Laga fotpinneshållare

freddan83

Medlem
Gick med
23 Sep 2008
Ort
borås
Hoj
Triumph TT 600 -01
Den är av, har en ny beställd men hade vart gött om man kunde fixa det på nått fult sätt så det håller nån åkning... Går det dränka skiten i superlim eller något?? Vet inte vad det är för material riktigt men det har ni nog koll på...
 
Lägg in en bild på hur eländet ser ut. Sporthojs kreativa del kan uträtta underverk.
 
Jag skulle personligen inte chansa... Inget kul om pinnen släpper i en högfartskurva och foten åker ner i backen. Det kan ju vara intressant att känna hur det känns att sparka sig själv i nacken :näsblod:död
 
jag köpte kemisk metall, jag kom 100m sen släppte skiten... synd, va ju gött väder idag.. jaja får en ny del i slutet på veckan hoppas jag
 
kommer aldrig hålla med kemisk metall eller vilket superlim som helst. har du en liten del kvar av fotpinnehållaren kanske du kan borra in en kraftig bult eller nåt i det aluminum som finns kvar som du kan stödja foten på. eller svetsa ihop nåt fint du kan skruva fast i raminfästningen.
 
kommer aldrig hålla med kemisk metall eller vilket superlim som helst. har du en liten del kvar av fotpinnehållaren kanske du kan borra in en kraftig bult eller nåt i det aluminum som finns kvar som du kan stödja foten på. eller svetsa ihop nåt fint du kan skruva fast i raminfästningen.

Edit: du han före :tungan tänkte just säga - inte fn håller det o limma iaf - nog är det borrning o bult eller svets som gäller.
 
Lånar tråden lite.

Ena hålet i framgaffeln som gaffelbens skyddet ska sitta i är trasigt, försökte borra upp de men vart mest gojja av allt. så tänkte lägga igen hålet med kemisk metall och borra om det. Men skiten blir ju aldrig hårt?

Lät de stå över natten. Men är ju kallgarage så kanske därför de inte blev bra? gjorde en ny sats och värmde först gaffeln med värmepistol sen satt å värmde skiten i 30 min efter, och ändå är de inte så hårt ja vill. när ja börjar borra så blir de bara mjöl av allt och inga stålfliser.


Det står att de ska gå borra och gänga redan efter 20 min i rumstemp.
 
Lånar tråden lite.

Ena hålet i framgaffeln som gaffelbens skyddet ska sitta i är trasigt, försökte borra upp de men vart mest gojja av allt. så tänkte lägga igen hålet med kemisk metall och borra om det. Men skiten blir ju aldrig hårt?

Lät de stå över natten. Men är ju kallgarage så kanske därför de inte blev bra? gjorde en ny sats och värmde först gaffeln med värmepistol sen satt å värmde skiten i 30 min efter, och ändå är de inte så hårt ja vill. när ja börjar borra så blir de bara mjöl av allt och inga stålfliser.


Det står att de ska gå borra och gänga redan efter 20 min i rumstemp.

Måste bara fråga, har du härdare i? Annars kan du värma bäst du vill :banana
 
Härdare? var köper man det?:rolleyes:













Skojja haha jo de klart=) lika lång sträng av båda=) fast använder ju bara en liten plutt då de är så lite som behövs=):tummenupp
 
Härdare? var köper man det?:rolleyes:













Skojja haha jo de klart=) lika lång sträng av båda=) fast använder ju bara en liten plutt då de är så lite som behövs=):tummenupp[/QUOTE

Fick först bara med den översta delen av texten och trodde du va seriös, men såg sedan ironin.
Kan du inte borra upp hålet lite större än original och ta en gängtapp?
 
Hålet sitter inte i gaffeln utan i en cylindrisk utbuktning från gaffeln om du förstår. Och skulle borra upp det men väggen var för tunn så lossnade en liten bit. Så går inte gänga om det. gjorde det med dem andra hålen men dem hade mer gods att borra i.:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top