Lagning av bakdäck?

Duval

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
R6-08
Undrar om nån vet var man kan få sitt punkterade bakdäck fixat på en Söndag i Malmö/Lund området. :confused:

Duval skrev:
Undrar om nån vet var man kan få sitt punkterade bakdäck fixat på en Söndag i Malmö/Lund området. :confused:

Köp nytt istället, dock vet jag tyvärr inget ställe som är öppet på söndag.

Elgasen skrev:
jag litar dock inte på pluggningar... inge roligt om det smäller när man endast har 2 hjul...

Ganska liten risk att det smäller,om du inte ska leka rossi varje dag.

Har kört ett par hundra mil på ett pluggat bakdäck,det var iofs på en 600:a men dom går ju rätt så fort dom med..

Punkaspray !!!

Visst har många synpunkter på det. Men själv har jag lagat många däck med sånt snål som man är.
Har haft hål av skruv rakt igeom hela gummit och kården som fixat sig med punkaspray.

/Nitrous

P@trik skrev:
Ganska liten risk att det smäller,om du inte ska leka rossi varje dag.

Har kört ett par hundra mil på ett pluggat bakdäck,det var iofs på en 600:a men dom går ju rätt så fort dom med..
´

Fungerar säkert oftast bra, men det är en extra riskfaktor. Frågan är om man är villig att ta den risken eller ej. Jag personligen skulle bita i det sura äpplet och köpt mig ett nytt däck. Jag läste även någonstans i detta forum att plugg endast är "godkänt" upp till 200km/h. Jag vet ej hur ni kör, men era hojar har ju kapacitet att köra snabbare dock...

Last edited:
Elgasen skrev:
´

Fungerar säkert oftast bra, men det är en extra riskfaktor. Frågan är om man är villig att ta den risken eller ej. Jag personligen skulle bita i det sura äpplet och köpt mig ett nytt däck.

Sant,det är en extra risk.

När jag pluggade däcket hade jag kört kanske 50mil,så då tog jag den risken.
Däck är dyrt..

Elgasen skrev:
´
Jag läste även någonstans i detta forum att plugg endast är "godkänt" upp till 200km/h. Jag vet ej hur ni kör, men era hojar har ju kapacitet att köra snabbare dock...

Det är möjligt,det dom sa till mig var att man skulle va medveten om att det var pluggat mao ta det lite lungt..

Jag testade det upp till 240km/h iallafall 600:an gick inte fortare.
(bara vid nått enstaka tillfälle).

Däckspray

Nitrous skrev:
Punkaspray !!!

Visst har många synpunkter på det. Men själv har jag lagat många däck med sånt snål som man är.
Har haft hål av skruv rakt igeom hela gummit och kården som fixat sig med punkaspray.

/Nitrous
Hålet i däcket är ganska stort, provade med däckspray men läckte ut efter någon mil!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...