Laddtrycksfråga ZZR 1400

• Thread starter Thread starter z1
  • Start date Start date

z1

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
z1000 (1327)
Hej.
Är det någon som vet eller kan räkna ut hur mycket det skulle vara möjligt att ladda med E85 utan kompsänkning och ic?
Mvh
Clabbe

Den kör original med 12:1 i kompression så det finns inte så mycket att leka med, ca 0.4 bar innan det börjar blir läge att kolla efter aluminiumresten på tändstiften. IC'n gör väldigt lite då E85 i sig kyler väldigt bra, möjligen att du kan ta dig till 0.5 bar. Det finns en gammal E85 tråd som är bra läsning.

Förstår inte riktigt det heller. Tycker man det är för krångligt att kompsänka ska man nog inte bygga turbo på hojen.

Den kör original med 12:1 i kompression så det finns inte så mycket att leka med, ca 0.4 bar innan det börjar blir läge att kolla efter aluminiumresten på tändstiften. IC'n gör väldigt lite då E85 i sig kyler väldigt bra, möjligen att du kan ta dig till 0.5 bar. Det finns en gammal E85 tråd som är bra läsning.

Tack för ett profsigt svar.

Förstår inte riktigt det heller. Tycker man det är för krångligt att kompsänka ska man nog inte bygga turbo på hojen.

Tack för uppmuntran:mad:

Last edited:
jag lovar att du kommer få blodad tand så fort du monterat ditt turbon och kört en sväng. så ett tips är att kompsänka den på engång. för du kommer vilja höja laddet ganska fort :D

lycka till med bygget:tummenupp

lägg gärna upp en byggtråd.

zzr

hej

när man har kört ett tag typ en vecka så känns 0,4 i ladd bara som att det blåser lite mer ute bara:tummenupp
så mitt råd är att kompsänka redan nu.men det är ju bara vad jag har upplevt.

mvh peterpain

hej

när man har kört ett tag typ en vecka så känns 0,4 i ladd bara som att det blåser lite mer ute bara:tummenupp
så mitt råd är att kompsänka redan nu.men det är ju bara vad jag har upplevt.

mvh peterpain

Jaja de får la bli kompsängt då.
Tack för alla tips.

Back