zilog
Mr. Hardtechno
Jag behöver byta ett lager i växellådan på min mille.
Lagret som sitter där nu är ingående lager för kopplingskorgen, och tar därför rätt mycket moment. Lagret är av typ 6206 ETN9 /C4, vilket är ett lågfriktionslager med C4-spel. När jag snackar med olika firmor kan de antingen ta hem standardlager med C4-spel, eller ETN9-lager med C3-spel, dock verkar inte både ETN9 och C4 gå att kombinera.
Fungerar det med C3-tolerans på det här lagret, eller kommer det att värmenypa? Vidare, vad får jag för märkbar/mätbar skillnad om jag tar ett C4-lager utan ETN-hållare för kulorna? Dessa lager verkar ha väldigt många fler kulor i sig bland annat.
Tacksam för svar så jag vet vad jag ska beställa..
Lagret som sitter där nu är ingående lager för kopplingskorgen, och tar därför rätt mycket moment. Lagret är av typ 6206 ETN9 /C4, vilket är ett lågfriktionslager med C4-spel. När jag snackar med olika firmor kan de antingen ta hem standardlager med C4-spel, eller ETN9-lager med C3-spel, dock verkar inte både ETN9 och C4 gå att kombinera.
Fungerar det med C3-tolerans på det här lagret, eller kommer det att värmenypa? Vidare, vad får jag för märkbar/mätbar skillnad om jag tar ett C4-lager utan ETN-hållare för kulorna? Dessa lager verkar ha väldigt många fler kulor i sig bland annat.
Tacksam för svar så jag vet vad jag ska beställa..