Haha såg två hojåkare som stod och väntade på sin tur

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att köra i vägrenen är som att be om en punka, det ligger rätt mycket skit där.
Håller med! Essingeleden är helt förkastlig. Bor i Nacka och jobbar i Kista. Åker alltid genom stan via Centralbron och Klara Strandsleden.Essingeleden är det absolut sämsta valet om du ska genom stan. Alldeles för trångt för att kunna kryssa fortare än just 30-40. Det är betydligt bättre med plats att åka genom city, dvs centralbron och klara strand. Jag jobbar vid Hornsberg och pendlar från Tungelsta. Essingeleden är bara att glömma, via centralbron tar det 40 min.
Micke™;5825905 skrev:förvisso väldigt rätt, men jag chansar hellre på en punka än en dörr i nyllet.
Haha såg två hojåkare som stod och väntade på sin turHur fan orkar man det i den trafiken? Kanske osäkra på att själva filtrera och då är det ju en annan femma iof. Här i Borås har vi låååångt ifrån den trafiken men jag brukar glida emellan bilarna vid rödljusen om jag vet att jag inte kommer komma med på den intervallen. Ser faktiskt rätt många här i Borås som filtrerar emellan åt.
Varför vill man bo i Stockholm om det ser ut så på väg till jobbet?![]()
Hmmm..
Är det folk som framför sin hoj på det där sättet som blir arga när bilister försöker "blockera" deras framfart?
Jag kan svära på att 90% av dom passerade bilarna i filmen inte upptäckte hojen förrän den passerade.
Så i ett sånt här läge så är det ju inte helt konstigt om man plörsligt blir prejad av någon bilist som vill tjänna några placeringar i kön.
Och vissa passager förbi lastbilar var ju rent efterblivna.
Helt okej att köra mellan bilar om det finns plats, detta är åt helvete för trångt för att anses som någorlunda säkert
Jag är mest tveksam vid de tillfällen det plötsligt blev lite tomt några meter i filen. En lucka lockar alltid bilförare att byta fil i Sthlm. Att dra upp hojen i 70 km/h vid ett sånt tillfälle känns onödigt riskabelt, man har ju ingen tid att reagera på när en bil svänger ut plötsligt. Men det är jag det.
Jag är mest tveksam vid de tillfällen det plötsligt blev lite tomt några meter i filen. En lucka lockar alltid bilförare att byta fil i Sthlm. Att dra upp hojen i 70 km/h vid ett sånt tillfälle känns onödigt riskabelt, man har ju ingen tid att reagera på när en bil svänger ut plötsligt. Men det är jag det.
Min erfarenhet är att bilar inte byter fil helt "plötsligt". Man ser det ganska tydligt i förväg och kan antingen bromsa eller komma förbi med god marginal. Jag tror att mångas erfarenheter av att bilister försöker blockera ens färdväg eller att de helt okontrollerat byter fil egentligen beror på bristande erfarenhet och/eller uppmärksamhet hos mc-föraren.Jag är mest tveksam vid de tillfällen det plötsligt blev lite tomt några meter i filen. En lucka lockar alltid bilförare att byta fil i Sthlm. Att dra upp hojen i 70 km/h vid ett sånt tillfälle känns onödigt riskabelt, man har ju ingen tid att reagera på när en bil svänger ut plötsligt. Men det är jag det.
Min erfarenhet är att bilar inte byter fil helt "plötsligt". Man ser det ganska tydligt i förväg och kan antingen bromsa eller komma förbi med god marginal. Jag tror att mångas erfarenheter av att bilister försöker blockera ens färdväg eller att de helt okontrollerat byter fil egentligen beror på bristande erfarenhet och/eller uppmärksamhet hos mc-föraren.
Så där skulle jag aldrig våga köra. Hur vanligt är det med olyckor när man kör så där?Lanesplitting är måste i Stockholm... tycker det känns rätt safe
http://www.youtube.com/watch?v=FgkCkFhsfl0
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25