Legotråden.

Själv konstruerade jag flygande maskiner av olika varianter. Ett mästerverk som jag fortfarande är otroligt stolt över är min replica av flygplanet i luftenshjältar när jag var 5-6 år gammal.

Själv konstruerade jag flygande maskiner av olika varianter. Ett mästerverk som jag fortfarande är otroligt stolt över är min replica av flygplanet i luftenshjältar när jag var 5-6 år gammal.

Har du kvar den eller har du bara ett minne av hur fantastisk den var? :p

Lego satserna(?) var mindre förr. varför fanns inte såna här kit förr?

ATT00019.jpg

Och som av ett ödets ironi klev jag just på ett hus av lego efter jag läst denna tråd. Ont som satan i foten och en skråma på tummen efter att ha kastat mig i sängen för att undkomma legohelvetet.

Hur är er inställning till kompisar som geggar in modellera i era legobitar?

Consolidated Catalina, om jag inte minns fel.

Funderade faktiskt på vad det var för flygtyp dom använde sig av i serien. Googlade och fick reda på att det är ett helt fiktivt plan kallat "Conway L-6". Från wiki: Together, they are the crew of Higher for Hire's only aircraft, a modified Conwing L-16 (a fictitious combination of a Fairchild C-82 transport and a Grumman HU-16 amphibian)

Fortfarande ett utav mina drömflygplan. Och något jag fortfarande vill göra är att surfa på moln på den där lilla brädan som ungen i serien hade efter flygplanet!

Consolidated Catalina, om jag inte minns fel.

Funderade faktiskt på vad det var för flygtyp dom använde sig av i serien. Googlade och fick reda på att det är ett helt fiktivt plan kallat "Conway L-6". Från wiki: Together, they are the crew of Higher for Hire's only aircraft, a modified Conwing L-16 (a fictitious combination of a Fairchild C-82 transport and a Grumman HU-16 amphibian)

Fortfarande ett utav mina drömflygplan. Och något jag fortfarande vill göra är att surfa på moln på den där lilla brädan som ungen i serien hade efter flygplanet!

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet