Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
- En enda sensor på avgasröret.Den bör väl ha fyra kablar om jag minns rätt
Ska du bygla den men en eliminator?Det här är under tanken i luftburkens bakkant. Någon av de här kablarna ska vara lambdakabeln, som ska tas loss för den ECU- flashning som Swedish Raceparts gjort.
Jag är osäker på vilken o frågar expertisen här innan jag börjar joxa o trixa.
View attachment 531855
- Nej, ECU:n har programmerats att hantera det, varför jag behöver koppla loss kabeln/kablarna.Ska du bygla den men en eliminator?
Behöver du verkligen koppla loss kablarna om de ändå är deaktiverade i ECUn efter ommappning? Kan du inte bara låta de sitta kvar?- Nej, ECU:n har programmerats att hantera det, varför jag behöver koppla loss kabeln/kablarna.
Daniel G. på Raceparts:Behöver du verkligen koppla loss kablarna om de ändå är deaktiverade i ECUn efter ommappning? Kan du inte bara låta de sitta kvar?
Behöver du verkligen koppla loss kablarna om de ändå är deaktiverade i ECUn efter ommappning? Kan du inte bara låta de sitta kvar?
- Någon som kan svara på detta? Jag är osäker på det där, men man borde lika gärna plugga hålet i avgaset istället för att låta sensorn sitta o ta värmestryk i onödan. Dock ser det ju flott ut vid besiktningen om det sitter en syremätare på plats.Hur är det med själva sonden, jag har för mig att dom brukar man väl inte vilja ha kvar i avgassystemet om dessa inte är inkopplade och används. Har för mig att sondera inte mår bra om dom inte är inkopplade utan sotar igen då värmeelement inte värmer sonden, eller nåt sånt. Är det därför sonden, sonderna ska kopplas ur för att sen demonteras?
Kan det vara så att det bara är felmeddelandet man blockar från att komma så att om sonden, sonderna sitter kvar fortsätter dom att påverkar ECU:n? Jag har för mig att det är så på Triumph och då känns det i alla fall lite logiskt att dom ska kopplas ur, men om dom ersätts med en eliminator tycker jag att inget ska behövas göras. Jag har som sagt ingen större erfarenhet av mappa utan bara kryssat i rutorna för SAI och O2, justerat hastighetsmätaren för annan drevning och laddat in en färdig mapp i Trajan med TuneECU så detta kanske är nåt helt annorlunda?
Enklast låta Lambdasonden sitta kvar.- Någon som kan svara på detta? Jag är osäker på det där, men man borde lika gärna plugga hålet i avgaset istället för att låta sensorn sitta o ta värmestryk i onödan. Dock ser det ju flott ut vid besiktningen om det sitter en syremätare på plats.
- Någon som kan svara på detta? Jag är osäker på det där, men man borde lika gärna plugga hålet i avgaset istället för att låta sensorn sitta o ta värmestryk i onödan. Dock ser det ju flott ut vid besiktningen om det sitter en syremätare på plats.
Enklast låta Lambdasonden sitta kvar.
Så slipper du problemet med Plugg i hålet som lossnar.
Har aldrig varit med om att en sådan lossnar. De fastnar snarare.Enklast låta Lambdasonden sitta kvar.
Så slipper du problemet med Plugg i hålet som lossnar.
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |