Lönebilder i världen

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
1692352471155.png

..och ändå har både Danmark och Österrike har högre inkomstskatter än Sverige.

För tillfället får de svenska lönerna stryk av den svaga kronan. Och Österrike är väl inte ens med i listan?

Man får hoppas att det bara är som du beskriver det, "För tillfället".

En annan tes är ju att det är en naturlig följd av hur effektivt samhället fungerar. Kronan har fallit successivt en väldans massa år.

Man får hoppas att det bara är som du beskriver det, "För tillfället".

En annan tes är ju att det är en naturlig följd av hur effektivt samhället fungerar. Kronan har fallit successivt en väldans massa år.
Jo, det får man ju hoppas. Annars får vi hoppas att det kassa löneläget hjälper till att locka hit produktion. Men då får vi nog först smälla upp ett par kärnkraftverk så elpriset blir stabilt och lågt med.

Jo, det får man ju hoppas. Annars får vi hoppas att det kassa löneläget hjälper till att locka hit produktion. Men då får vi nog först smälla upp ett par kärnkraftverk så elpriset blir stabilt och lågt med.

Man känner ju inte direkt större tillförsikt av de där orden.

Vi har alltså förstört våra möjligheter till automatiserad billig produktion och ska se det som positivt ifall vi kan konkurrera med låglöneländer där produktionen vanligtvis sker.

Man känner ju inte direkt större tillförsikt av de där orden.

Vi har alltså förstört våra möjligheter till automatiserad billig produktion och ska se det som positivt ifall vi kan konkurrera med låglöneländer där produktionen vanligtvis sker.
Mmh, det är ju lite att se guldtråden i bajskorven....

Elpriset är stabilt o lågt............................ för företag................. särskilt för serverhallar o dylikt som ger nästan noll arbetstillfällen i Sverige

Elpriset är stabilt o lågt............................ för företag................. särskilt för serverhallar o dylikt som ger nästan noll arbetstillfällen i Sverige
Det är ju inte direkt vad företag i Skåne säger dock. Där de stoppar produktionen för att det är för dyr el.

Det är ju inte direkt vad företag i Skåne säger dock. Där de stoppar produktionen för att det är för dyr el.
Jag är nog mest sur för avtalen som ordnades för just serverhallar i Norrland - orkar dock inte leta reda på info om det

Jag är nog mest sur för avtalen som ordnades för just serverhallar i Norrland - orkar dock inte leta reda på info om det

El produceras i Norrland och det är för lite kabel för att exportera allt till södra Sverige så därmed har strömmen varit billig där en lång tid men den tiden är snart över.

Saknar Finland på den listan.

Viktigare följdfråga, om Italienarna är så panka, varför har inte jag råd med en Ducce för? :va

Sen börjar man lägga på resten av skatterna. Typ som fastighetsskatten i usa. 1% (snitt) av marknadsvärdet. En standard villa, 500k usd. Ska ändå ut med ca 50000kr om året..

osv..

Intressant att räkna på vad folk har råd att spara. Efter det nödvändiga är klart. Skolan, sjukvården, försäkring.. etc

Sen börjar man lägga på resten av skatterna. Typ som fastighetsskatten i usa. 1% (snitt) av marknadsvärdet. En standard villa, 500k usd. Ska ändå ut med ca 50000kr om året..

osv..

Intressant att räkna på vad folk har råd att spara. Efter det nödvändiga är klart. Skolan, sjukvården, försäkring.. etc
Japp,
Men skitsvårt att beräkna, då inte bara prisläget, utan också vad som riktigt är nödvändigt varierar så kraftigt. Det blir liksom bedömningssport rätt snabbt, och det går inte hand i hand med statistik riktigt smutt.

osv..

Ha två barn heltid på förskola i Schweiz… kan kosta 20 lök. Per barn. Efter skatt.

osv..

Det där beror väldigt mycket på var man bor. Likaså lönen, givetvis.

Personligen tror jag inte att jag haft samma löneutveckling, karriärmöjligheter, eller livserfarenheter om jag stannat i Sverige.

Det där beror väldigt mycket på var man bor. Likaså lönen, givetvis.

Personligen tror jag inte att jag haft samma löneutveckling, karriärmöjligheter, eller livserfarenheter om jag stannat i Sverige.

Vad jobbar du med?

(data) Spelutvecklare jag känner har flyttat till USA för att det är landet med bäst löneutveckling/möjligheter.
Många av dom hamnade i LA, men sedan har dom rekryterats av andra och flyttat runt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman