Lamborghini Gallardo Superleggera VS Ducati 1098

Exakt, i det här fallet handlar bromssträckan nog mer om däcken än om bromsarna.

Nej, på en sportMC så är det varken däcken eller bromsarna som begränsar hur snabbt du kan stanna utan tyngdpunkten. Hojen slår över framlänges betydligt tidigare än däck förlorar grepp eller bromsverkan inte skulle räcka till...

Fyfan för att våldta en lambo med en takbox!!!!

Han har säkert en sidovagn & sissybar på sin retta också!!! :mad: :mad:

En bekant till mig hade en Ferarri, det var svårt att få tag på kula till den.
Alla handlare bemötte honom med skepsis då han sa "hur fan ska jag annars kunna köra gödsel med den"

(nej, han skulle inte dra släp/husvagn, han gillar häftiga cyklar och hade tänkt ha cykelställ på den)

tilläggas bör göras att gallardo är en "budget" bil... och att 1098 är ducatis värsting ta tex LP640 så ska ni se att de är STOOOR skillnad på bil å bil.. tro mig ja har faktiskt en aning haha

1098 är väl inte Ducatis värsting? Du får tre 1098:or för priset av en 1098R.

tilläggas bör göras att gallardo är en "budget" bil... och att 1098 är ducatis värsting ta tex LP640 så ska ni se att de är STOOOR skillnad på bil å bil.. tro mig ja har faktiskt en aning haha

En Gallardo kanske vissa tycker är en budgetbil, men en Superleggera för runt 2 miljoner är det definitivt inte.

Och om man ska snacka Ducatis "värsting" så är det nog snarare Ducati Desmosedici RR eller en 1098R som bikestreet nämde.

En Gallardo kanske vissa tycker är en budgetbil, men en Superleggera för runt 2 miljoner är det definitivt inte.

Och om man ska snacka Ducatis "värsting" så är det nog snarare Ducati Desmosedici RR eller en 1098R som bikestreet nämde.

ledsen å säga de men gallardon är ju faktiskt de haha :)
inte billig inte kass men lång ifrån de bästa...
men ja antar att skillnaden mellan 1098 r å den vanliga är väldigt stor?
nån som har lite specs så man kan kolla ,, så kanske ja ändrar mig!

Jag trodde jag såg i syne härom veckan när jag skulle ut och ta min vanliga sena kvällspromenad med barnvagnen och snett över över gatan, mitt i snöblasken, tycker mig se en smutsig Lamborghini dekalad i snöcamo och med takbox! Jag gick fram och tittade och jo, nog fan var det en tvättäkta Lambo. Det såg helt sjukt ut men när jag sedan googlade på Lamborghini och takbox så klarnade det. Det är tydligen en av sveriges bästa freestyle skidåkare som gillar schyssta åk och har den som bruksbil.
DSC01466.JPG

Ajjemän, såg denna sjukt grymma bil i Åre, det är Jon olsson som äger bilen,.

Satan vad sugen man blir på att åka när man ser han bränna runt med duccen på banan. Och så snöade det inatt:huvet

jaja det ger sig väl... väntar på den globala uppvärmningen!! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT