Laga fotpinneshållare

freddan83

Medlem
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
Triumph TT 600 -01
Den är av, har en ny beställd men hade vart gött om man kunde fixa det på nått fult sätt så det håller nån åkning... Går det dränka skiten i superlim eller något?? Vet inte vad det är för material riktigt men det har ni nog koll på...

Lägg in en bild på hur eländet ser ut. Sporthojs kreativa del kan uträtta underverk.

Jag skulle personligen inte chansa... Inget kul om pinnen släpper i en högfartskurva och foten åker ner i backen. Det kan ju vara intressant att känna hur det känns att sparka sig själv i nacken :näsblod:död

jag köpte kemisk metall, jag kom 100m sen släppte skiten... synd, va ju gött väder idag.. jaja får en ny del i slutet på veckan hoppas jag

kommer aldrig hålla med kemisk metall eller vilket superlim som helst. har du en liten del kvar av fotpinnehållaren kanske du kan borra in en kraftig bult eller nåt i det aluminum som finns kvar som du kan stödja foten på. eller svetsa ihop nåt fint du kan skruva fast i raminfästningen.

kommer aldrig hålla med kemisk metall eller vilket superlim som helst. har du en liten del kvar av fotpinnehållaren kanske du kan borra in en kraftig bult eller nåt i det aluminum som finns kvar som du kan stödja foten på. eller svetsa ihop nåt fint du kan skruva fast i raminfästningen.

Edit: du han före :tungan tänkte just säga - inte fn håller det o limma iaf - nog är det borrning o bult eller svets som gäller.

Lånar tråden lite.

Ena hålet i framgaffeln som gaffelbens skyddet ska sitta i är trasigt, försökte borra upp de men vart mest gojja av allt. så tänkte lägga igen hålet med kemisk metall och borra om det. Men skiten blir ju aldrig hårt?

Lät de stå över natten. Men är ju kallgarage så kanske därför de inte blev bra? gjorde en ny sats och värmde först gaffeln med värmepistol sen satt å värmde skiten i 30 min efter, och ändå är de inte så hårt ja vill. när ja börjar borra så blir de bara mjöl av allt och inga stålfliser.

Det står att de ska gå borra och gänga redan efter 20 min i rumstemp.

Lånar tråden lite.

Ena hålet i framgaffeln som gaffelbens skyddet ska sitta i är trasigt, försökte borra upp de men vart mest gojja av allt. så tänkte lägga igen hålet med kemisk metall och borra om det. Men skiten blir ju aldrig hårt?

Lät de stå över natten. Men är ju kallgarage så kanske därför de inte blev bra? gjorde en ny sats och värmde först gaffeln med värmepistol sen satt å värmde skiten i 30 min efter, och ändå är de inte så hårt ja vill. när ja börjar borra så blir de bara mjöl av allt och inga stålfliser.

Det står att de ska gå borra och gänga redan efter 20 min i rumstemp.

Måste bara fråga, har du härdare i? Annars kan du värma bäst du vill :banana

Härdare? var köper man det?:rolleyes:

Skojja haha jo de klart=) lika lång sträng av båda=) fast använder ju bara en liten plutt då de är så lite som behövs=):tummenupp

Härdare? var köper man det?:rolleyes:

Skojja haha jo de klart=) lika lång sträng av båda=) fast använder ju bara en liten plutt då de är så lite som behövs=):tummenupp[/QUOTE

Fick först bara med den översta delen av texten och trodde du va seriös, men såg sedan ironin.
Kan du inte borra upp hålet lite större än original och ta en gängtapp?

Hålet sitter inte i gaffeln utan i en cylindrisk utbuktning från gaffeln om du förstår. Och skulle borra upp det men väggen var för tunn så lossnade en liten bit. Så går inte gänga om det. gjorde det med dem andra hålen men dem hade mer gods att borra i.:tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!