lampor och krashkåpor

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
cbr 1000 -06
Har funderingar på att lägga krashkåpor och göra hål för lampor och sånt. Är det ngn som gjort det eller vet om det överhuvudtaget blir bra?

Vad behövs det för verktyg, en dremel för att såga ur antar jag e lämpligt eller finns det annat som e att rekommendera?

Hur ska man enklast måtta ut vart lyktorna ska sitta, kåpan e ju inte direkt plan och rektangulär som vore det optimala.. :rolleyes:

Tacksam för tips och tricks
 
Jag har gjutit upp crashisar till min R1:a. Att passa in lamphålet är jobbigare än vad man tror.. Men med lite envishet så går det vägen. Jag har ingen dremmel utan fixade hålet med ett lös bågfilsblad och sandpapper.
 
För att svara på din andra fråga: Om din crash-kåpa överensstämmer med orginalkåpan så kan du grovmåtta utifrån din orginalkåpa för att få lyset rätt (så har i alla fall jag gjort, men då har jag också gjutit av min orginalkåpa varför jag vet att måtten är exakta på båda kåporna) och sedan fila in den på plats den sista biten på hojen.
 
Hmm, banåkning eller är det som alternativ till helförsäkring??
 
Tänkte mest på försäkringen. Tycker att den kan se rätt rå ut med dom kåporna på(läs: inte skitfult) och funderar lite på det om det inte e på tok för krångligt med lamphålen.
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top