Larzon`s Sv 650 bushoj

Svarvat klar vänster bakhjulsdistans och måttet mellan drev och sving är nu rätt..Men inte säker på att fälgen är rätt förskjutet i svingen..
Var ett tag sen jag höll på med hojen så får mäta en gång till när jag har lite mer energi.
Nu en stänkare!!
 
Last edited:
Monterade min gamla fälg och mätte..mätte en gång till och sen dit med nya R6 fälgen och mätte på den.Och jo,det ska stämma.Måttet mellan drev och sving är rätt och fälgen är rätt förskjuten i svingen!!
Så då var det dax att gänga i pinnbultarna i drevhållaren med lite loctite och montera den nysvarvade hjuldistansen.
Sen på med nya aludrevet..och nya svarta alumuttrar!
 

Bifogat

  • SV 650 292.jpg
    SV 650 292.jpg
    225.5 KB · Visningar: 93
  • SV 650 293.jpg
    SV 650 293.jpg
    176.9 KB · Visningar: 84
  • SV 650 294.jpg
    SV 650 294.jpg
    221.4 KB · Visningar: 93
  • SV 650 295.jpg
    SV 650 295.jpg
    217.4 KB · Visningar: 93
  • SV 650 296.jpg
    SV 650 296.jpg
    220.3 KB · Visningar: 90
Första bilden med orginal SV fälg med slitet däck.Andra min "nya" R6 fälg med bra däck.Tredje mitt nya drev på hojen.
Ska mäta en gång till innan jag bestämmer hur jag ska göra den högra distansen och fästet för bromsoket.
 

Bifogat

  • SV 650 297.jpg
    SV 650 297.jpg
    229.2 KB · Visningar: 133
  • SV 650 298.jpg
    SV 650 298.jpg
    231.7 KB · Visningar: 131
  • SV 650 299.jpg
    SV 650 299.jpg
    217.7 KB · Visningar: 117
Tjusigt!
Du är duktig på att hitta passande kombos mellan olika hojar.
Får det att se fabriksbyggt ut, som din rd350 du gjorde tidigare.
 
Den är besiktigd detta år oxå..får se hur det går sen..Åka obesiktigat funkar ju annars!

Går ju att göra en begränsad regbes, för att föra in typ ny gaffel och nya hjul. Får du in något i papprena kan du ju alltid peka på papprena ifall något annat inte kom med.
 
Test till Pucken..
 

Bifogat

  • gsv-r.jpg
    gsv-r.jpg
    5.5 KB · Visningar: 861
  • GetAttachment.jpg
    GetAttachment.jpg
    5.2 KB · Visningar: 847
Då jag har sänkt in drevhållaren djupare i fälgen så var jag tvungen att ta bort en gummi-flärp som höll ihop gummina parvis.
Bild 1 "flärpen kvar..ler 6 par
Bild 2 så har jag limmat fast alla gummi-klossar i fälgen, 12 st lösa.
Bild 3 Närbild av bild 1, den var lite otydlig.
 

Bifogat

  • SV 650 228.jpg
    SV 650 228.jpg
    234.6 KB · Visningar: 94
  • SV 650 300.jpg
    SV 650 300.jpg
    228.9 KB · Visningar: 101
  • SV 650.jpg
    SV 650.jpg
    73.5 KB · Visningar: 95
Last edited:
Känner mig som en apa då jag inte har hunnit snida ihop dina loggor..!
Hur går det med designen?

Jag jobbar dag å natt för att hinna klart med alla mina jävla delar som skall lackas..
 
Känner mig som en apa då jag inte har hunnit snida ihop dina loggor..!
Hur går det med designen?

Jag jobbar dag å natt för att hinna klart med alla mina jävla delar som skall lackas..

Ta det lugnt!! Tror vi får ihop dom på söndag, med hjälp av Pucken och Ingel.Ska börja jobba i morgon,och börja sätta ihop motorn..
 
Blir nog på Lördag......:tummenupp
 
Grymt bygge Larzon, ska bli kul att se den i verkligheten sen!:yoparty
 
Igår var jag och hämtade 2 nyborrade cylindrar..2 nya kolvar med teflonbeläggning..och 2 portade toppar
Det blev 3 mm större kolvar som ger nästan 694 cc mot 645 innan.
Topparna blev plastade på insugssidan och svetsade på avgassidan,
D-portat.
Orkar inte meka så länge i tagen än,så satt ditt kolvar och cylindrar igår.
 

Bifogat

  • SV 650 303.jpg
    SV 650 303.jpg
    221 KB · Visningar: 152
  • SV 650 304.jpg
    SV 650 304.jpg
    223.8 KB · Visningar: 101
  • SV 650 305.jpg
    SV 650 305.jpg
    221.5 KB · Visningar: 103
  • SV 650 301.jpg
    SV 650 301.jpg
    218.4 KB · Visningar: 98
  • SV 650 302.jpg
    SV 650 302.jpg
    217.4 KB · Visningar: 105
Nice!

Vem skötte portjobbet?
 
Igår var jag och hämtade 2 nyborrade cylindrar..2 nya kolvar med teflonbeläggning..och 2 portade toppar
Det blev 3 mm större kolvar som ger nästan 694 cc mot 645 innan.
Topparna blev plastade på insugssidan och svetsade på avgassidan,
D-portat.
Orkar inte meka så länge i tagen än,så satt ditt kolvar och cylindrar igår.

Kanske lite sent att komma med nu men har för mig att hayabusakolvar ska funka fint i sv-motorn.
 
Igår var jag och hämtade 2 nyborrade cylindrar..2 nya kolvar med teflonbeläggning..och 2 portade toppar
Det blev 3 mm större kolvar som ger nästan 694 cc mot 645 innan.
Topparna blev plastade på insugssidan och svetsade på avgassidan,
D-portat.
Orkar inte meka så länge i tagen än,så satt ditt kolvar och cylindrar igår.

Högkompskolvar? Du bild 4 där ser ut som det ligger papper nere i vevhuset...? Lär nog bli en pigg liten rackare det där :)
 
Högkompskolvar? Du bild 4 där ser ut som det ligger papper nere i vevhuset...? Lär nog bli en pigg liten rackare det där :)

Är det inte bara trasan som ligger i andra "hålet" för kolven?
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top