Vet inte om det var jag som var sektens ledare eller om det var Folket som Marcus syftade på men jag kände mig ändå manad att ge mig in i diskussionen då jag är mycket intresserad av chassi och fjärdingsinställning.
Stod och tittade i kurvan efter rakan och medans de svenska hojarna protesterade och gungade i i högfartssvängarna låg Tomas Adrian och Delepins Qvarnor som strykjärn i kurvan. Snackade lite med Delephin, kände lite på hans fabriks Husqvarna och blev jag mycket förvånad.
Hojen var i princip stenhård i fjädringen. Lite mer häng än vad vi kör med i Sverige men med hårdare fjädrar och chimsning. Han sa att de kör helt annorlunda inställningar på hojanrna nu mot vad de gjorde för fem år sedan.
När jag tryckte ner hojen bak så ar den hårdare än en RR hoj helt otroligt. Inte konstigt att de kan bromsa så sent som de gör och att de kan ta så snäva spår på asfalten. Delephin sa att den var lite hård på gruset men att det ofta är så slätt så det går bra ändå.
Kollar man i VM så är gruset en transportsträcka, ofta finns det bara ett spår och omkörningarna sker på asfalten.
Tror nog att en svenskinställd hoj klarar sig bättre på banor som liknade den vi körde på Bananpiren och Örebro i år men blir våra banor mer lika de vi de kör i VM så lär vi nog få tänka om när det gäller fjädring. Jag kommer i alla fall börja testa lite andra setupper till nästa år
Stod och tittade i kurvan efter rakan och medans de svenska hojarna protesterade och gungade i i högfartssvängarna låg Tomas Adrian och Delepins Qvarnor som strykjärn i kurvan. Snackade lite med Delephin, kände lite på hans fabriks Husqvarna och blev jag mycket förvånad.
Hojen var i princip stenhård i fjädringen. Lite mer häng än vad vi kör med i Sverige men med hårdare fjädrar och chimsning. Han sa att de kör helt annorlunda inställningar på hojanrna nu mot vad de gjorde för fem år sedan.
När jag tryckte ner hojen bak så ar den hårdare än en RR hoj helt otroligt. Inte konstigt att de kan bromsa så sent som de gör och att de kan ta så snäva spår på asfalten. Delephin sa att den var lite hård på gruset men att det ofta är så slätt så det går bra ändå.
Kollar man i VM så är gruset en transportsträcka, ofta finns det bara ett spår och omkörningarna sker på asfalten.
Tror nog att en svenskinställd hoj klarar sig bättre på banor som liknade den vi körde på Bananpiren och Örebro i år men blir våra banor mer lika de vi de kör i VM så lär vi nog få tänka om när det gäller fjädring. Jag kommer i alla fall börja testa lite andra setupper till nästa år

Last edited: