laga insugsgummi

icefudge

A fan of life
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
-91 yamaha tt 350
mitt nya insugsgummi dyker inte upp fören på torsdag nästa vecka, tror ni det går å tillfälligt "laga" det gammla med packnings silicon så man kan ut å :yoparty med enduron i helgen!?!? har testat å kleta ihop det nu och än så länge verkar det hålla ihop. sånt silicon förblir ju elastiskt och ska visst tåla upp till 310 grader!?!? åsikter???

:confused: Däcksolution för slang beroende på Om det är gummi, om det är plast är jag osäker vad följderna blir.

Last edited:
Har lagtat sprickor i insugsgummin med loctites snabblim funkar om man gör riktigt rent

Jag gjorde en liten fix på mitt gamla insug till min Suzuki 80 -99

Skar av gummiplattan från en YZ 125 80-tals modell, tog en del av Suzukins Insugs gummi på plattan. Tog sedan en gammal dammsugarslang:arsele som passade perfekt i Suzukins insugs gummi. Lite plastic padding runt det hela och woila !! :tuttar :rolleyes:

Detta fungerade, men var väl inte det bästa:tummenupp

tror packningssilikon funkar fint, har använt det till mycket, bl.a limmat min luftburk (plastlådan mellan filterburk o gasare) med, verkar funka fin fint!så länge de inte rycks o böjs för mycket me de brukar de gå bra! =)

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026