Ladda hem Ghostrider 3 DVD helt lagligt här

Status
Ej öppen för fler svar.

Gemet

Totalt användarvänlig
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
R1-00
* SÅNT HÄR FÅR EN BANNAD *

:banana

Last edited by a moderator:
BillS skrev:
Nja.. Helt lagligt är det väl ändå inte..

Jo. Det är alltid lagligt att ladda hem saker. Det olagliga är spridningen, som jag har sagt många många gånger tidigare.

McB skrev:
Jo. Det är alltid lagligt att ladda hem saker. Det olagliga är spridningen, som jag har sagt många många gånger tidigare.
:fakta Så sant så sant!
Det är väldigt lagligt att ladda hem saker. :banana

Inte riktigt va? Man måste själv uppvisa att man äger originalet av det man laddar ner eller kvitto på att man köpt det och man får endast ladda ner filmer eller musik som du redan köpt, som backup. Jag har för mig det i alla fall.
OM du äger en skiva av Win Xp Svensk så har du rätt att ladda ner en kopia av den på nätet. Skillnaden är WinXP filen men medföljande ProduktNyckel. Då är det olagligt, eller en crackad version. Den "gråa zonen" är att folk kan ladda ner vad som helst på nätet för ingen instans kan komma online och skicka meddelande åt dig där han anklagar dig för att du laddar ner dessa grejer eftersom han inte har någon som helst bevis på att du inte äger originalgrejerna hemma. Därför är det i princip stört omöjligt för någon att åka dit för att ladda ner någonting. Men det betyder INTE att det är lagligt
Det som definitivt ÄR olagligt är när man "Share" något att man "uploadar", delar ut dina filer du har på datorn, DÅ är det olagligt och bryter mot upphovsrättslagen m.m.

Att det sedan är väldigt respektlöst att sprida sådana länkar på ett forum där en av de som har varit med och gjort filmen brukar vara är kanske en annan sak..?

McB skrev:

Jo men tankar men en torrent så laddar man ju upp samtidigt som man laddar hem.

Alltså, att tanka via den länken som angavs = olaglit.

Paroxyst skrev:
Inte riktigt va? Man måste själv uppvisa att man äger originalet av det man laddar ner eller kvitto på att man köpt det och man får endast ladda ner filmer eller musik som du redan köpt, som backup. Jag har för mig det i alla fall.
OM du äger en skiva av Win Xp Svensk så har du rätt att ladda ner en kopia av den på nätet. Skillnaden är WinXP filen men medföljande ProduktNyckel. Då är det olagligt, eller en crackad version. Den "gråa zonen" är att folk kan ladda ner vad som helst på nätet för ingen instans kan komma online och skicka meddelande åt dig där han anklagar dig för att du laddar ner dessa grejer eftersom han inte har någon som helst bevis på att du inte äger originalgrejerna hemma. Därför är det i princip stört omöjligt för någon att åka dit för att ladda ner någonting. Men det betyder INTE att det är lagligt
Det som definitivt ÄR olagligt är när man "Share" något att man "uploadar", delar ut dina filer du har på datorn, DÅ är det olagligt och bryter mot upphovsrättslagen m.m.

Vad styrker du detta med? Källa?

Enl svensk upphovsrättslag får du kopiera för enskilt bruk och även till din granne o kompis osv. Det i sin tur gör att nerladdning blir lagligt. Dock bara till årsskiftet när lagen kommer att ändras o nerladdning blir olaglig.

CorbenDallas skrev:
Vad styrker du detta med? Källa?

Enl svensk upphovsrättslag får du kopiera för enskilt bruk och även till din granne o kompis osv. Det i sin tur gör att nerladdning blir lagligt. Dock bara till årsskiftet när lagen kommer att ändras o nerladdning blir olaglig.

http://www.ifpi.se/02.images/01.top/02.subnav_pdf/06.antipirat/Olaglig fildelning minskar.pdf
http://www.ifpi.se/02.images/01.top/02.subnav_pdf/06.antipirat/Pressmeddelande 30 mars.pdf
http://www.regeringen.se/sb/d/3254

Vad jag inte tillade när jag skrev att det inte är LAGLIGT att ladda ner var att det heller INTE är OLAGLIGT.

Det du syftar på Corben är en gammal Copyright lag som skrevs före Internet och är därför förlegad vilket kommer att ändras inom kort. Det är oxå den enda rättsliga paragrafen "vänner till nerladdning" kan hänvisa till. Som sagt, kommer att ändras. Gråzon är Något som inte är olagligt men ej heller lagligt. Min svärfar är advokat och han och jag har haft långa diskussioner i ämnet.

Last edited:
kk74 skrev:
Att det sedan är väldigt respektlöst att sprida sådana länkar på ett forum där en av de som har varit med och gjort filmen brukar vara är kanske en annan sak..?

Att det sedan är väldigt respektlöst att köra som ett as på vägar som min anhöriga kör på och därmed riskerar deras liv är kanske en annan sak?

xarilaou skrev:
.torrent är formatet

Då är det bara en liten fil du har laddat ner som du behöver ett program för att kunna ladda ner filmen, filmen är på runt 4,5 gb!
tror det finns ngn client på supernova. kan inte bitorrent så himla bra

nej då tittar du fel, det är filen du laddat ner du ska titta på, det kan var fler filer tom, den kan vara packad med RAR tex, då måste du packa upp filmen.
Är det sen en DVD så måste du ha program för att köra en sån film på datorn.

kk74 skrev:
Det var precis vad jag tänkte påpeka.

Paroxyst skrev:

Nej. Det är inte olagligt att ladda ner eller inneha piratkopierat material. Oavsett om du äger originalet eller ej. Det är dessutom lagligt att själv göra en kopia på ett original och sprida till sina närmaste.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey