Lambda-kabeln..var/vilken?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Z900
Det här är under tanken i luftburkens bakkant. Någon av de här kablarna ska vara lambdakabeln, som ska tas loss för den ECU- flashning som Swedish Raceparts gjort.
Jag är osäker på vilken o frågar expertisen här innan jag börjar joxa o trixa.
1000007164.jpg

Det här är under tanken i luftburkens bakkant. Någon av de här kablarna ska vara lambdakabeln, som ska tas loss för den ECU- flashning som Swedish Raceparts gjort.
Jag är osäker på vilken o frågar expertisen här innan jag börjar joxa o trixa.
View attachment 531855
Ska du bygla den men en eliminator?

Den med vit kontakt om du har en sådan?
Sen brukar det vara 2 vita kablar från sensorn på dessa smalbandslambdor.

Var har du gjort av med Lambda sensorn ? Den borde ju vara i andra änden av Lambda kabeln ? Kolla på kabeln vid Lambda sensorn. Kanske kandu se vilken kabel som är likadan vid kontakterna ? Annars
Nåja det är BARA 3 st kontakter på ditt foto.
Jag kallar dom Kontakt 1, Kontakt 2 och Kontakt 3.
Det är väl bara att slå av tändningen och koppla loss Kontakt 1 med avstängd tändning. Slå till Tändningen, inga felsignaler ? Nä Prova starta, går den igång utan problem var det Kontakt 1 som var Lambda kabeln.
Kommer det felsignaler när du slår till tändningen var det inte Kontakt 1, Inga felsignaler men fungerar INTE normalt går inte att starta, ja då var det inte kontakt 1. Slå ifrån tändningen, sätt ihop Kontakt 1, och koppla loss Kontakt 2.
Slå till Tändningen, inga felsignaler ? Nä Prova starta, går den igång utan problem var det Kontakt 2 som var Lambda kabeln. Kommer det felsignaler när du slår till tändningen var det inte Kontakt 2, Inga felsignaler men fungerar INTE normalt går inte att starta, ja då var det inte kontakt 2.
Slå ifrån tändningen, sätt ihop Kontakt 2, och koppla loss Kontakt 3.
Slå till Tändningen, borde inte bli felsignaler ? Nä Prova starta, den bör gå igång utan problem för det var Kontakt 3 som var till Lambda kabeln.
Med en smula Flax kopplar du loss rätt kabel på första försöket .... men tänk på att tändningen MÅSTE vara avslagen när du delar eller sätter ihop kontakter.
Mina 25 öre.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...