lameller(R1)

Hur vet man då om det e lamellerna?
Mina symptom är att det inte går att växla. Känns som om de sitter åt även fast man drar in kopplingen. Sedan när jag lägger i ettan så rullar det även när kopplingen är in dragen. :huvet
Kan tillägga att jag var och tränade på slangning när den helt plötslig blev så. Inget som smygit på
 
jiGGa skrev:
Hur vet man då om det e lamellerna?
Mina symptom är att det inte går att växla. Känns som om de sitter åt även fast man drar in kopplingen. Sedan när jag lägger i ettan så rullar det även när kopplingen är in dragen. :huvet
Kan tillägga att jag var och tränade på slangning när den helt plötslig blev så. Inget som smygit på

Rullar hojen när kopplingen är indragen låter som lameller ?. är lamellerna riktigt dåliga så går inte växel i men växel gick väl inte i :va . Inte allt för mycke jobb o plocka ner det o kolla över lamellerna.
 
Gpx skrev:
Rullar hojen när kopplingen är indragen låter som lameller ?. är lamellerna riktigt dåliga så går inte växel i men växel gick väl inte i :va . Inte allt för mycke jobb o plocka ner det o kolla över lamellerna.
Hur ser de ut när de e dåliga?
 
jiGGa skrev:
Hur ser de ut när de e dåliga?
lamellerna har ingen sträv yta på "klossarna".. dom är som ett bläckfiskarsle plus att du bör kolla distans ringarna.. metallskivor som sitter mellan lamellerna.. om dom gått varma kan dom gått skeva.. kolla om dom är blå(mörka)..
om dom är som negersmurfar --> lägg skiten på en spegel eller någe och kolla så dom inte är skeva .. hehe
var noga när du sätter tillbaks skiten att du har armen i rätt kugg och att tryckplattan sitter centrerat och bra annars kopplar den nada..
och att (dom nya lamellerna? om det blir några) legat i olje bad några timmar.. :yoparty
 
danneinthehouse skrev:
lamellerna har ingen sträv yta på "klossarna".. dom är som ett bläckfiskarsle plus att du bör kolla distans ringarna.. metallskivor som sitter mellan lamellerna.. om dom gått varma kan dom gått skeva.. kolla om dom är blå(mörka)..
om dom är som negersmurfar --> lägg skiten på en spegel eller någe och kolla så dom inte är skeva .. hehe
var noga när du sätter tillbaks skiten att du har armen i rätt kugg och att tryckplattan sitter centrerat och bra annars kopplar den nada..
och att (dom nya lamellerna? om det blir några) legat i olje bad några timmar.. :yoparty
Det blir nya imorgon om de har några inne :Bugar
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top