Lantisar bryr sig inte om sitt utseende

Pijt

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
748
Så knepigt är det inte. Har man en gräsmatta att klippa gör man det inte i skor som kostar 1500kr och inte är gjorda för att klippa gräsmattan. Och eftersom dom på landet klipper gräsmattan oftare än dom är ute och syns bland folk köper dom foppatofflor. Enkelt förklarat. :rolleyes:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Den handlar inte om "taskig klädsmak" utan om det lilla intresse för det egna utseendet som tycks vara så vanligt här på landsbygden. Foppatofflorna på IKEA i Sundsvall var ett exempel och jag undrade om någon ville spekulera i orsakerna.
Väljer du medvetet att blunda för teorin "från den andra sidan"??:confused:
Foppa tofflorna på Ikea är nog mest turister, men okej jag ska spekulera i "lantisarnas dåliga klädsmak".....
En annan intressant variant på det är ju att de flesta som uppehåller sig på köpcenter vid den här tiden på året är turister/sommargäster. ...

Din fråga kanske skulle vara "vad händer med stadsbornas utseende när de far på semester"...

Snarare att jag fyller mitt liv med något mer än att sitta utanför en konsumbutik och dricka hansa export ur burk...
Det känns inte det minsta märkligt att använda det lokala A-laget som referensgrupp för ett samhälle?? Vad ni än tror i storstan så är inte "öla på konsumparkeringen" en vanligt förekommande fritidsysselsättning...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.

Det känns inte det minsta märkligt att använda det lokala A-laget som referensgrupp för ett samhälle?? Vad ni än tror i storstan så är inte "öla på konsumparkeringen" en vanligt förekommande fritidsysselsättning...

Referensgruppen var knappast det lokala A-Laget utan de lokala ungdomarna du vet de som dricker billig öl,spyr i buskarna, kör trimmad 240 utan ljudämpare osv. Förekomsten av detta är stor i princip alla mindre hålor där man stöter på dem i närheten av den butik som har öppet längst på kvällen.
Inget onormalt i sig det var bara att dessa exemplar var ovanligt osmakligt klädda och drack Hansa export kl 15:30 en tisdag.
 

Dr.Bike

Guest
Referensgruppen var knappast det lokala A-Laget utan de lokala ungdomarna du vet de som dricker billig öl,spyr i buskarna, kör trimmad 240 utan ljudämpare osv. Förekomsten av detta är stor i princip alla mindre hålor där man stöter på dem i närheten av den butik som har öppet längst på kvällen.
Inget onormalt i sig det var bara att dessa exemplar var ovanligt osmakligt klädda och drack Hansa export kl 15:30 en tisdag.

Vaedeför fel med d då? :va





:D
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag är såpass trygg i mig själv att jag kan gå i kurbitsmålade träskor till Konsum och samtidigt åtnjuta respekten från stadsborna.
 

Dr.Bike

Guest
Är på semester i Hälsingland och kunde efter bara ett par dagar konstatera något jag hade glömt sedan förra årets sommarvistelse på landet: folk här är lika estetiskt medvetna som grisar.

"Kom igen nu! är det ju faktiskt inte. Vilka fördomar! Din förbannade översittare!"

Hur kan man annars förklara att var och varannan vuxen människa (både män och kvinnor) traskar runt i Foppatofflor?! Jag skojar inte: var fjärde vuxen människa som jag såg på IKEA i Sundsvall häromdagen hade dessa på fötterna. Visst, jag kan förstå om man arbetar inomhus och behöver bekväma skor som t.ex. sjukvårdspersonal och har diskret färgade Foppatofflor. Eller om ett barn tycker de är roliga och vill ha de på sig. Men vuxna män och kvinnor, utomhus, på allmän plats och inte sällan kompletterat med tatuering.

:skrämd

:hihi

Bra betraktelse!
Bekämpa fulheten - och INGEN, jag repeterar: INGEN hade burit dessa fot-oriktiga tofflor om de inte hade haft prepositionen "foppa".
Trädgårdstofflor heter de i Tyskland t.ex och det kommer jag alltid betrakta dem som. D.v.s inget man går på gatan som en vanlig man i... :fakta


Apropå osmakliga lantisar: F.ö brukar de som vill vara "fina" i stora staden d.v.s modemedvetna, trendiga eller eljest, vara just inflyttade lantisar.
De år jag bodde i sthlm´s innerstad så var de flesta "äkta" stadsbor väldigt casual och laidback, medan lantisar med 2.a eller 3.e-handskontrakt gjorde allt för att tvätta bort lantis-stämpeln, och att de var från Säffle, Köping, Göteborg eller nån annan liten obskyr håla!
De t.o.m talar på ett visst tilltvingat sätt som liknar stockholmska... :D
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Foppatoffeln är nog bland det fulaste som jag skådat på människors fötter..


Njaa...just NU kanske...

Minns:

-Trotters!
-Skoterstövlar!
-Moon Boots!
-Platådojor!
-PeterPan-stövlar!
-Curlingkängor!
-Sko-Uno Mygg!

Ni som är för unga för att ha upplevt dessa avarter av skodon ska vara GLADA!
Googla och förfasas!!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Apropå osmakliga lantisar: F.ö brukar de som vill vara "fina" i stora staden d.v.s modemedvetna, trendiga eller eljest, vara just inflyttade lantisar.
De år jag bodde i sthlm´s innerstad så var de flesta "äkta" stadsbor väldigt casual och laidback, medan lantisar med 2.a eller 3.e-handskontrakt gjorde allt för att tvätta bort lantis-stämpeln, och att de var från Säffle, Köping, Göteborg eller nån annan liten obskyr håla!
De t.o.m talar på ett visst tilltvingat sätt som liknar stockholmska... :D

Tänkte precis kommentera detta. De som är snabbast att påpeka att dom faktiskt visst är stockholmare är till 90% inflyttade bönder. Ut med skiten så vi äkta stockholmare slipper alla problem med boende. :mad:
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vaedeför fel med d då? :va
:D

Det är alltid fel att dricka hansa export :fakta Det finns en anledning till att det endast säljs till skandinaver i bordershopen

I övrigt är det en enorm skillnad mellan att inte bry sig och att anstränga sig men misslyckas kapitalt. Jag åker också till ICA i meckarkläderna när det behövs men jag skulla aldrig sätta på mig foppatofflor eller gå omkring i illasittande T-shirts med Volvo/Maiden/Mer Öl tryck köpta 3st för 100kr på marknad.
 

Dr.Bike

Guest
Det är alltid fel att dricka hansa export :fakta Det finns en anledning till att det endast säljs till skandinaver i bordershopen

I övrigt är det en enorm skillnad mellan att inte bry sig och att anstränga sig men misslyckas kapitalt. Jag åker också till ICA i meckarkläderna när det behövs men jag skulla aldrig sätta på mig foppatofflor eller gå omkring i illasittande T-shirts med Volvo/Maiden/Mer Öl tryck köpta 3st för 100kr på marknad.

Nu antar jag att d u iaf förstod att jag var (liiiite) sarkastisk!
Och ja: Hansaöl är inget öl. Det är nåt baggel som kommer ur rören när de spolas med lut på bryggeriet.
Svagt, karaktärslöst, och gör folk impotenta!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
....Jag åker också till ICA i meckarkläderna när det behövs men jag skulla aldrig sätta på mig foppatofflor eller gå omkring i illasittande T-shirts med Volvo/Maiden/Mer Öl tryck köpta 3st för 100kr på marknad.


Det är ju något som inte stämmer här eller så tillhör vi helt olika folkslag alternativt generationer. Du menar alltså att du inte har några gamla hårdrockströjor bland meckar-kläderna....

Hade Jalle varit bland oss hade han ställt den självklara frågan:
Är du syntare din jävel!!!:mad:
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
Vem klagar på tshirts med bandtryck från marknader?! :mad:

Nä, men skämt åsido. Det finns praktexempel överallt.
Ta exempelvis storstan, alltså de flesta ställen som har tre eller färre siffror i riktnumret. Där finns det både "lantisar", såsom somliga av er väljer att kalla oss/dem, det finns halvmediokert klädda personer, det finns dem som inte syns ett jota för de har precis samma kläder som alla andra, och så finns det dem som verkar ha varit på Spy Bar (eller valfritt fjolligt inneställe) och stulit kläder från däckade toalettbesökare.
Sen har vi halvstora "städer", köpingar och stora byar och annat. Där trubbas det av lite i "toppen" av det hela, alltså att det inte finns så mycket sliskar, men det finns allt en del stekare där med.
Därefter har vi då Färila, den by som ligger 5 km från min boplats. Vi har två bensinmackar, en mataffär, en grundskola och ett apotek. Eftersom medelåldern på invånare här är strax över medelmortaliteten hos ett ganska hyfsat land (ca 2 sekel) så klär sig alla som de behagar. Det finns ju de där foppatofflorna här också, men här är ju hela anledningen att folk har dem att de är SKÖNA. Samt att folk är för lata för att byta pjuck hemma efter jobbet.
Jag vill erkänna att vissa svenssonmodekläder kan jag tycka är okej, och framför allt hårdrocksutstyrsel (ja, jag lyssnar på metal). Men allt annat spyr jag på.
Det bevisar alltså tre saker. 1: Jag är en trångsynt hycklare. 2: Jag tål inte annat folks åsikter och smak. 3: Jag trivs med min egen klädstil!
Vad folk sen tycker skiter jag fullkomligt i. Tycker nån att jag är ful eller fult klädd kan vederbörande dra åt helvetes jävlar och packa AIDS-piller, bli rövvåldtagna och vara i allmänt olag.

Sköt dig själv och skit i andra är något som många skulle må bra av att ta till sig! De som vill kan ta åt sig.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det är ju något som inte stämmer här eller så tillhör vi helt olika folkslag alternativt generationer. Du menar alltså att du inte har några gamla hårdrockströjor bland meckar-kläderna....

Hade Jalle varit bland oss hade han ställt den självklara frågan:
Är du syntare din jävel!!!:mad:

Folkslaget värmländningar tillhör jag definitivt inte, ej heller genrationen som växte upp med hårdrock utan snarare eurodisco. Jag har nog aldrig ägt en hårdrockströja är jag rädd:rodnar
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
den stora frågan är vem som kom på o borra i foppatoffeln :brynad
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Är det nån som vet var man kan köpa foppatofflor i Malmö?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
De år jag bodde i sthlm´s innerstad så var de flesta "äkta" stadsbor väldigt casual och laidback, medan lantisar med 2.a eller 3.e-handskontrakt gjorde allt för att tvätta bort lantis-stämpeln, och att de var från Säffle, Köping, Göteborg eller nån annan liten obskyr håla!
De t.o.m talar på ett visst tilltvingat sätt som liknar stockholmska... :D
Så är det. :fakta

Ser man någon som ser ut som i ett sent nummer av Café eller motsvarande magasin för tjejer så är det nästan utan undantag någon som håller på att arbeta bort sin dialekt.
 

MikkE

Guest
Annars kan man sätta sig på en uteservering på söder eller något och glo på alla kids som har försökt köpa sig en livsstil. :hihi

Å fy fan. De små asen förstör fanemej apriten på öl när man sitter på Snaps med polarna. :zpy
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ser man någon som ser ut som i ett sent nummer av Café eller motsvarande magasin för tjejer så är det nästan utan undantag någon som håller på att arbeta bort sin dialekt.
Tro fan de! Stackarna får ju ligga i och plugga som små illrar för att nå upp till er säkra estetik :hihi

Nå, ingen som vet var man köper foppadojjer i Malmö? Sjöbo eller Tomelilla då? Där borde man ju hitta dem.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top