Lack teknink

Gick med
20 Apr 2007
Ort
Halmstad (Ängelholm)
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
Tanken är att jag ska hobby lacka mina kåpor. har lackat en den innan men då bara i en och samma färg.

Nu ska jag ha två färger på samma kåpdel och undrar egentligen bara hur jag ska få samma höjd på de olika färgerna? Utan att man får en kant från masskeringen som ser dumt ut. Färg kombinationen är metalic blå och matt svart.

/Gustav
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Genom att först maskera "åt ena hållet" och sen "åt andra". Risken är att det kan glipa litet.

Annars lackar du den ena färgen ovanpå den andra och lever med att det bygger 0,12 mm.
 

dunderbo

förmycketförsent
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Hudiksvall
Hoj
-98 ninja 900 + ett objekt av zzr600
annars kan du ju lägga klarlack och mellanslipa så ska du nog se att "kanten" kommer försvinna =)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Genom att först maskera "åt ena hållet" och sen "åt andra". Risken är att det kan glipa litet.

Annars lackar du den ena färgen ovanpå den andra och lever med att det bygger 0,12 mm.
Har man lite perversa anlag så kan man ju slipa det plant, som man gör på tex segelflygplan. Där målar man ju först registreringsbokstäverna, sen målar man över dom med färgen som ska vara på hela planet, och slipar fram dom igen. Snygga kanter, och helt slät yta :tummenupp Dock inget man gör över lunchen kanske :hihi
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top