Lös tank

zx6rman

none
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
italiano
Hallå!!! tanken på min kawa sitter löst, inte skit mycket men lite så man kan vicka lita på den typ.
Har kollat dom 2 skruvarna nere vid batteriet och dom övre, båda sitter som berget, så vart kan det vara som det är löst??? :va

Sitter det inte nån gummibussning vid bultarna? Gör det det så bör det gå att vicka lite på den.

Var samma på min zx750. Bara att stoppa runt lite gummi vid den där fästanordningen som man hakar fast tanken i när man trycker dit den. Lite svårt att förklara, har du bilder?

Ja om den är dålig så visst. Men en gummibussning är av naturen inte stenhård så då sitter tanken inte helt stumt. Vilket säkert är tanken oxå. :D
Sitter tanken VÄLDIGT löst eller går det bara att vicka på den en aning?

Mcbrud skrev:
Ja om den är dålig så visst. Men en gummibussning är av naturen inte stenhård så då sitter tanken inte helt stumt. Vilket säkert är tanken oxå. :D
Sitter tanken VÄLDIGT löst eller går det bara att vicka på den en aning?
Det går att vicka på den ganska mycket, mycket mer än förut..

berggren_martin skrev:
Var samma på min zx750. Bara att stoppa runt lite gummi vid den där fästanordningen som man hakar fast tanken i när man trycker dit den. Lite svårt att förklara, har du bilder?
tror jag förstår vad du menar, får testa :tummenupp

Kolla om gummit inte är söndrigt då? Om så är fallet kan du alltid skaffa ett nytt, Mamba, Näcken o.s.v. är inte lämpliga till just det här dock :banana
Går säkert att improvisera med annat gummi, leta runt i gömmorna o se vad du hittar.

Mcbrud skrev:
Kolla om gummit inte är söndrigt då? Om så är fallet kan du alltid skaffa ett nytt, Mamba, Näcken o.s.v. är inte lämpliga till just det här dock :banana
Går säkert att improvisera med annat gummi, leta runt i gömmorna o se vad du hittar.
Finns bara gummi båtar här

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back