riverrafter
En afrikansk pungråtta
Jag har en kompis som kör en suzuki gsx 400f -83.
Hans batteri har kokat ur och på laddningssidan ser det inte bra ut. 18,5 volt över polerna (dc) på batteriet samt även en växelspänning på ca 65volt. Växelspänningen ska ju inte komma fram till batteriet utan omvandlas i likriktaren. Jag gissar att likriktaren har brunnit för han.
På en hoj sitter väl likriktare och spänningsregulatorn i en och samma enhet?
Frågan är om det finns någon "universal" likriktare till bra pris?
skroten skulle ha 700kr och mc-firman lokalt 1300kr för en ny. Är det möjligt att komma ner i pris på detta?
Hans batteri har kokat ur och på laddningssidan ser det inte bra ut. 18,5 volt över polerna (dc) på batteriet samt även en växelspänning på ca 65volt. Växelspänningen ska ju inte komma fram till batteriet utan omvandlas i likriktaren. Jag gissar att likriktaren har brunnit för han.
Frågan är om det finns någon "universal" likriktare till bra pris?
skroten skulle ha 700kr och mc-firman lokalt 1300kr för en ny. Är det möjligt att komma ner i pris på detta?