4:e gången denna vecka som jag kör till jobbet och lastbilarna kör som rikspuckon. Kommer till en rondell (Jordbrorondellen) i Haninge, som går mot nynäsvägen, Huddinge, Handen och Jordbro. Kommer från Handen hållet och ska köra mot nynäsvägen, dvs. 3:e avfarten. Har vant mig vid att folk inte vet hur en rondell funkar utan att man måste blinka för att få folk att förstå att jag fortfarande har företräde, men imorse var det fan något riktigt jävla rikspucko som körde.... ligger som vanligt, blinkar jätteduktigt, håller 45-50 i rondellen, och innan jag ska lämna den kör en långtradare ut mitt framför mig, fri sikt, inga bilar i rondellen som kan skymma mig, och han bara kör, tittar ner på mig och fortsätter, jag byter fil och lägger mig på "innern" i rondellen, varpå nästa lastbil antar att eftersom idioten brevid mig kan köra så är det fritt, jag gasar på för att komma förbi honom också... och får sedan krångla mig loss från rondellen för att komma ut på rätt körfält och inte köra ett varv till....då kan man ju tro att dom ska bromsa in, men nej, dom kör bara för att spara 2 seks väntan i en rondell.... Jag vet att jag borde ha sett mig för men när detta händer ca 2 ggr om dagen på väg till jobbet börjar man ju fundera på om chaffisarna får körkort i kellogspaketen numera... det går ju att köra sicksax men det är fan inte kul i längden då man nästan alltid kan räkna med att blinkers, dödavinkeln, helljuskörning, dra upp grus på vägarna mm. är något som dom har ensamrätt på och får bestämma över helt själva? Men jag tycker fan att det känns som man får 10 ggr mer respekt i en bil, kanske för att det känns mer att köra över en sådan? Klart det finns duktiga chaffisar också och det är inte dom jag gnäller på.... känner någon igen sig?