Lagerljud Gixxer 1000 K1

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Tja!

Sista turen blev ju inte som förväntad.
Kryssade lite i lugn takt och fick uppmärksamheten på något som låter som ett vevlagerljud!
3200mil på mätaren och undrar därför om ni är flera som haft det på hojarna.
 
Min gick 4300 innan vevlagret gick. Det var en K3a men det är ju i princip samma motor.
 
I brist på annat, kanske fel av mig att lägga mig i här, men inte är väl vevlagren på dessa kända för något sådant vad jag vet......om man inte övervarvat då.....

Har du nåt ljudklipp?
 
I brist på annat, kanske fel av mig att lägga mig i här, men inte är väl vevlagren på dessa kända för något sådant vad jag vet......om man inte övervarvat då.....

Har du nåt ljudklipp?

Nädå, helt okej. Jag har dessvärre inte ett ljudklipp men det kommer ett svagt knackande vid gaspådrag som försvinner vid gasavslag...
 
Gixxer 1000 gen 1 och 2 är mycket hållbara. Så de problem med vevlager som har rapporterats är ovanliga och beror troligen på fuskade mätarställningar eller misshandel elle en kombination av dem.
 
Ur med oljan å kika.
Det finns mycket som kan låta i en motor, men det du beskriver är alltid obehagligt...

Ser du inget, hade jag fortsatt leta vidare efter uppenbara fel med motorn i ramen. Tagit bort ventilkåpa, kopplingskåpa, startmotorkoppling, generatorkåpa osv.

Går den bra?
 
Får du för dig att ta ur motorn, kan jag rekommendera denna modell av lyft i kombination med 2 depåstöd. Man behöver då inte lyfta ett sk-t. Bara att styra ut motorn ur ramen.

Bort med oljetråget och pickupen eller vad den kallas så motorn blir plan under. Plywoodskiva emellan för att inte skada packningsytan till tråget.
 

Bifogat

  • Julavariant.jpg
    Julavariant.jpg
    43.9 KB · Visningar: 22
  • 20150613_202126.jpg
    20150613_202126.jpg
    101.8 KB · Visningar: 38
Last edited:
Inte kamkedjan som låter då? Tänkte om sträckaren är kass...
 
Jag skulle kollat oljan hur den ser ut, jag skulle definitivt inte kört nått mer.
Men det låter som du har lite taskiga vevlager...
 
Gixxer 1000 gen 1 och 2 är mycket hållbara. Så de problem med vevlager som har rapporterats är ovanliga och beror troligen på fuskade mätarställningar eller misshandel elle en kombination av dem.

börjar misstänka att min är rejsad då jag har flera ljud som jag trott vart normala men inte är det..:3freak
 
Får du för dig att ta ur motorn, kan jag rekommendera denna modell av lyft i kombination med 2 depåstöd. Man behöver då inte lyfta ett sk-t. Bara att styra ut motorn ur ramen.

Bort med oljetråget och pickupen eller vad den kallas så motorn blir plan under. Plywoodskiva emellan för att inte skada packningsytan till tråget.

smart :yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top