Lös tank

zx6rman

none
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
italiano
Hallå!!! tanken på min kawa sitter löst, inte skit mycket men lite så man kan vicka lita på den typ.
Har kollat dom 2 skruvarna nere vid batteriet och dom övre, båda sitter som berget, så vart kan det vara som det är löst??? :va

Sitter det inte nån gummibussning vid bultarna? Gör det det så bör det gå att vicka lite på den.

Var samma på min zx750. Bara att stoppa runt lite gummi vid den där fästanordningen som man hakar fast tanken i när man trycker dit den. Lite svårt att förklara, har du bilder?

Ja om den är dålig så visst. Men en gummibussning är av naturen inte stenhård så då sitter tanken inte helt stumt. Vilket säkert är tanken oxå. :D
Sitter tanken VÄLDIGT löst eller går det bara att vicka på den en aning?

Mcbrud skrev:
Ja om den är dålig så visst. Men en gummibussning är av naturen inte stenhård så då sitter tanken inte helt stumt. Vilket säkert är tanken oxå. :D
Sitter tanken VÄLDIGT löst eller går det bara att vicka på den en aning?
Det går att vicka på den ganska mycket, mycket mer än förut..

berggren_martin skrev:
Var samma på min zx750. Bara att stoppa runt lite gummi vid den där fästanordningen som man hakar fast tanken i när man trycker dit den. Lite svårt att förklara, har du bilder?
tror jag förstår vad du menar, får testa :tummenupp

Kolla om gummit inte är söndrigt då? Om så är fallet kan du alltid skaffa ett nytt, Mamba, Näcken o.s.v. är inte lämpliga till just det här dock :banana
Går säkert att improvisera med annat gummi, leta runt i gömmorna o se vad du hittar.

Mcbrud skrev:
Kolla om gummit inte är söndrigt då? Om så är fallet kan du alltid skaffa ett nytt, Mamba, Näcken o.s.v. är inte lämpliga till just det här dock :banana
Går säkert att improvisera med annat gummi, leta runt i gömmorna o se vad du hittar.
Finns bara gummi båtar här

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...