J-Bone
Ny medlem
vilken ska jag köpa och varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
känns legenden rapp, eller behöver man den extra processorkraften i desire?
Köpte oxå en Legend, mkt nöjd
Ett viktigt urvalstest för mig var ficktestet dvs provade div olika smartphones och Legenden var den som kändes smidigast att ha med sig.
Skiljer det mycket i storlek?
Att den är smidig att ha med sig i fickan är fan viktigt... lutar kanske åt en Legend då.
Har haft flera HTC med fysiskt tangentbord och gillar det skarpt men har aldrig testat någon med mjukvarutangentbord så jag har inget att jämföra med.
Ni som kört båda, hur är det? Är det stor skillnad? Plus / minus?
Har kikat på Desiren men tvekar just pga. detta med tangentbordet. Det bästa vore ju om det kom en variant med tangentbord så man slapp fundera.
Det verkar förresten lite tunt med Desire lurar i lager såg jag. Någon som vet var det finns butiker som har i Stockholmsområdet med omnejd?
Jag har en Hero och det funkar fint. Gäller bara att man kalibrerar efter sina egna händer och skrivsätt, annars blir det pannkaka.
Jag rekommenderar ännu en gång Nexus One. Den kommer få 2.2 inom en överskådlig framtid. Det är det första jag lärt mig med Heron. Källan uppdaterar snabbare. Jag väntar på 2.1 till min Hero fortfarande, det fick Nexus One i december, allt beroende på marknadskrafter hos HTC.
/ Jens
Mja. Den är ju både dyrare och äldre. Ingen bra combo.
Jag klarar mig säkert utan uppdateringar tills de löst problemet. Så det är jag inte så orolig för. Eller är det andra saker som gör att man bör köpa en sådan istället?
Jag är märkesoberoende men har ju kört HTC på mina senaste tre mobiler och gillar dem hittills.
Japp, det är det. Desire och Nexus One är i princip samma telefon. Skillnaden är primärt att det är ljudavskärmning på Nexus one, den gör att telefonen funkar otroligt bra i bullriga miljöer.
Uppdateringarna är viktiga. Android uppdateras otroligt mycket för varje steg och med en googletelefon är man garanterad omedelbara uppdateringar.
Google Nexus One är en HTC.
En av fördelarna med desire är dock att den har sense.
Har jämfört med en kompis nexus och jag tycker gränssnittet är bättre på desire.
Annars är det som sagt samma telefon.
Riktigt bra båda två.![]()
Min nästa lur blir nästa nexusmodell..![]()
Har kollat på hands-on videos på youtube hela förmiddagen... jag är inte direkt nån "power-user" så de extra musklerna i Desire lär jag nog inte ens märka av om jag tar en sån. Tror mera att jag kommer uppskatta kvalitetskänslan i Legenden, mina lurar brukar få ta en del stryk. Sen ser den faktiskt smuttare ut i handen trots att det bara skiljer millimetrar...
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |