Lack teknink

Gick med
20 Apr 2007
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Tanken är att jag ska hobby lacka mina kåpor. har lackat en den innan men då bara i en och samma färg.

Nu ska jag ha två färger på samma kåpdel och undrar egentligen bara hur jag ska få samma höjd på de olika färgerna? Utan att man får en kant från masskeringen som ser dumt ut. Färg kombinationen är metalic blå och matt svart.

/Gustav

Genom att först maskera "åt ena hållet" och sen "åt andra". Risken är att det kan glipa litet.

Annars lackar du den ena färgen ovanpå den andra och lever med att det bygger 0,12 mm.

annars kan du ju lägga klarlack och mellanslipa så ska du nog se att "kanten" kommer försvinna =)

Genom att först maskera "åt ena hållet" och sen "åt andra". Risken är att det kan glipa litet.

Annars lackar du den ena färgen ovanpå den andra och lever med att det bygger 0,12 mm.
Har man lite perversa anlag så kan man ju slipa det plant, som man gör på tex segelflygplan. Där målar man ju först registreringsbokstäverna, sen målar man över dom med färgen som ska vara på hela planet, och slipar fram dom igen. Snygga kanter, och helt slät yta :tummenupp Dock inget man gör över lunchen kanske :hihi

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra