Laglig i Sverige!

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Ja som ni kanske märker så börjar jag bli riktigt tjatig ang 125a, men eftersom jag snart ska köpa en så får ni hjälpa mig :tummenupp .
Den här rackarn KTM EGS 125cc hitta jag i en tidning nere i Tyskland. Den har blinkers och allt och verkar va laglig för allmän väg där nere. Vad tror ni om Sverige? Tror ni det går å besikta och registrera den här? :(
 

Bifogat

  • ktm egs 125cc.jpg
    ktm egs 125cc.jpg
    121.7 KB · Visningar: 304
Haha, Den var skitfrän!! :tummenupp

Men det sitter juh blinkers och sånt redan så jag tror att det bara är att tuta och köra... :D
 
Nja tuta och köra är det inte. Som med alla importerade hojar måste du registrera den i Sverige genom att göra en registreringsbesiktning. Lampor och blinkers är nog inga problem med. Men ljudnivå och sånt vetefasen. Jag vet inte vad dom har för lagar på sådant i tyskland?
 
det sticker i näsan...luktar problem.

tänk på att det är viktigt att vara realistisk och inte förbise alla eventuella problem. det kan lätt bli en dyrköpt affär i slutändan i sådant fall.
 
Har sett att det finns sånna begagnade i tyskland på mobile.de.. Skitcool mc men jag skulle gissa på att det är en riktig crossmotor som sitter i den isf tror ja inte den motorn mår bra av strypningar OCH om du tar väck strypningarna är det precis som en riktig cross d.v.s högt ljud och kolvbyte ofta..

gillar du mecka ofta så köp hojen... tror den rastar ganska många 125:or här inne på forumet :squid
 
Det där med blinkers och lampor betyder att den är godkännd för väg i tykland (tror inte nån kör på enduro banan med blinkers :rolleyes: )

Ang ljud nivån så tror jag den håller gränsen strypt, ostrypt lär ju den låta lite, men om den är god kännd i tyskland så lär den ju vara det i Sverige eftersom båda länder är medlemar i Eu och derför följer Eus regler.

Ang att det ska vara cross motor, så tror jag att växel lådan är utav enduro typ (pratat med din mc) efter som den verkar vara Enduro från början . Ljud nivån lär nog gå och få ner med nån slggas ljuddämpare *LOL*.
 
Darre skrev:
Det där med blinkers och lampor betyder att den är godkännd för väg i tykland (tror inte nån kör på enduro banan med blinkers :rolleyes: )

Ang ljud nivån så tror jag den håller gränsen strypt, ostrypt lär ju den låta lite, men om den är god kännd i tyskland så lär den ju vara det i Sverige eftersom båda länder är medlemar i Eu och derför följer Eus regler.

Ang att det ska vara cross motor, så tror jag att växel lådan är utav enduro typ (pratat med din mc) efter som den verkar vara Enduro från början . Ljud nivån lär nog gå och få ner med nån slggas ljuddämpare *LOL*.

En jag känner kör en LV-Reggad KTM 125 EXC han kör me blinkers på cross/enduro :fakta
 
det där med EU är nog rätt det. Min hoj finns bara i Japan från början med har blivit godkänd i england och tyskland m.fl. ett tips är ju att du frågar SBP.
 
Honda_Driver skrev:
det där med EU är nog rätt det. Min hoj finns bara i Japan från början med har blivit godkänd i england och tyskland m.fl. ett tips är ju att du frågar SBP.

SBP=?
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top