Legend eller Desire?

Nu har jag varit och klämt på dem i butik och det blev en Legend. Den kändes faktiskt jävligt mycket skönare i handen måste jag säga. Desiren kändes gedignare än jag väntat mig iofs men Legend kändes som en telefon i handen, Desire fick jag nästan lite TV vibbar av.... Sen att den tål lite smällar och att läppen skyddar skärmen när man tappar den är bra bonusar.

Tack alla för er input :)

Last edited:
Nu har jag varit och klämt på dem i butik och det blev en Legend. Den kändes faktiskt jävligt mycket skönare i handen måste jag säga. Desiren kändes gedignare än jag väntat mig iofs men Legend kändes som en telefon i handen, Desire fick jag nästan lite TV vibbar av.... Sen att den tål lite smällar och att läppen skyddar skärmen när man tappar den är bra bonusar.

Tack alla för er input :)

Ångara du ditt köp om någon vecka eller så kan vi byta! :D

Desire är mer Iphonelik och det är lite böättre surfupplevelse, Legend ligger sjukt bra i handen och är lika snabb i praktiken. Jag skulle nog ändå valt en Desire för den är snäppet coolare. Jag jobbar med mobiltelefoni och har testkört både, just nu har jag Legend eftersom att min chef lade beslag på Desire-telefonen :D

Ursäkta stavningen jag är inte helt nykter :D

Jag köpte mig en Desire idag och första intrycket är att Android är skit.

Dålig mediaspelare, ingen filhanterare och ingen sync av hotmail eller kontakterna.

Det känns som jag gått 10 år tillbaka i utvecklingen.

Det enda som är riktigt bra är att surfa med den och det gör jag nästan aldrig. Jag skall testa den i någon dag till och är jag inte mer nöjd då så är den till salu.

Dålig mediaspelare, ingen filhanterare och ingen sync av hotmail eller kontakterna.

Det enda som är riktigt bra är att surfa med den och det gör jag nästan aldrig. Jag skall testa den i någon dag till och är jag inte mer nöjd då så är den till salu.

Gå framåt o skippa hotmail så blir de bättre.

måste ju finnas en miljarrrd mediaspelare och filhanterare att langa in... det e ju linux?

Då kan jag tillägga att jag avskyr min Legend som jag köpte för en vecka sen... Krånglig, kopplar inte upp samtal, kopplar inte ner samtal, genvägar som inte funkar.... etc.
:mad:

Gå framåt o skippa hotmail så blir de bättre.

Vad blir bättre?

Jag har haft hotmail i snart 300 år och lär ju knappast byta mailadress bara för att det ska passa min nya telefon.

Det är ju inte direkt så att jag är ensam i världen att ha hotmail heller direkt vilket gör det hela ganska dåligt att det inte finns ett inbyggt stöd för det.

Dessutom fattas åäö på tangentbordet vilket inte är någon höjdare.

Något som däremot är bra, med själva telefonen, är att blåtanden i bilen inte kopplar sig mot simkortet utan mot telefonen.

måste ju finnas en miljarrrd mediaspelare och filhanterare att langa in... det e ju linux?

Jo men med tanke på hur det ser ut med mp3or och sådant idag så vore det väl rimligt att den kom med en någorlunda fungerande version direkt ur paketet.

Hur den inbyggda hanterar spellistor är ju under all kritik.

EDIT: Den har inte ens en MSN klient.

Näe. Det lutar åt att gå tillbaka till min windows mobile lur igen. Den kan iaf allt jag vill ha. Synd att den är lite seg och klumpig bara.

Last edited:
Dessutom fattas åäö på tangentbordet vilket inte är någon höjdare.

Det gör det inte alls. Läs manualen.

Annars kan du installera Scandinavian Keyboard och Svensk ordlista, så blir det mer likt det du kanske är van vid.

EDIT: Den har inte ens en MSN klient.

Prova MSN Talk.

Har du ens kollat runt vad som finns för att få telefonen som du vill, eller tror du att allt ska finnas på plats direkt ur kartongen?

Det är ju hela grejen med Android, att man kan anpassa den.

Det gör det inte alls. Läs manualen.

Annars kan du installera Scandinavian Keyboard och Svensk ordlista, så blir det mer likt det du kanske är van vid.

Jag är ju inte dummare än att jag fattar hur man får fram åäö. Poängen var att det är bjängligt med originalet.

Scandinavian keyboard var ett bra tips. Tack.

Har du ens kollat runt vad som finns för att få telefonen som du vill, eller tror du att allt ska finnas på plats direkt ur kartongen?

Det är ju hela grejen med Android, att man kan anpassa den.

Nej. har inte hunnit kolla. Poängen var att om de ändå skickar med något så hade det ju kunnat vara någorlunda bra?

Kolla en Windowsmobil. Allt fungerar fint från start.

:banana
Jag är ju inte dummare än att jag fattar hur man får fram åäö. Poängen var att det är bjängligt med originalet.

Scandinavian keyboard var ett bra tips. Tack.

Nej. har inte hunnit kolla. Poängen var att om de ändå skickar med något så hade det ju kunnat vara någorlunda bra?

Gå in på Swedroid.se och läs på lite.
Allt du nämner är sånt du kan fixa.
Hela meningen med Android är ju att du själv hämtar hem de program du vill ha från market.

:gnissla:):rolleyes:

Finns ingen, jag säger INGEN WINMO telefon som har funkat på ett bra sätt. Det kan vara därför operativet lever en hyfsat tynande tillvaro?

WINMO kommer läggas ner inom 2 år, I tellz ya! Allt detta medans Android med sin öppna källkod tillåter utvecklare att utveckla system för allt det du efterfrågar. Finns program som hanterar MSN, Facebookchat, Gchat och så vidare i samma widget. Sök efter den på swedroid.se.

Förväntar du dig däremot att allt ska vara klart från början är du snett ute i Android, här behöver man engagera sig lite för att få det som man vill ha det.

/ Jens

:gnissla:):rolleyes:

Finns ingen, jag säger INGEN WINMO telefon som har funkat på ett bra sätt. Det kan vara därför operativet lever en hyfsat tynande tillvaro?

WINMO kommer läggas ner inom 2 år, I tellz ya! Allt detta medans Android med sin öppna källkod tillåter utvecklare att utveckla system för allt det du efterfrågar. Finns program som hanterar MSN, Facebookchat, Gchat och så vidare i samma widget. Sök efter den på swedroid.se.

Förväntar du dig däremot att allt ska vara klart från början är du snett ute i Android, här behöver man engagera sig lite för att få det som man vill ha det.

/ Jens

Mja. Min HTC Pro2 fungerar fint för det jag gör med den. Synd, som sagt, att den är klumpig, seg och tung. Men jag inser ju att jag är hopplöst omodern och hetero som varken tvittrar, bloggar eller fipplar med Facebook. Å det verkar ju helt klart vara de som är lite gay denna telefon är riktad mot.

Jag förväntar mig inte att allt ska vara klart men jag hade helt klart förväntat mig att det skulle fungera hyffsat direkt ur lådan. Och att inte ha en mailklient som synkar mot Hotmail/Live är verkliogen urdåligt hur man än ser på saken.

Mja. Min HTC Pro2 fungerar fint för det jag gör med den. Synd, som sagt, att den är klumpig, seg och tung. Men jag inser ju att jag är hopplöst omodern och hetero som varken tvittrar, bloggar eller fipplar med Facebook. Å det verkar ju helt klart vara de som är lite gay denna telefon är riktad mot.

Jag förväntar mig inte att allt ska vara klart men jag hade helt klart förväntat mig att det skulle fungera hyffsat direkt ur lådan. Och att inte ha en mailklient som synkar mot Hotmail/Live är verkliogen urdåligt hur man än ser på saken.

Kanske är Hotmail som ska ha en känga som inte är "på tå" mot nya operativ? Min synkar mail, kalender + kontakter mot exchange, gmail och andra pop3-system ur kartong. Det är väl inte fel?

Dom små bristerna du räknade upp missade du tidigare när du berömde WinMO. "att den är klumpig, seg och tung" gör ju att den är helt ointressant. Det verkar som om nästa generation WinMO kräver 1,3Ghz processor för att ens flyta på hyfsat. Microsoft är härliga på att bygga resurssnåla system! :D

/ Jens

Till och med microsoft inser att gamla winmo är helt förlegat - deras nya windows mobile 7 som kommer i höst ser faktiskt ut att bli riktigt skysst!

[YOUTUBE-ID]MdDAeyy1H0A[/YOUTUBE-ID]

Till och med microsoft inser att gamla winmo är helt förlegat - deras nya windows mobile 7 som kommer i höst ser faktiskt ut att bli riktigt skysst!

[YOUTUBE-ID]MdDAeyy1H0A[/YOUTUBE-ID]

Vi får se hur slött det faktiskt är när dom kör det på 1,3Ghz-mobiler.

Jag tror att dom snart är utdöda..

/ Jens

Kanske är Hotmail som ska ha en känga som inte är "på tå" mot nya operativ? Min synkar mail, kalender + kontakter mot exchange, gmail och andra pop3-system ur kartong. Det är väl inte fel?

Nja. Om det finns ett befintligt system så ser man väl till att kunna synka mot det. Men visst. MS är knappast intresserade av att underlätta för någon. Så de ska ha en känga bara därför.

Dom små bristerna du räknade upp missade du tidigare när du berömde WinMO. "att den är klumpig, seg och tung" gör ju att den är helt ointressant. Det verkar som om nästa generation WinMO kräver 1,3Ghz processor för att ens flyta på hyfsat. Microsoft är härliga på att bygga resurssnåla system! :D

/ Jens

Jag har hellre en ful, tung och klumpig "what ever" än en snygg och snabb "what ever" som inte fungerar.

Sen om det är MS, Apple eller Audi spelar ingen roll.

I stand corrected.

Okej, jag börjar gilla min Legend lite...

Är den nån som har nått bra tips på appar? Är framför allt ute efter en bra mediespelare. Har kollat runt lite men har inte riktigt tålamod att testa allt..
Alla tips emottages tacksamt!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...