lampor och krashkåpor

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
cbr 1000 -06
Har funderingar på att lägga krashkåpor och göra hål för lampor och sånt. Är det ngn som gjort det eller vet om det överhuvudtaget blir bra?

Vad behövs det för verktyg, en dremel för att såga ur antar jag e lämpligt eller finns det annat som e att rekommendera?

Hur ska man enklast måtta ut vart lyktorna ska sitta, kåpan e ju inte direkt plan och rektangulär som vore det optimala.. :rolleyes:

Tacksam för tips och tricks
 
Jag har gjutit upp crashisar till min R1:a. Att passa in lamphålet är jobbigare än vad man tror.. Men med lite envishet så går det vägen. Jag har ingen dremmel utan fixade hålet med ett lös bågfilsblad och sandpapper.
 
För att svara på din andra fråga: Om din crash-kåpa överensstämmer med orginalkåpan så kan du grovmåtta utifrån din orginalkåpa för att få lyset rätt (så har i alla fall jag gjort, men då har jag också gjutit av min orginalkåpa varför jag vet att måtten är exakta på båda kåporna) och sedan fila in den på plats den sista biten på hojen.
 
Hmm, banåkning eller är det som alternativ till helförsäkring??
 
Tänkte mest på försäkringen. Tycker att den kan se rätt rå ut med dom kåporna på(läs: inte skitfult) och funderar lite på det om det inte e på tok för krångligt med lamphålen.
 
Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Back
Top