Laddar ej...Suzuki GSXR 1100 -97 HJÄLP!!!

cbkrille

Ny medlem
Gick med
1 May 2008
Hoj
1997 suzuki gsx r1100+cb1100superboldór
Hej! Jag har snart provat allt och får den inte att ladda. Generatorn är ju separat (allt sitter ihop) precis som på en bilgenerator.
Det första jag gjorde var att byta ladd-regulator som sitter på genratorns kortsida. Det borde löst problemet, men ack nej! Laddar inte ändå.
Då provade jag att byta hela generatorn till en begagnad från bike-skroten. Det gick inte ändå. Misstänkte då att den jag fått var kass, så det skickades ner ytterligare en. I med den och.......Laddar inte ändå!

Vad tusan kan vara fel......Jag har kollat jordningar, mätt upp kablage till tändningslås. Allt stämmer enligt orginal-schema som jag oxå beställt.

Har någon nått bra förslag så HJÄLP mig....snälla.:confused:

Suzuki gsx-r 1100 -97

Christer Brännlund

Jag har bara orginal-service handbok, men jag kan isf skanna in en bild å maila, dock ej idag...

Hej igen har hittat felet.Där generatorns axel sätts in i mottorn sitter en slirkoppling som var helt slut så generatorn fick inte upp full fart & kunde inte börja ladda.Det är bara till att köpa nyt beställa i morgon

Hej igen har hittat felet.Där generatorns axel sätts in i mottorn sitter en slirkoppling som var helt slut så generatorn fick inte upp full fart & kunde inte börja ladda.Det är bara till att köpa nyt beställa i morgon
Intressant lösning..
Generatorn skall alltså bara nå upp till ett visst varvtal? En form av mekanisk laddnings/spänningsbegränsning?
Moppefuckon brukar ju få problem med laddningen när de trimmar och nästan dubblar maxvarvtalet på motorn, en sån höjning går ju inte obemärkt förbi om laddningeregulatorn är av "waste-power-typ", den får ta mycket stryk då..
Fast dom..:confused: :confused:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back