Lite off topic.
Börja med att kontakta polis och försäkringsbolaget du har, jag vet inte hur sånt här med smitning funkar men jag skulle börja där.
Du har ju inget att förlora på det, har du helförsäkring borde det ju gå bra även om du får betala självrisken. Det värsta kan väl vara att dom anse att du skulle kunnat väja undan de flygande stenarna men det låter ju lite långsökt eller att en halv/trafikförsäkring inte täcker smitningen. Kan ju inte vara unikt att då en olycka sker att ena parten smiter, troligtvis oftare nu än förr.
Har du vittnen till olyckan, misstänker att det kan vara bra att ha. Även foton på hur det såg ut med stenarna på olycksplatsen lär ju vara bra att ha. Dock förstår jag att detta kan vara lät att glömma i chocken efter att gått omkull.
Du kan ju ändå kolla efter fälgar för risken finns kanske att försäkringsbolaget löser in hojen, vid inlösen kan du kanske deala och få en kontantreglering och få pengar och fixa hojen själv. Ta inte första bästa bud om det inte är bra, jag lyckades få 2000 kr mer och fick behålla hojen mot första budet som var 2000 kr mindre och inlösen av hojen då jag kraschade med att ringa ett samtal till försäkringsbolaget och tala lite med dom.
Kom ihåg att få dokumenterat dina personskador hos läkare även om du inte känner nåt nu så du har papper på det vid eventuella framtida besvär. Hur gick det med kläder, hjälm och skydd? Du bör har rätt att få ersättning för dessa på trafikförsäkringen och även för utgifter för läkarbesök, sjukresa och eventuell förlorad arbetsinkomst vid sjukskrivning, läkarbesök. Stukad axel, arm låter ju ut som sjukskrivning om du har ett fysiskt jobb, ta det då via trafikförsäkringen om du skulle vara sjukskriven nu. Du kan även sjukskriva dig på semestern men tror det krävs läkarintyg.
Måste säga att Svedea var bra på att upplysa om vad han hade rätt till då en vurpa gjorde att jag var sjukskriven i 178 dagar i streck, var för några år sen ute för en bilolycka av lindrig typ men nu vet jag hade haft rätt till mycket mer på trafikförsäkringen men det upplyste aldrig Trygg Hansa mig om.
Lite utanför ämnet fälgar, men det är lätt att glömma att man har rätt till en hel del på försäkringen som man betalar år efter år så varför inte utnyttja den då.
Hoppas det löser sig bra för dig och tur att du klarade in hyfsat bra.