Le Grande Finale!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Le Grande Finale!​

Vilken helg! Vet knappt vart jag ska börja, riktigt långt blir det också.. Allt började egentligen efter senaste körningen på Mantorp med Actionpics.se Då satte jag nytt personbästa med 1:25,608 och var helt säker på att det skulle räcka, för att inte komma sist! Komma sist har jag upplevt två gånger och nu får det f-n vara nog!

Den mentala laddningen pågick sen i tre veckor innan det var dags att åka ner på fredagseftermiddagen. De flesta andra hade åkt ner och tränat redan under torsdagen och sen kört ERF eller ERF-sprint under fredagen. Jag kände dock att jag kunde Mantorp så pass väl att jag inte behövde mer träning kontra till hur mycket man behövs på jobbet eller totalekonomin för helgen. Jag hade gärna torsdagstränat och kört ERF sprint, men målet var inställt på att köra SM Final & inget annat! Nu i efterhand visa det sig vara ett klokt beslut att skippa både torsdagen samt fredagen..

Helgen till ära hade jag även fixat en heltidsmekaniker, eller ska man kalla det betjänt? Tidigare har jag alltid åkt iväg med någon annan som ska köra och så hjälps man åt, men denna helg följde Jocke med och hans enda uppgift var att serva mig så jag kunde fokusera på körningen. Vi åkte ner mot Mantorp på eftermiddagen och hämta nyckeln till motellet innan vi anlände på banan strax innan 18 och anmälde oss. Det tog en dryg timme att installera sig i depån med depåtält (tack Puckens Spruthörna för lånet!), verktyg osv. & lagom till förarmötet så var allt klart. Då vi vid inskrivningen fick veta att besiktningen hade öppet till kl.22 så gick vi sen upp och hämta hojen, då tilläggsreglerna tydligt sa att det skulle vara depåtystnad redan från kl.18 så visade vi oss lite duktiga & rulla ner den mot besiktningen. För det första så var inte besiktningen längre öppen & för det andra så ska jag aldrig mer rulla en motorcykel, oavsett klockslag..

Nåväl, vi rulla upp cykeln mot depåtältet igen och gjorde klart för natten innan vi begav oss in till centrala (nja..) Mantorp för lite välbehövlig mat och lite skitsnack om hur fort det skulle gå på lördagens kval. Väl tillbaka på motellet så spöa jag skiten ur Jocke i WordFeud innan han somna och snarka lika illa som Icko gjorde sist jag var på Mantorp. Själv låg jag vaken en bra stund och ladda mentalt. SM Final here I come!

Lördagen börja med en stadig frukost innan vi begav oss till banan. Då Jocke följde med till besiktningen så gick han & jag rulla jag upp cykeln, istället för att köra den, dåligt beslut för andra gången.. Besiktningen gick galant och eftersom det var nedförsbacke på vägen tillbaka till tältet så.. Japp, du gissa rätt! ..rulla jag ner cykeln. Samma dåliga beslut tre gånger inom loppet av tolv timmar måste vara nån form av världsrekord!

På med värmarna och tre timmar kvar till kval. Vi slog i 10L soppa (30 min kval) och satte oss bekvämt och vänta. Nervositeten började komma allt starkare och jag ångrade mer & mer att jag inte åkt ner och kört redan på torsdagen. Alla konkurrenterna hade ju massa varv i kroppen nu och jag skulle ut & kvala direkt, utan uppvärming. Racemagen gjorde sig nu allt mer påmind och efter tredje toalettbesöket och jag vet inte hur många kräkreflexer beslöt jag mig för att starta maskin och lyssna så allt lät som den skulle.

Panik! Den vägra starta och en timme kvar till kval! Då jag tidigare haft problem med att en gummitätning i bränslepumpen strulat så vart felsökningen ganska enkel då batteriet hade kräm och startmotorn gick runt som den skulle. Fram med hävertpumpen och tömma tanken, bort med allt som satt ivägen och loss med tanken. Ur med bränslepumpen & isär med den. Allt såg ut som det skulle, fuck! Ihop med tanken igen och koppla upp den mot insprutsbryggan, i med lite bensin och nytt startförsök. Den vägra tända till & starta! Fuck igen! Vad är fel? Paniken kom allt närmre nu. Istället för en lugn mental laddning inför kvalet så blev det stressmek, utan att veta vad som var fel.. Motorlampan lös inte och det blinka inga felkoder. Fuck Fuck Fuck, verkligen! Nån av de helt obetydliga klasserna (det är bara 1000cc som räknas) gav sig ut på kval och ljudet från fullgasande motorcyklar lugnade inte nerverna direkt.

Satte mig i solstolen och tänkte tillbaka på vad jag gjort med cykeln sen sist jag var på Mantorp medans Jocke gick igenom alla säkringar utan att hitta något. Jag hade tvättat den, noggrant. Alltså måste fukt i nån kontakt vara problemet, självklart! Vred på tändningen en gång till och såg nu (när jag var liiite lugnare än innan) att fönstret där vattentemperaturen visas stod på HI istället för low som det ska göra när maskin är kall. Problemet löst, det är vatten i nån av kontakterna till temperaturgivaren, plättlätt! Precis som vi misstänkte så hitta vi vatten i kabelisoleringen, på flera utav kablarna. Någonstans hade det alltså även tagit sig in i själva kontakten.

Nu var drygt 30min kvar till kvalet börja. Med lite tur skulle cykeln var klar lagom tills det blev grönt. Om inte annat så skulle jag iaf. hinna med de sista 15 minutrarna och få till ett snabbt varv istället för att starta sist. Bort med tanken igen och sen koppla vi isär precis varenda kontakt på hela cykeln och fram med en kupéfläkt för att driva ur ev. fukt. Det var nånstans här Mattias & Sege (jag glömde hälsa på dig som körde third-wheel), två förare från mopedklassen, kom förbi för tredje gången och skulle göra sig lustiga över problemen med fyrtakt. Dock erbjöd dom sig att låna ut en värmepistol så vi kunde torka allt ännu fortare, tack boys!. 15min senare sattes alla kontakter ihop och tanken kopplades upp mot insprutsbryggan för provstart, men icke då.. Ok, fukten var kvar, isär med allt igen! Vi plocka ner ena väggen till depåtältet och byggde ett eget litet tält över motorcykeln där vi stoppa in kupévärmaren. Något kval skulle det ju ändå inte bli så då kunde den lika gärna få torka ur ordentligt medans vi gick och åt lunch. Passade även på att gå förbi tävlingsledaren och fråga om jag fick köra racet trots att jag inte kört kvalet. Inga problem & start från sista rutan. Nåväl, bättre än inget alls!

Efter 45min så var vi mätta i magen och helt övertygade om att den skulle starta, men inte den här gången heller. Nånstans här började humöret tryta och jag begav mig ut på Google istället. Tyvärr så är ju Internet fyllt av lika mycket strunt som nyttigt så efter att ha läst fyrtio-elva olika teorier om liknande problem så stod vi rätt handfallna då inget fick hojen att starta. Racet närmade sig med stormsteg & vi hade inte en aning om vad som var fel. Provade alla möjliga olika saker men inget hjälpte. 15min innan racestart, kl. 15:25, så lag jag ut en forumtråd på Sporthoj.com där jag bad om hjälp och sen gick jag & Jocke och kollade på racet, som jag eg. borde kört. Var riktigt ledsamt att stå & se på när alla andra var ute & körde. Obeskrivlig ångest! Men det gick en stund och sen börja folk ringa. Folk ringde som galningar med tips & ideér (tack, alla!) men inget hjälpte när vi provade allt i depåtältet. Efter en stund så ringde Andreas Borsin upp & berätta att han hittat i verkstadsmanualen att HI inte alls hade med temperaturen att göra, utan att det hade med själva tändningen att göra. Hur f-n man kan skriva HI i temperaturfönstret och få nån annan mening på det förstår jag inte, hur tänkte Yamaha egentligen?

Isär med allt för jag vet inte vilken gång i ordningen och börja felsöka hela vägen från nyckeln bak till ECU’n (motorcykelns dator). Allt var isär med inget kunde hittas. När klockan visa 17:30 och jag precis bestämt mig för att packa ihop och åka hem så ringde Stefan ”Humlan” Bernström från ARC/Fiver och fråga hur det gick? Jag svara förmodligen något så otrevligt att han förstod att vi behövde hjälp! Fiver har tidigare tävlat på just en R1’a i flera år och han besatt väldigt mycket kunskap om cykeln. Vi började om från början och Ola Fredby från SBK anslöt även han för att hjälpa till. Det söktes på google, letades i verkstadsmanualer och spånades hej vilt. Vi provade allt som jag & Jocke redan provat ytterligare en gång innan vi var nära att ge upp. Det enda vi verkligen kunde konstatera var att hojen inte fick nån soppa, min första tanke. Varför den inte fick nån sås var däremot ett mysterium. Jag & Stefan hämtade Fivers soppapump dom har till sin Honda och konstaterade att inte heller den löste problemet. Mao. så var min pump, troligtvis, hel och problemet låg innan. I ett desperat försök så hämtade Ola multimetern och vi gick över alla säkringar igen. När jag & Jocke kollade säkringarna såg lös solen för fullt och alla säkringar såg hela ut, ingen tråd som bränts av. Dock hitta vi en säkring efter en stund, till fly-by-wire systemet. Den såg hel ut, men visa sig vara trasig när vi mätte upp den med multimetern! Ursäkta språket nu, men en trasig fucking jävla säkring för 7kr hade lett till 9h meck i depån och vare sig kval eller race! Bytte säkringen, slog på tändningen och low visades i temperaturfönstret.. Ihop med allt annat, i med bensin & voilá, skiten starta! Glädjevrålet jag fick ur mig hördes nog halvvägs till Mjölby, men cykeln funka! Den starta och gick som en klocka! Vi skruva ihop cykeln helt och hållet innan vi städade upp alla verktyg i tältet och begav oss till centrala (hmm..) Mantorp för lite middag & ännu mera skitsnack. Känslan i kroppen var helt fantastisk, det skulle bli SM Final trots allt.

Väl tillbaka på motellet så passade jag på att spöa Jocke ytterligare några gånger i Wordfeud innan han somna & börja snarka igen. Själv låg jag kvar och bara njöt av att cykeln var hel igen. Söndagskval, here I come!

Söndagen starta med humöret på topp och god frukost. Ut till depån och på med däcksvärmarna. Självklart så blev det även en provstart av maskin, allt funka! Började ladda mentalt och kl. 11:40 så var det dags för kval i R1000 (enda klassen som räknas!). Nu låg jag duktigt efter mina konkurrenter. De flesta hade ju som sagt tränat hela torsdagen, kört kval & dubbla race under fredagen samt kval & race på lördagen. Taktiken fick bli att gå ut så hårt det bara gick, ta rygg på nån som jag vet är tillräckligt snabb och sen bara försöka hålla i. Att försöka sätta en kvaltid på första varven, när man inte kört hoj på tre veckor, är kanske inte den bästa idén men jag hade inte så mycket annat att välja på.

Första varvet blev jättelugnt då jag ville kolla så allt fungerade. Som lök på laxen hade 600cc (instegsklassen till 1000cc..) som körde innan haft en liten incident varpå det vinkades med oljeflagg runt 3/4 av banan. Please give me a fock’in break, will you? På andra varvet var det dags att få upp farten, under oljeflagg.. Redan i första böj höll jag på att köra av då jag bromsa på tok försent. Tog mig in i kurvan men höll på att skrota igen i kurvan efter då framhjulet släppte och det hann kasa så länge att kom på mig själv med att tänka ”Det här kommer göra ont”, dock fick framhjulet fäste igen och jag kom igenom kurvan! På tredje varvet hände samma sak, framhjulet släppte ordentligt två gånger och jag var riktigt nära att krascha. Sen insåg jag att det släppt i fram för att jag tog i för kung & fosterland och höll krampaktigt i styrhalvorna och lät inte cykeln jobba ostört. Tog det lungt på långa rakan för att komma ner lite i varv och försöka på nytt varvet efter. I ingången till Mjölbykurvan blev jag omkörd av Anders Hedenstrand, perfekt, nån att ta rygg på! La mig precis bakom Anders och åkte snålskjuts några varv. Hans Honda gick betydligt fortare än min stackars R1’a på långa rakan men trots det så var avståndet jämt varje gång vi passera mållinjen.

Mao. hade jag en tid som borde vara ok även om jag kände att jag kan bättre. Att det inte var nytt personbästa kändes tydligt. Sen blev det en del omkörningar som störde rytmen något varv innan jag bestämde mig för att gå om Anders och köra så fort jag bara kunde. Han bjöd ju mig på draghjälp så det var inte mer än rätt att jag skulle dra runt honom något varv. Dock satte han upp handen i snabbvänstern och vek av mot depån. Nu fick jag helt fritt spår och pressade så hårt jag orkade. Eftersom jag spänt mig nå helt otroligt de varven vi kört så var jag redan helt slut, men det fick bära eller brista, nytt PB skulle det bli! Brände av två varv som gick betydligt fortare och vek in i depån för att få tiden av Jocke, 1:24,576! En sekund bättre än tidigare personbästa! Åkte ut igen trots att jag var helt slut, kanske skulle det gå att förbättra ännu mer? Nej, redan efter två-tre kurvor kände jag att det inte fanns något mer att ge och beslöt mig för att avsluta kvalet. På långa rakan när jag skulle lägga i 5’an så fumla jag lite med foten, tryckte för löst på växelspaken och hamna emellan 4’an & 5’an varpå det bara skrek om maskin. Fort in med kopplingen, i med 6’an och in i depån.

Sen tänkte jag inte mer på det utan vi gick och käka lunch. Under lunchen studera vi kvalresultatet & började spekulera inför racet. Jag skulle starta från 9’e ruta (oh yes!) och hade slagit Anders med ynka två tiondelar! Upp till 8’e platsen var det sju tiondelar. Gruppen bakom Anders låg en sekund bakom så det var mest en fråga om jag & Anders skulle få slåss själva eller om jag kunde göra en kanonstart och ta rygg på de framför.
 
Planen för racet var glasklar. Jag skulle starta på yttern så det vara bara att va riktigt sen på bromsen och nypa någon eller några placeringar på yttern medans de övriga trängdes om innerspåret. Det skulle finnas gott om plats på yttern.. Nypa två-tre placeringar i starten och sen bara hänga på så gott det går. Eftersom jag körde 1:24,5 på kvalet, ensam, så skulle det inte vara några problem att hänga på om det körde höga 23’or eller låga 24’or. Men framförallt så skulle jag slappna av! 14 varv låter inte som mycket men det är riktigt fysiskt krävande och när man blir trött tappar man koncentrationen, och då funkar det inte alls att köra. Satt med öronproppar och hörselkåpor och ladda för fullt 30min innan start. Nyp dom på yttern, det går.. Vägra bromsa, kör om dom!!!

Var nästan i trans när jag tog på mig skinnstället och det verkligen var dags. Jag, som nu har kört 320mil sporthoj skulle starta 9’a i en SM Final! Vilken känsla! Gröna lampan tändes, av med däcksvärmarna och ut på sighting lap. Tog det lungt och spana lite på konkurrenterna och funderade på vad som eg. hände där på sista kvalvarvet när 5’an inte gick i. Vred fullt på rullen ut på långa rakan, 2’an, 3’an, 4’an, 5’an och till slut 6’an. Quickshiftern (som tillåter att man kan växla utan koppling, med full gas) funka som den skulle och det var inga problem med växellådan. Rulla runt resten av varvet i lugnt tempo..

Uppställning på gridden inför warmup lap. Han som stod framför mig missa helt när vi skulle åka! Jag som verkligen tänkt träna en start och ge fullt fick stå på bromsen istället då han inte kom iväg med någon vidare fart.. Var riktigt nära att jag körde in i honom bakifrån, fuck, återigen! Jag som verkligen är kass på att starta, sen fick man ingen riktig provstart nu! Ut på långa rakan och samma procedur genom växellådan som på sighting lap, 2’an, 3’an, 4’an, 5’an, 5’an, 5’an, in med kopplingen och försöka få i 6’an.. Kom igen nu! Det räcker med oflyt nu! Köra race utan 5’e växeln? Hann dock inte tänka så mycket då varvet tog slut & vi ställde upp för start..

I med 1’an, in med kopplingen och stadigt på 7k/rpm. Röda lamporna tändes och nu skulle det köras race! Adrenalinet formligen spruta & jag hade fullt fokus på yttern i första böj. Förbi han som står framför mig och sen runda några till.. Jag struntar i om jag kraschar, jag tänker ge allt och lite till! Nu kör vi!!!

Röda lamporna slocknar och jag reagerar på tusendelen, helt jävla perfekt (språket, jag vet..). Är uppe jämte med han som starta framför mig redan efter några meter men då släpper jag ut resten av kopplingen på tok för fort! Cykeln skickar upp framhjulet i luften & jag är nära att slå runt. På något sätt lyckas jag få i 2’an och skickar på fullt igen, ännu mera bakhjul och de förarna som var bakom på startgridden seglar förbi som ett möte! Hinner se hur alla går för innern och håller kvar vid min taktik att runda dom på yttern. Hinner klippa vad jag tror var tre förare i första böj och kommer in precis bakom Anders. Det blir riktigt trångt i Parisområdet och det går riktigt sakta och jag håller på att köra in i Anders bakifrån. Långt led bort mot chikanen som leder ut på långa rakan och det vrids så hårt på gasrullen det bara går. 2’an, 3’an, 4’an, rassel rassel rassel, in med kopplingen och lyckas till slut få i 6’an istället, den hoppar ur och jag hamnar i något friläge mellan 4’an och det som borde vara två växlar till, suck!!! Blir omkörd av tre förare innan Mjölbykurvan och är helt vansinnig! Vrider fullt upp för krönet och på bakhjulet klipper jag en svart Kawasaki med väligt få centrimetrar till godo (Sorry om det blev lite tight..). Full attack genom snabbvänstern och bromsar sen om en förare till. Ger fullt ut ur F2-partiet & hojen sladdar för fullt, grym känsla! Fick riktigt bra med fart och i inbromsningen till snäva vänstern innan start & mål tar jag mig om en förare till. Har nu Anders drygt 30m framför mig när vi går ut på andra varvet. Laddar stenhårt in i första snabbvänstern och ligger på så hårt jag vågar genom Parisområdet. Lagom till chikanen så är jag ifatt och tänker försöka gå om. Dock är Anders riktigt sen på bromsen och väl ute på rakan.. Ja, gissa? Anders segla iväg som ett skott och jag var 50m efter igen. Var så arg att jag satt och skrek i hjälmen! Enligt de som stod vid start & mål & kolla så har jag tydligen bankat vänsternäven upprepade gånger i tanken i ren frustration. 233km/h gjorde den på mätaren, mot 295km/h om man har alla 6 växlar.. Tänkte först bryta racet men gav mig f-n på att köra tills lådan rasat helt eller jag blev svartflaggad, jag skulle i mål!

Vid det här laget var jag nog Top-3 så-här-arg-har-jag-aldrig-varit-förut. Eftersom jag var så helt obeskrivligt arg/ledsen/besviken så är det följande två-tre varven lite vaga i minnet. Minns bara att jag ladda så hårt jag bara kunde i kurvorna och var ikapp Anders varenda gång vi skulle ut på långa rakan, men där försvann han som en avlöning då jag inte våga försöka växla högre upp än till 4’an. Hellre gå i mål på fyra växlar än bryta.. Vad jag tror var på fjärde varvet så tog jag i så det gick på hörntänderna från Mjölbykurvan, genom snabbvänstern & F2, tighta vänstern & ut på start & mål rakan för att gå ut på femte varvet. Låg nu riktigt nära Anders när vi kom till snabbvänstern efter start & mål och jag släppte upp bromsen bra mycket tidigare än jag brukar. Hade på tok för mycket fart in i kurvan men pressa ner den så hårt jag kunde och låg jämte Anders, fast på yttern. Lagom till inbromsningen till första Parisar’n tryckte jag mig förbi (sorry om det blev fult!) och ladda fullt ut genom de nästa två böjarna. Bromsa så sent som möjligt inför chikanen och ladda mer än fullt. Full gas, upp över curbsen och lagom högt upp på bakhjulet, utgången blev helt perfekt!!!

Trots att jag bara hade fyra växlar så blev jag inte omkörd i slutet på rakan, vilken utgång, succé! Nu var det bara att skapa en så stor lucka som möjligt så han inte kunde komma ikapp på rakan nästa gång vi skulle ut där. Kurvhastigheten var, i min värld, helt sinnessjuk. Dock så funka det då han inte kom om på varvet efter heller. Då var ju taktiken glasklar, kör fortare än vad det eg. går i kurvorna så spelar inte långa rakan någon roll! Hur svårt kan de va? Uppenbarligen inte så svårt då jag körde de resterande 9 varven inom 0,5sek och satte nytt personbästa med 1:24,488!

Jag var helt säker på att Anders låg precis bakom och bara vänta till sista varvet, då skulle han klippa mig på rakan. Jag kunde höra hur hans svarta Honda bara låg där bakom och vänta på sista varvet.. Varje gång jag passera start & mål leta jag efter nån skylt som visa hur många varv som var kvar, dock såg jag aldrig någon och hade inte en aning om på vilket varv vi var, panik! När ska jag blocka och köra defensivt? Dock var sista varvet planerat och klart, om han skulle försöka! Nyper han mig på rakan så får jag göra en fantomingång till Mjölbykurvan, skiter jag dessutom i lätta på gasen innan snabbvänstern så är jag ikapp igen.. Kan Backlund hålla fullt i snabbvänstern så kan jag ju iaf. försöka. Skulle det funka så bromsar jag om Anders innan hårnålen och sen vet jag att jag är snabbare fram till start & mål. Skulle det inte funka och jag kraschar har jag iaf. försökt! Växellådan var ju redan trasig, då kan lika gärna resten av hojen också vara det.. Dock kom han aldrig på sista varvet och jag gick i mål som 8’a, 16sek före en annan kille som tagit sig förbi Anders! Jag var helt säker på att Anders låg precis bakom hela racet igenom! Men nu kom jag 8’a, i SM Finalen. Helt fantastiskt!

Som grädde på moset fick jag även varva en förare, jag varva någon, helt awesome!

Att cykeln just nu mår allt annat än bra känns som en struntsak. 320mil på Sporthoj och 8’a i R1000! Det här ska jag leva på hela vintern och till nästa år så vet jag ju nu hur fort man kan köra i kurvorna.. Har jag då 6 växlar att leka med..



# 83 - R1000



PS. Räknar man på tidsskillnaden mellan 295km/h och 233km/h på 500m är den 1,7sek.
1:24,488 - 1,7.. 2012 ska bli mitt år, det kan ni lita på!
 
Last edited:
Hej, hej thirdwheel här. :hej
Även jag förare i "mopedklassen".

Bra rapport by the way.
 
Grym läsning! riktigt bra presterat trotts motgångarna.
 
Sigh, jag som skulle sova så halkar man in på en sån här bra tråd! Man blir ju sjukt sugen på att köra rookie nästa år!! ;D
 
Jättekul läsning. Lycka till ! :tummenupp
Slutsatsen är för min del: Startar inte hojen. Börja med säkringarna.
( Och har någon gått, sätt i en storlek större. Lärt mig på jobbet när det gäller 12V eller 24V spänning).
 
Sigh, jag som skulle sova så halkar man in på en sån här bra tråd! Man blir ju sjukt sugen på att köra rookie nästa år!! ;D

Kör bara kör! Helt vansinnigt roligt!

SM-final och SM-final... Man måste nog köra i en klass med SM-status, va? :FU

1000cc, och framförallt Rookie är enda klassen som räknas! Resten är support- eller instegsklasser. 600cc är ju Iofs. lite fräsiga då cheyerna kör på såna. Men det är fortf. bara 1000cc som räknas om man står upp & kissar.


Jättekul läsning. Lycka till ! :tummenupp
Slutsatsen är för min del: Startar inte hojen. Börja med säkringarna.
( Och har någon gått, sätt i en storlek större. Lärt mig på jobbet när det gäller 12V eller 24V spänning).

Precis så vi tänkte, dock gick jag på pumpen först då den strulat innan. Dock lärde jag mig att ALDRIG lita på att en säkring är hel bara för att den ser hel ut. Ska aldrig mer lämna multimetern hemma!
 
PS. Räknar man på tidsskillnaden mellan 295km/h och 233km/h på 500m är den 1,7sek.
1:24,488 - 1,7.. 2012 ska bli mitt år, det kan ni lita på!

Racerapport=Utförligt skriven, kul att läsa.

Fast det där med 295 vs 233 stämmer inte riktigt fast det är en skön
mental inställning att kunna kapa 1,7 sek på 500 m :)


Jag kollade lite på sbk-filmerna från mantorp och kom underfund med att
jag tappar runt 13 sekunder mätt på hela rakan mot svenskens hoj :)
och drygt 5 sek på start&målrakan = 18 sek långsammare.

Nuvarande minst långsamma tid 1.43 - 0.18 = 1.25 vid hojbyte mot
1000cc hoj, hmm hoppas kan man ju alltid :)

Lycka till nästa säsong, då förväntar vi oss pallplats.
 
Racerapport=Utförligt skriven, kul att läsa.

Fast det där med 295 vs 233 stämmer inte riktigt fast det är en skön
mental inställning att kunna kapa 1,7 sek på 500 m :)

Bara vänta på att nån skulle lägga märke till det! Dock räkna jag som när man budgeterar hojåka, man räknar bara åt det håll man vill få resultatet :lol

För min del räcker med det mentala inställningen att jag "kan" köra 1,7s snabbare, så kommer jag göra det också!
 
Bara vänta på att nån skulle lägga märke till det! Dock räkna jag som när man budgeterar hojåka, man räknar bara åt det håll man vill få resultatet :lol

För min del räcker med det mentala inställningen att jag "kan" köra 1,7s snabbare, så kommer jag göra det också!

Klart man bara räknar åt det håll man vill få resultatet :) :tummenupp
 
Jäkligt kul att läsa och grattis till att det gick så bra! Talang!:yoparty
Man kanske skulle våga prova på att köra R600 nästa år... Oj, den tanken känns såå "far out". Tjejklass eller inte ;-) Förmodligen skulle jag bli varvad 2 gånger och komma helt supersist, men det kan ju vara kul iallafall.
 
Bra kämpat och grattis till en riktigt bra placering.
I vinter ska vi inte ha några mekar-kvällar, vi ska ha el och elektronik-övningar.
Du lagar mat :hihi
 
....Finns det något annat sätt att räkna på :rolleyes: *ser helt oförstående ut* :D:D Grattis Mannen ! /M



Bara vänta på att nån skulle lägga märke till det! Dock räkna jag som när man budgeterar hojåka, man räknar bara åt det håll man vill få resultatet :lol

För min del räcker med det mentala inställningen att jag "kan" köra 1,7s snabbare, så kommer jag göra det också!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top