Larzon´s RS 500

Hej!

Det där blir fränt Larzon man blir ju sugen själv att göra något med Aprilian.
Men ska du låta det bortkapade på ramen vara öppen?eller svetsa dit lite aluplåt?

Tänk vad många det finns som gillar gammalt junk :D:D:D:tummenupp

Det röret ska tåla är kraften från övre stötdämpar fästet och flera med mig är övertygade om att det håller.Röret är 50-55 mm diameter ovh 5-6 mm godstjocklek!
Hej!

Det där blir fränt Larzon man blir ju sugen själv att göra något med Aprilian.
Men ska du låta det bortkapade på ramen vara öppen?eller svetsa dit lite aluplåt?

Som ni ser är det en del svarv och fräsjobb men mycket är handfilat men när jag var helt nöjd fick jag hjälp att gnista fast dom!
Och hej hopp så behövdes inte ölbacken mer!
Motorn på plats!!

RS 500 066.jpgRS 500 067.jpgRS 500 068.jpgRS 500 069.jpgRS 500 070.jpg

Av och till så står man still.Brist på material,brist på bra ideer mm, då kan man göra rent ett par bromsok!

RS 500 044.jpgRS 500 045.jpgRS 500 043.jpg

Häftigt bygge! He, den där kapskivan ser farlig ut... vad säger sfro om bygget? Tänkte på effekten i 500 jämfört med 250. Men det är kanske inga bekymmer? Som ombyggt fordon så kan man ju ändra effekten uppåt också. Som vissa Hayabusaturboägare ;-) Hursomhelst, grymt bygge! Liiiite avundsjuk att du skulle vara klar till sommaren medan jag har iallafall 2 år kvar på mitt tvåtaktsbygge :hihi

Häftigt bygge! He, den där kapskivan ser farlig ut... vad säger sfro om bygget? Tänkte på effekten i 500 jämfört med 250. Men det är kanske inga bekymmer? Som ombyggt fordon så kan man ju ändra effekten uppåt också. Som vissa Hayabusaturboägare ;-) Hursomhelst, grymt bygge! Liiiite avundsjuk att du skulle vara klar till sommaren medan jag har iallafall 2 år kvar på mitt tvåtaktsbygge :hihi
Har pratat med SFRO..men väldig skillnad med vem man pratar med.Nu är det godkänd så nästa steg är slutbesiktning när den är helt klar.Om jag får ordning på denna så har jag haft ideer om snöskotermotor i många år.Följer ditt bygge och vore kul att få se den vid tillfälle!

Har pratat med SFRO..men väldig skillnad med vem man pratar med.Nu är det godkänd så nästa steg är slutbesiktning när den är helt klar.Om jag får ordning på denna så har jag haft ideer om snöskotermotor i många år.Följer ditt bygge och vore kul att få se den vid tillfälle!

Har du vägarna förbi Halmstad så hojta till innan. Du verkar vettig så du är välkommen på en garagetitt :D

:tummenupp:tummenupp:tummenupp så rätt detta bygget är en 2T v4 är min största dröm som troligen aldrig kommer att bli sann samma med yamaha V-max 800 rad 4 2T i snöskoter går fint att närma sig ca 200 hp 10,000 rpm.. vill verkligen ha en av varje:gråta:gråta

Jag nöjer mig med en hoj med en motor. kan det ordnas Ufferos! Mvh Toyman

Jag har en ram med papper..sving,fälgar och tank.Sitter en annan gaffel på den.
Den är till salu eller helst bytes mot vad som helst till RG 500 motorn..:tummenupp

Mycket intressant bygge!!:tummenupp

Ett litet tips ang den urkapade delen i ramen:
Fila de invändiga hörnen så du får en radie.
Skarpa hörn har en otrevlig tendens att ge grogrund för sprickor (kälverkan)
Speciellt nära svetsfogar där materialet inte har full hållfasthet.

Lycka till!

Så då var motorfästena fastsvetsade!
Fick till slut så motorn så bra som man kan, tror jag..ler
Utgående axel och svingaxeln nästan helt i samma höjd och närmare varandra tom än mot 250 motorn!!

RS 500 072.jpgRS 500 073.jpgRS 500 076.jpgRS 500 077.jpg

Mycket intressant bygge!!:tummenupp

Ett litet tips ang den urkapade delen i ramen:
Fila de invändiga hörnen så du får en radie.
Skarpa hörn har en otrevlig tendens att ge grogrund för sprickor (kälverkan)
Speciellt nära svetsfogar där materialet inte har full hållfasthet.

Lycka till!
Tyvärrr det försent nu..Menar du att jag skulle haft runda hörn även där man nu svetsat ihop mer skarpa hörn?
Vet att skarpa vinklar är sämre sprickmässigt..

JAAAAAAAAA!!!:banana :yoparty Så jävla überfett, detta ska följas utav bara fan! :tummenupp :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT