terrified room of kids begged him to stop. Caught on film, Paige was (rightly) ridiculed to the point where he has sued the government for "illegally" making the tape in the first place.

Fyfan :skrämd

Hehe. Jag förstår att barnen och föräldrarna blir oroliga när snubben som precis demonstrerat sin totala oförmåga att hantera ett skarpladdat vapen genom att skjuta sig i foten haltar fram till sin medhjälpare och ber henne räcka fram automatkarbinen :D. Jag hade slängt mig ut genom fönstret!

Lee Paiges stämningsansökan: http://www.thesmokinggun.com/archive/0411061foot1.html

Jag tror jag ska starta ett företag som ska syssla med en ny typ av betting. En betting som går ut på att gissa vilket årtal en del löjliga uttryck och ord kommer att dö ut och försvinna.

Maskingevär trodde jag i princip redan var utdött, men nejdå. Jag antar att du (KGK) menar kulspruta? Maskingevär är någon taskig översättning från engelskans machinegun, som betyder just kulspruta.

Det finns faktiskt fler såna här uttryck, så min idé är inte helt ute och cyklar. Här är ett par exempel till:

Amerika som benämning på USA, OK att man sa så här för 50 år sedan när knappt ingen kunde engelska men det är år 2006!

Missil, hämtat från engelskans missile, vilket betyder robot. Dock verkar det här ordet bli allt vanligare, jag såg någon hyffsat högt uppsatt inom försvaret prata om "missiler" på TV för inte så länge sedan, och i kvällstidningarna används det allt mer flitigt.

:whine

lorkan skrev:
2618418 Jag tror jag ska starta ett företag som ska syssla med en ny typ av betting. En betting som går ut på att gissa vilket årtal en del löjliga uttryck och ord kommer att dö ut och försvinna.

Maskingevär trodde jag i princip redan var utdött, men nejdå. Jag antar att du (KGK) menar kulspruta? Maskingevär är någon taskig översättning från engelskans machinegun, som betyder just kulspruta.

Det finns faktiskt fler såna här uttryck, så min idé är inte helt ute och cyklar. Här är ett par exempel till:

Amerika som benämning på USA, OK att man sa så här för 50 år sedan när knappt ingen kunde engelska men det är år 2006!

Missil, hämtat från engelskans missile, vilket betyder robot. Dock verkar det här ordet bli allt vanligare, jag såg någon hyffsat högt uppsatt inom försvaret prata om "missiler" på TV för inte så länge sedan, och i kvällstidningarna används det allt mer flitigt.

Fyfan! Så ung och redan så dryg!

lorkan skrev:
2618418

Är inte så kunnig på benämningar på vapen, machine gun m.m.

lorkan skrev:

God bless America är ett vanligt uttryck, är Amerika utdött?

KGK skrev:
2618435 Är inte så kunnig på benämningar på vapen, machine gun m.m.

Aldrig hört talas om God Bless USA? :gnissla

Paradoxy skrev:
2618441 Aldrig hört talas om God Bless USA? :gnissla

kanske men inte vad jag minns

StandTogetherInPrayer.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/God_Bless_America

Last edited:
lorkan skrev:
2618418 Jag tror jag ska starta ett företag som ska syssla med en ny typ av betting. En betting som går ut på att gissa vilket årtal en del löjliga uttryck och ord kommer att dö ut och försvinna.

:ordbajseri

KGK skrev:

Jag skojade :pannkyss

Last edited:
KGK skrev:
2618435 Är inte så kunnig på benämningar på vapen, machine gun m.m.

Wipidoo, allt som sägs på engelska kan inte översättas rakt av till svenska. När man säger God bless America menar man USA, så för att översätta America korrekt i den frasen till svenska blir det USA.

Amerika på svenska är massvis med länder, alla länder i Syd- och Nordamerika + mellanamerika, men America på engelska är i 99 fall av 100, USA.

Loy skrev:
2618428 Fyfan! Så ung och redan så dryg!

Vad fan ska man annars göra när man har kommit hem efter partyt, ölen är slut och jag vill inte riktigt lägga mig än? :D

Last edited:
lorkan skrev:
2618455

Vad fan ska man annars göra när man har kommit hem efter partyt, ölen är slut och jag vill inte riktigt lägga mig än? :D

Redan hemma:gnissla

Man ska var tyst om man inte har något vettigt att skriva:tungan

Vara glad för du får gå på krogen nu. Du skulle försökt få med en tjej så hade de fixat sig.

Mr Helmut skrev:
2618548 Redan hemma:gnissla

Man ska var tyst om man inte har något vettigt att skriva:tungan

Vara glad för du får gå på krogen nu. Du skulle försökt få med en tjej så hade de fixat sig.

Jag får inte gå på krogen än..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...