Legotråden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är på tiden med en legotråd tycker jag. Världens bästa leksak (om man inte hamnade med en legolåda full av fönster...)

Päronen gav bort min legolåda jag hade som barn varpå jag för några år sedan köpte 30 kilo blandat lego på blocket.

Man kan ha mycket kul med lego! Posta balla filmer här samt bilder på egna byggen :) :långtråkigt

http://www.youtube.com/watch?v=Jlb2Nim-0-8

http://www.youtube.com/watch?v=WUGIpK_vASM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GH4clQJ3VuA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=zNRBWOBTLCw&feature=related

Varför köpa en riktig cembalo om man har 100.000 logobitar (och lite ståltråd) liggande?

Lego-cembalon låter ju minst lika bra!

Harpsichord17.jpg

Harpsichord1.jpg

Harpsichord2.jpg

Harpsichord4.jpg

Harpsichord7.jpg

Harpsichord8.jpg

Harpsichord9.jpg

Harpsichord10.jpg

Harpsichord11.jpg

Harpsichord12.jpg

Harpsichord16.jpg

James_May-Lego_House.jpg

Det här är seriöst Lego. James May från TopGear byggde ett hus i Lego. :tummenupp

Det här är seriöst Lego. James May från TopGear byggde ett hus i Lego. :tummenupp

Aha, det förklarar en kommentar kollegorna i TopGear klämde ur sig när James var frånvarande nångång: "he's probably home building a nuclear submarine of lego"..

Just byggt klart "sonens" julklapp. Lego 9043, grävskopa med 4 motorer och mer kugghjul än i en växellådsfarbik... Blir kul att se minen på honom imorgon :)

Just byggt klart "sonens" julklapp. Lego 9043, grävskopa med 4 motorer och mer kugghjul än i en växellådsfarbik... Blir kul att se minen på honom imorgon :)

"Blir kul att se minen på honom imorgon" ?!?!?!?!
Nu har det väl ändå gått för långt, ungarna är inte ens närvarande när deras lego byggs ihop.

Skulle hellre se din när den är förvandlad till något oigenkännligt.

Gissar på att det tar ett par dagar innan han får sätta händerna på den, men sen går det fort.

Lego är en helt genial leksak och min absoluta favorit som barn. Jag byggde dock bara efter beskrivningen en gång när jag fick någon ny byggsats, sen tittade jag på den, rev ner och förde samman de nya delarna med det allmänna Legolagret (som hade allmän låda, samt en gammal besticklåda för att sortera olika specialdelar). Det roliga var ju att bygga helt själv på fri hand, och helst stora båtar, bilar, traktorer och hus. Ett tag hade jag ett helt samhälle uppbyggt, med uttänkt statsskick, industrier, offentlig förvaltning, kommunikationer och kartor över staden. Och jag förstod mig aldrig på dom som byggde upp modellen och sedan lät den stå och samla damm i någon hylla. Man kanske skulle ta och leta upp sitt Lego igen, stänga av telefonen, låsa dörren, dra för gardinerna och fullständigt gå loss på köksgolvet.

Lego är en bra leksak för barn, men jösses vilket nörderi ovan!

Mmm, men det är samma nörderi som driver utvecklingen framåt och ger dig din motorcykels motor, insprutstyrning, fjädringskomponenter och mobiltelefonen, datorn med operativsystem, reglertekniken som sköter eldistributionen som gör att du kan ha lyset tänt och laga mat på spisen osv osv... :) Tankegymnastik som att lösa korsord eller spela alfapet, men på en mycket högre nivå.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti