Laga hjulen( fälgarna? )Är det möjligt?

Jag skulle kolla om tff kan hjälpa dig.

"Vi ger ersättning till den som blivit skadad eller fått något förstört av ett oförsäkrat, okänt eller utländskt fordon.

Om ett sådant fordon orsakar en skada så finns det inget försäkringsbolag som kan betala ut ersättning. Då hjälper TFF till. Pengarna vi får in på trafikförsäkringsavgiften bidrar till att ersätta de personer som blivit drabbade."

Tack för tipsen, har vart på sjukhuset och röntga osv, ska ringa svedea imorgon för att se vad man har rätt till, reseersättning, förloradinkomst osv.
Bra, har man försäkringen så ska man kolla upp vad man kan få ut.

Exempelvis fick jag utöver förlorad lön jourersättning och ett belopp motsvarande vad "snitt utryckningarna" gav, sjukresor till sjukhus, läkaravgifter, fotograferingen för handikapptillståd, handikapptillstånd, mm.Var bara att skicka in kvitton på de kostnader man hade.

I mitt fall var det hyfsat mycket pengar jämfört mot försäkringskassans ersättning.

Kolla också med TFF dom fu fått tips om.

Hoppas det löser sig med allt och att du hittar nya fälgar till hojen, hoppas det inte gjort nåt att jag "spårade ur" i tråden.

Har tyvärr halvförsäkring så blir att laga själv om ja vill åka den nå mer? men skyddskläder får jag ersättning för iallafall? tyvärr vet ja bara att de va en lastbil sen låg ja i diket och hade fullt upp med att förstå vad som hänt och ha panik över att hojen låg i delar framför mig i diket. Tog någon minut innan en husbil stanna för att hjälpa mig, så blir nog ganska lönlöst att polisanmäla en lastbil ja inte vet något om?
Är du inte vållande är det motparten eller TFF som ska ta skadorna på hojen. Problemet är att de kan hävda att du inte hållit avstånd. Har du skadat dig själv eller din personliga utrustning för du din sak mot det egna bolaget. De bör hjälpa till med TFF där du kan få för hojen.. Det är trafikförsäkringsdelen som tar detta och det inkluderar som sagt hjälm, kläder och sånt du har med dig löst t ex ryggsäck/tankväska/packväskor med innehåll. Jag fick t ex ersättning för skador på handskar, kängor och skinnställ, lås under sadeln som aldrig återfanns, t o m kedjespray. Fick behålla persedlarna i udda storlekar och de används än idag med vissa kosmetiska defekter. Ärr i striden, s a s. Självrisk clearas om det finns en motpart/TFF. Sannolikt behövs en polisanmälan och kolla upp din skadestatus pronto! Polisanmälan är mer en formalitet och förutsättning för ditt ärende. Vi tror att vi ska polisanmäla för att få rätt men det är inte så det ser ut. Dina förutsättningar vad gäller ersättning om någon skada skulle visa sig efter tid försämras timme för timme från olyckstillfället.

Spara kvitton. Taxi, vårdbesök, resor för dig eller hojen mm.

Lycka till!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...