Lantisar bryr sig inte om sitt utseende

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Vafan, det är ju kossor på bilden, inte tjurar! Har du ingen koll på boskap din jävla 08?! ;)
Hmm, jag ber om ursäkt om jag lägger mig i. Jag har endast levt 20 år på en gård med nötköttproduktion så min kunskap har sina luckor men det där är tjurar, det törs jag nästan sätta en månadslön på. Det du, 08:a :tungan
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hmm, jag ber om ursäkt om jag lägger mig i. Jag har endast levt 20 år på en gård med nötköttproduktion så min kunskap har sina luckor men det där är tjurar, det törs jag nästan sätta en månadslön på. Det du, 08:a :tungan
Fan också! Men som du skriver, jag är ju 08:a :D
 

Dr.Bike

Guest
Tro fan de! Stackarna får ju ligga i och plugga som små illrar för att nå upp till er säkra estetik :hihi

Nå, ingen som vet var man köper foppadojjer i Malmö? Sjöbo eller Tomelilla då? Där borde man ju hitta dem.

I Sjöbo och Tomelilla bor det väl bara sverigedemokrater? Och de bär väl ALDRIG Foppa-tofflor!? Fan vad söta de skulle bli! Det hela skulle liksom komma av sig! :rofl (ser stenhårda arga unga män framför mig som säger: "Vi kräver...osv" sen kollar man ner bland allt svart och brunt och vad får man se!? jo: Foppatofflan i rosa!
Är du skåning och ska ha tofflor, ska du väl för f-n ha Vollsjö-tofflan!!! :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Är du skåning och ska ha tofflor, ska du väl för f-n ha Vollsjö-tofflan!!! :D
Du har rätt, det är så klart såna jag skall ha. Var köper man dem? I Vollsjö? :D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
den stora frågan är vem som kom på o borra i foppatoffeln :brynad
Den finns även som oborrad :brynad
15




För övrigt så tycker jag att många svenskar har lätt för att tappa all känsla för stil så fort de börjar få lite semestervibbar i kroppen.
* Bruna shorts uppdragna till strax under bröstvårtorna, piké från dressman, liten läderväska för mobilen som hänger i bältet och på fötterna: loafers eller sandaler och strumpor.
* Surfsshorts, flipflops, linne, hawaiiskjorta och pilotbrillor.
* Trekvartslånga shorts/byxor, v-ringad t-shirt, smårutig kortärmad skjorta och trekkingsandaler.
* Familjer som glider omkring i sitt lokala idrottslags uniform och joggingskor från Nike.
Etc, etc...

Alla dessa går att finna även i storstäderna. Men då mest i närheten av diverse turistattraktioner (Gröna Lund, Liseberg , o.s.v.). I en mindre stad så blir koncentrationen av dessa ufon bara något mera koncentrerad.

Jag är väl inte själv direkt något modelejon, men det hindrar ju inte att jag kan reta mig på hur andra går klädda.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Den finns även som oborrad :brynad
15




För övrigt så tycker jag att många svenskar har lätt för att tappa all känsla för stil så fort de börjar få lite semestervibbar i kroppen.
* Bruna shorts uppdragna till strax under bröstvårtorna, piké från dressman, liten läderväska för mobilen som hänger i bältet och på fötterna: loafers eller sandaler och strumpor.
* Surfsshorts, flipflops, linne, hawaiiskjorta och pilotbrillor.
* Trekvartslånga shorts/byxor, v-ringad t-shirt, smårutig kortärmad skjorta och trekkingsandaler.
* Familjer som glider omkring i sitt lokala idrottslags uniform och joggingskor från Nike.
Etc, etc...

Alla dessa går att finna även i storstäderna. Men då mest i närheten av diverse turistattraktioner (Gröna Lund, Liseberg , o.s.v.). I en mindre stad så blir koncentrationen av dessa ufon bara något mera koncentrerad.

Jag är väl inte själv direkt något modelejon, men det hindrar ju inte att jag kan reta mig på hur andra går klädda.

oskuld? :brynad
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
kör karusell på parkenzoo o säger bara e sak finns INGET FULARE än foppa tofflor och typ alla har dem DÖD ÅT DEM (tofflorna)... men tatueringar finns ju överallt så det är ju inget o hänga upp sig på
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Ser man någon som ser ut som i ett sent nummer av Café eller motsvarande magasin för tjejer så är det nästan utan undantag någon som håller på att arbeta bort sin dialekt.

Min härliga värmländska dialekt blev våldtagen i en håla 2 mil utanför Eskilstuna i 5 år innan jag kom hit till Stockholm. Fast jag håller med om vad du säger...även om inte jag är sån :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
DÖD ÅT DEM (tofflorna)... men tatueringar finns ju överallt så det är ju inget o hänga upp sig på

Foppa-tofflorna finns ännumera överallt, med den subtila skillnaden att dom kan man ta av sig när dom börjar kännas skabbiga...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
En sak som är värd att nämna i sammanhanget är att det någonstans i riket sitter en jävligt nöjd designer. Tänk vilken känsla att ha designat ett skodon som säljer i jätteupplagor. Vilken triumf! Vilken succé!

Tänk vad avundsjuka designkollegorna måste vara. "Äsch, det där är väl inget. Jag skulle också kunnat designa såna tofflor..." Men varför gjorde du inte det då, ditt djefla svullo :rofl
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
För.... 3? år sedan var jag i det stora landet i väster, och då sålde de rosa foppatofflor i alla de riktigt hippa Los Angelesaffärerna. Jag antar att det gick över på nån vecka men jävlar vad dojjor de sålde under den tiden.

Då snackar vi ändå ett land som har avsevärt många fler lantisar än vad vi kan gräva upp här+ att det är helt moderiktigt att traska runt i stentvättade jeans, ett par storlekar för stora, gärna nedstoppade i ett par tubsockar!
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
För övrigt så tycker jag att många svenskar har lätt för att tappa all känsla för stil så fort de börjar få lite semestervibbar i kroppen.
* Surfsshorts, flipflops, linne, hawaiiskjorta och pilotbrillor.
* Trekvartslånga shorts/byxor, v-ringad t-shirt, smårutig kortärmad skjorta och trekkingsandaler.

Lalala inte jag inte :D
(Jag brukar iofs inte ha skjorta och t-shirt samtidigt)

Edit: Du får hemskt gärna berätta vad som är rätt under semestern :tummenupp
 
Last edited:

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
För.... 3? år sedan var jag i det stora landet i väster, och då sålde de rosa foppatofflor i alla de riktigt hippa Los Angelesaffärerna. Jag antar att det gick över på nån vecka men jävlar vad dojjor de sålde under den tiden.

Då snackar vi ändå ett land som har avsevärt många fler lantisar än vad vi kan gräva upp här+ att det är helt moderiktigt att traska runt i stentvättade jeans, ett par storlekar för stora, gärna nedstoppade i ett par tubsockar!

Men så läste jag också nyligen i Aftonbladet Klick! att LA-borna är bäst i världen på hur man "klär ner sig med stil", enligt någon modeexpert, så det var väl helt enkelt därför. :va Fråga mig inte hur jag började läsa i den tidningen..:näsblod
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
LA-människorna är faktiskt generellt ganska roliga att titta på, de (tja, många iaf...) har en ganska avslappnad attityd till det mesta. Resten av landet däremot...

De som greppat hela kläuppsig attityden totalt är väl floridafolket, där 'klä upp sig' innebär att man byter ut sina vardagsflipflops mot gåbortflipflopsen.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
En sak som är värd att nämna i sammanhanget är att det någonstans i riket sitter en jävligt nöjd designer. Tänk vilken känsla att ha designat ett skodon som säljer i jätteupplagor. Vilken triumf! Vilken succé!

Tänk vad avundsjuka designkollegorna måste vara. "Äsch, det där är väl inget. Jag skulle också kunnat designa såna tofflor..." Men varför gjorde du inte det då, ditt djefla svullo :rofl
Det är inte första gången som en kommersiell framgång är ful. Det vulgära och smaklösa brukar gå hem hos den obildade pöbeln.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top