Larm

jag tänkte också på det......så jag får fixa så mkt info om larmet som möjligt...återkommer med det när jag pratat med dom.

ThiMan skrev:
Nu har jag snackat med en Firma som ligger i Sollentuna.
Om vi går ihop 10 st och beställer får vi ett larm från Foxguard enligt följande.

3700:- per hoj installerat o klart. Pris per hoj utan rabbat är 5700:- monterat o klart.

Sen om vi vill ha GSM larm till det tillkommer det 3000:- men måste då monteras av dom samtidigt som larmet sätts in.

Jag vet inte hur pass bra priset är men det är väldigt pressat.
Kanske inte är det bästa larmet heller. Men det är ett alternativ iaf.

Dom som vill kan ju höra av sig...

Låter bra men är tyvärr mycket mer än vad jag har råd att lägga på ett larm, måste ligga runt 1500:- eller billigare för att jag ska köpa. Spelar ingen roll om det är installerat av fackman och godkänt av förs.bolag eller inte eftersom jag ändå bara ska köra med trafikförsäkring.

Men det kanske finns andra som är sugna på ett sånt som du hittade? Jag köper nog det på all-tech.nu om ingen annan kommer med ett bättre alterantiv.

Nu har jag snackat med en annan säljare.

Där får vi ( 10 st minst ) ett Spyball larm monterat o klart för

ca 3500:-

Vad sägs ???

Låter bättre än Foxguard larmet iaf!
Vill gärna kolla om det finns fler alternativ...
Kanske billigare.

Man bör väl tänka på att Spyball är det enda larmet som idagsläget är godkännt av försäkringsbolagen.
Att slippa betala självrisken kan vara värt pengar.

Jag kan nog också tänka mig att vara med att beställa ett larm,

Göran skrev:
Man bör väl tänka på att Spyball är det enda larmet som idagsläget är godkännt av försäkringsbolagen.
Att slippa betala självrisken kan vara värt pengar.
Jo det är sant....
MEN... Ska man ha ett godkännt larm så måste det installeras av en "fackman"=DYRT!
Och en del har inte ens stöldförsäkring.
Många av oss ville väl ha något mer än bara skivbromslåset...

Nej det behöver inte vara installerat av fackman, bara fackmannamässigt utfört.
Ringde och tjatade på If och till slut skickade de ut en gubbe som "besiktade" det.
Eller besikta och besikta, han gick ett varv runt hojjen, petade på den, larmet gick igång, sa "jaha, då var det godkänt då." och åkte igen.
Kanske är krångligare hos andra bolag vad vet jag...

Vi som vill köra på den billigare varianten kan väll slå oss ihop och försöka fixa en bra deal på ett sånt larm, så kan dom som har helförsäkring satsa på ett godkänt larm för att slippa självrisken...

Så, hur många vill ha ett larm för under 1400:- ?

jag kan nog tänka mig ett larm för under 1400, självrisken är ju inte så dyr ändå i stöld. vill bara ha nått som tjuter om man pillar på den (har parkering uner balkongen)

Jag har iaf beställt ett FoxGuard larm med GSM larm / spårning.

Så om mitt larm går av så ringer min mobil och säger mig det....plus att jag kan spåra GSM signalen. Det blev kanske lite dyrt men det tycker jag att det är värt....7000:- monterat o klart.

Tyligen har Foxguard larmet samma egenskaper som Spyball har....och sen är det "godkännt"

Nu kan jag sova på nätterna... :tummenupp

ThiMan skrev:
Jag har iaf beställt ett FoxGuard larm med GSM larm / spårning.

Så om mitt larm går av så ringer min mobil och säger mig det....plus att jag kan spåra GSM signalen. Det blev kanske lite dyrt men det tycker jag att det är värt....7000:- monterat o klart.

Tyligen har Foxguard larmet samma egenskaper som Spyball har....och sen är det "godkännt"

Nu kan jag sova på nätterna... :tummenupp

Gratulerar! Låter som ett kanonlarm :tummenupp Hur fungerar det med spårningen egentligen? Vore j-ligt bra o ha när man enbart har trafikförsäkring, men det va lite saftigt pris. Har inte råd med det nu iaf...

TJA GRABBAR JORDAN HÄR LÄGGER NÄSAN I BLÖT JAG KAN FIXA LARM TILL KANONPRISER,KANSKE TILL INKÖPSPRIS FÖRUTSATT ATT MIN POLARE MONTERAR OM VI ÄR ETT GÄNG .HAN JOBBAR MED SÅNT JAG KAN SNACKA MED HONOM,VILKA VILL HA ?VI GÖR EN LISTA SÅ VI KAN PRESSA PRISET,DET GÅR NOG ATT DEALA TILL
NGT JÄVLIGT BRA.
MVH JORDAN TILL ER ALLA.

Spårningen är via GSM. Så man sätter in ett kort....SIM kort alltså i GSM larmet. ( Eftersom jag har TELIA som abonnemang så beställer jag bara ett extra kort SIM-kort) Det kortet sätts in i hojens GSM larm. Sen när vanliga larmet går igång så sätts GSM larmet också igång dvs ringer till de nummer man programmerar.

Spårningen är helt o hållet från TELIA. Man kan bara spåra sitt egna SIM kort, det görs via Internet. Man loggar in på de kort som ska spåras, så skickar man en signal som visar vart "kortet" befinners sig.....därav var hojen befinner sig....Tyvärr så är det en fel marginal på typ 100 m men det gör juh inte så mkt. Man ser iaf om hojen är i Stockholm eller i Norrland eller i Göteborg osv....

Så funkar på med vissa undantag för bättre förklaringar.... :tummenupp

Egentligen behöver man inte ett "vanligt larm" eftersom man kan spåra hojen även fast inte larmet går igång.

Dvs enbart installera GSM larm...då blir det billigare :tummenupp

ThiMan skrev:
Egentligen behöver man inte ett "vanligt larm" eftersom man kan spåra hojen även fast inte larmet går igång.

Dvs enbart installera GSM larm...då blir det billigare :tummenupp

Varför då inte installera "din" GSM-pryl á 3000 å sen det billigare hoj-larmet á 1400:- så har man larm och gsm-spårning för 4400:-?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park