Jag blir tokig på dessa laddare. Jag fattar aldrig hur jag skall ställa in dom.
Så snälla - hjälp mig!
Jag har ett batteri som jag varken vet hur många Volt eller Ampere det är på. Jag gissar att det är på 12 V.
Det finns 3 bilder/iconer/pictogram på laddaren. Det är: en moped el. mc, en bil och en snöstjärna.
Moppen/MC'n betyder:
Läge 14,4 V / 0,5 A
Detta läge används normalt för batterier mindre än 14 Ah.
Bilen betyder:
Läge 14,4 V / 3,3 A
Normalläge för öppna batterier, MF och för de flesta GEL-batterier.
Snöstjärna betyder:
Läge 14,7 V / 3,3 A
Detta läge rekommenderas för många AGM-batterier, likt Optima, Maxxima och Odysseys. Detta läge kan också med fördel användas vid laddning av batterier i minusgrader.
Jaha, några minusgrader har jag ju inte i min lägenhet och det står ingenstans, vad jag kan se, att batteriet skulle vara ett Optima, Maxxima eller Odysseys.
Så då har jag två val kvar. Moppen/MC'n eller bilen. Men föreställer bilden en mopped som har något annat batteri än 12 V?
Hur många Volt och Ampere är mitt batteri på? Det sitter i en Ducati 748S.
Är mitt batteri ett öppet- eller ett MF-batteri?
GEL-batteri är det inte om GEL betyder att vätskan i batteriet är geleaktigt.
Fan, jag blir knäpp på detta, så snälla, hjälp en vilsen själ.
Vilken jävla bild skall jag ställa in laddaren på?
Så snälla - hjälp mig!
Jag har ett batteri som jag varken vet hur många Volt eller Ampere det är på. Jag gissar att det är på 12 V.
Det finns 3 bilder/iconer/pictogram på laddaren. Det är: en moped el. mc, en bil och en snöstjärna.
Moppen/MC'n betyder:
Läge 14,4 V / 0,5 A
Detta läge används normalt för batterier mindre än 14 Ah.
Bilen betyder:
Läge 14,4 V / 3,3 A
Normalläge för öppna batterier, MF och för de flesta GEL-batterier.
Snöstjärna betyder:
Läge 14,7 V / 3,3 A
Detta läge rekommenderas för många AGM-batterier, likt Optima, Maxxima och Odysseys. Detta läge kan också med fördel användas vid laddning av batterier i minusgrader.
Jaha, några minusgrader har jag ju inte i min lägenhet och det står ingenstans, vad jag kan se, att batteriet skulle vara ett Optima, Maxxima eller Odysseys.
Så då har jag två val kvar. Moppen/MC'n eller bilen. Men föreställer bilden en mopped som har något annat batteri än 12 V?
Hur många Volt och Ampere är mitt batteri på? Det sitter i en Ducati 748S.
Är mitt batteri ett öppet- eller ett MF-batteri?
GEL-batteri är det inte om GEL betyder att vätskan i batteriet är geleaktigt.
Fan, jag blir knäpp på detta, så snälla, hjälp en vilsen själ.
Vilken jävla bild skall jag ställa in laddaren på?