laga insugsgummi

icefudge

A fan of life
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
-91 yamaha tt 350
mitt nya insugsgummi dyker inte upp fören på torsdag nästa vecka, tror ni det går å tillfälligt "laga" det gammla med packnings silicon så man kan ut å :yoparty med enduron i helgen!?!? har testat å kleta ihop det nu och än så länge verkar det hålla ihop. sånt silicon förblir ju elastiskt och ska visst tåla upp till 310 grader!?!? åsikter???

:confused: Däcksolution för slang beroende på Om det är gummi, om det är plast är jag osäker vad följderna blir.

Last edited:
Har lagtat sprickor i insugsgummin med loctites snabblim funkar om man gör riktigt rent

Jag gjorde en liten fix på mitt gamla insug till min Suzuki 80 -99

Skar av gummiplattan från en YZ 125 80-tals modell, tog en del av Suzukins Insugs gummi på plattan. Tog sedan en gammal dammsugarslang:arsele som passade perfekt i Suzukins insugs gummi. Lite plastic padding runt det hela och woila !! :tuttar :rolleyes:

Detta fungerade, men var väl inte det bästa:tummenupp

tror packningssilikon funkar fint, har använt det till mycket, bl.a limmat min luftburk (plastlådan mellan filterburk o gasare) med, verkar funka fin fint!så länge de inte rycks o böjs för mycket me de brukar de gå bra! =)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT