Laguna Seca tillbaka i MotoGP 2005

Ska bli riktigt kul att se hur WSBK, AMA m.fl står sig emot MotoGP's kommande tider på den banan! Kul med nya banor oxå!!!

:yoparty Wow! Det här kan bli riktigt nice! Ska bli kul att se tiderna som sagt var, låga 1.20-isar kan tro?

Chris Ash skrev:
Nä, det är en ren slump att merparten av alla Motogp-förare kommer därifrån.

Det är ingen slump att de lämnar 250 för MotoGP... :D

Det ska hur som helst bli grymt kul att se MotoGP på Laguna, jag säger som Fylking: "Äntligen".

Oh vad coolt, har tänkt många gånger på hur det vore att se Moto Gp på denna grymma bana. :yoparty

Riktigt kul! Men allra helst vill jag se MotoGP på Gotland Ring när den är färdigbyggd! Yihaaa!! :yoparty (Yep, I'm a dreamer...)

oscar skrev:
Det kan inte bero på att det är en rätt så naturlig väg kanske...!?

Jo det är naturligt att plocka förare ur den bästa klassen som finns att rekrytera ifrån. Den som ingen bryr sig om.... :rolleyes:

Hade valmers skrivit sitt påstående på ett italienskt eller spanskt forum, där RR är stort på allvar, hade alla garvat åt honom.

Det stämde säkert förr,men nu när motogp är fyrtakt så är väl inte 250 så självklart som rekryteringsbas längre.

P@trik skrev:
Det stämde säkert förr,men nu när motogp är fyrtakt så är väl inte 250 så självklart som rekryteringsbas längre.

Så länge 250 är bättre än alla andra serier så kvittar antalet takter lika.
Fyrtaktsserierna användes som rekryteringsbas förr också. Schwantz,Doohan,Lawson och Rainey är exempel på det. Det var engentligen inte förrän Sarron och Cadalora bevisade att även europeer kunde köra 500 som 250 blev intressant.

Fixx skrev:
Tror fler kommer att komma från SBK.. Har gått hyffsat för ducce teamet..

Fast det är bara James Toseland och Chris Vermeulen som inte har kört i 500/MotoGP av de som ligger främst i SBK. Laconi, Haga, Haslam, Chili, Corser etc har ju alla varit i 500/MotoGP med mindre smickrande resultat.

Goodstuff skrev:
Fast det är bara James Toseland och Chris Vermeulen som inte har kört i 500/MotoGP av de som ligger främst i SBK. Laconi, Haga, Haslam, Chili, Corser etc har ju alla varit i 500/MotoGP med mindre smickrande resultat.
Just Toseland och Vermulen tror jag vi får se i MotoGP inom kort.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back