Landsvägsregistrera KTM 525 smr

Nithro

Lycklig
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
GasGas 300 EC -05
Hejsan

Försöker bli klok på om det går att regga en KTM 525 smr för LV.. Går det?

Var kan man kolla sånt?
Är det stört omöjligt om förra ägaren inte sitter på ett COC-intyg?

Kan väl inte vara så att man inte kan registrera en hoj om förra ägaren tappat bort ett papper? Eller? Vore ju hemskt.

Vet någon hur den ligger till i avgas och buller-perspektiv?
Är -04an typgodkänd för eu3-avgas-tjohejsan-kravet?

Måns
 
Last edited:
Jag skulle inte tippa att en banhoj är typgodkänt för ett miljökrav, men det är jag.

I stort sett samma ämne var uppe här för någon dag sedan, tror resultatet blev "nej det är så gott som omöjligt"
Leta rätt på den, tycker jag :)
 
LV-regg är omöjligt. E-regg går om du förreggat den före årsskiftet 07/08 (tror jag det var).

Notera att detta gäller endast 04-ans SMR eftersom den enl. papprena är en SX. En mopp som enl. papprena är en SMR går inte att e-regga eftersom den modellbeteckningen inte finns med i Svemos lista över e-reggbara hojar.

Enklast är att köpa en lv-reggad 525 EXC och bygga om.
 
Last edited:
LV-regg är omöjligt. E-regg går om du förreggat den före årsskiftet 07/08 (tror jag det var).

Notera att detta gäller endast 04-ans SMR eftersom den enl. papprena är en SX. En mopp som enl. papprena är en SMR går inte att e-regga eftersom den modellbeteckningen inte finns med i Svemos lista över e-reggbara hojar.

Enklast är att köpa en lv-reggad 525 EXC och bygga om.


Okej, låter ju inget vidare.

Ska kolla med KTM när jag fått chassi, typ och ev. reg nr av nuvarandre ägaren.

Fick lite dåliga vibbar när jag pratade med ägaren.. Han verkade inte veta någonting över huvud taget.

"dom säger att det går att registrera den".

Frågade vad han hade haft en oreggad hoj till, och fick till svar att han kört och lekt på vägarna, men saknar mc-kort så han skulle sälja den..
Är det inte lika illa att köra en oreggad hoj som att köra utan kort? Nåja.

Servicen var också lite luddig, frågade om den var renoverad, och tydligen så hade nån tidigare ägare tävlat med den, så den hade väl servats ordentligt efter varje tävling och träning :rolleyes:

Vågar man? Det är frågan.

Vill köra nuuuuuuuu :(
 
hehe kollade bara runt skåne men kollar man i hela sverge kaske det finns billigare :) men va ska du ha maskinen till då??
 
hehe kollade bara runt skåne men kollar man i hela sverge kaske det finns billigare :) men va ska du ha maskinen till då??

Jag ska köra landsväg i huvudsak. Jag är tävlar inte i något, men kan mycket väl tänka mig en tur på grusväg eller i skogen kanske. Känner dock inget absolut tvång till endurohjul med mina behov.
 
kanske skulle skaffa något efetsvagare med bättre servic som en ktm 625, ktm 660 eller ktm 690 alla bra maskiner som är lv reg och som man inte behöver skruva igäll sig på, kan ju vara roligare om man kör mycket gata att skruva lite :)
 
kanske skulle skaffa något efetsvagare med bättre servic som en ktm 625, ktm 660 eller ktm 690 alla bra maskiner som är lv reg och som man inte behöver skruva igäll sig på, kan ju vara roligare om man kör mycket gata att skruva lite :)


Aa, jag har lagt ner den hojen nu, verkar inte gå att regga den, såg flera svar som tyder på det i en annan tråd.

Dessutom visste säljaren INGENTING nästan. Känns riskabelt.

Lutar åt en husa från -04 istället :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top